Ben ik lekker aan het werk, komt er een collega met haar gigantische labrador (of zoiets) aan lopen en vindt het nodig mij haar hond te laten zien (alsof mij dat wat interesseert ) en dat beest gaat natuurlijk meteen met zijn neus aan mijn kleren snuffelen, dus ja hoor meteen van die vieze lange blonde haren op mijn broek :x zo direct als ik ben zei ik dat ik daar helemaal niet van gediend was, was ze me toch beledigt alsof je als nederlands burger maar verplicht ben van honden of wat voor harige beesten dan ook te houden BAH ik ben echt boos, je mag overal je mening over geven behalve over beesten kennelijk in Nederland, Alsof ze een heilig iets zijn
Ik hou er ook niet van, ben een beetje bang voor honden... Jammer dat ze beledigd is. Niet iedereen kan nu eenmaal hetzelfde leuk vinden...
Heb je helemaal gelijk in meis. Ik heb zelf ook honden, maar ook hier gaan ze de kamer uit als er iemand op bezoek komt! En die er uiteraard niet van gediend is. Ik ben zelf best gek op honden maar niet iedere hond hoeft daarom maar aan me te snuffelen. Lekker met al dat kwijl. Bah!
Ik ben zelf doodsbang voor honden... zo bang, dat als iemand dat zou doen je twee kansen hebt bij mij: Of ik word echt ontzettend boos... of ik ga huilen van angst Er zijn vaak mensen, die gaan je uitlachen als je zegt bang te zijn voor honden. Ook voor schoothondjes ja... dan is mijn vraag meteen "en jij bent nergens bang voor?". Vaak blijken ze dan bang te zijn voor muizen... of spinnen... of weet ik veel wat... vaak iets waar ik dan geen angst voor heb. Maar daar ga ik ze niet mee uitlachen. Ik snap je dus wel hoor
het problem is dat ZIJ er maar vanuit gaat dat ik dat leuk vindt... dat beestje zelf kan ik niets kwalijk nemen, het is zijn aard maar ZIJ moet toch gewoon haar hond bij haar kunnen houden.....als ik het wil ga ik zelf wel naar die hond om hem te aaien of wat dan ook..... als ik met mijn kinderen langs mijn werk ga dump ik ze toch ook niet bij eenieder op zijn/haar schoot?
Kom op zeg als je daar al boos om moet worden. ..die collega wilde gewoon haar hond laten zien waar ze blijkbaar heel blij mee is...hij sprong toch niet tegen je aan? als alleen je broek een beetje vies is zou ik me daar niet te druk om maken hoor er zijn wel ergere dingen niet?....
@ Lydia er zijn VEEL ergeren dingen dan dat maar ik stoor me er toch aan en dat kan toch gerespecteerd worden
Denk dat je heftige reactie erger was dan die snuffel hond en het gaat hier niet over het wel of niet respecteren van iemands mening maar over jou reactie hierop denk ik persoonlijk
Ik hou mijn hond altijd aan de lijn, zeker als we bij vreemden zijn. Hij is superenthousiast en wil nog wel es tegen anderen aanspringen. Als baasje weet je dat van je hond.
Nou ik vind ook dat je er rekening mee moet houden dat niet iedereen dat gesnuffel op prijs stelt. En ja er zijn mensen die zien hun hond echt als kind. En als je er dan wat van zegt dan zijn ze nog op hun teentjes getrapt ook. Nou goed van je om er wat van te zeggen hoor. Mijn zus kwam hier gisteren binnen met 2 chi chu hondjes van de buurvrouw die lag in het ziekenhuis. Mijn zus is gek op honden die had er vroeger ook een paar gehad. Die beesten gingen tekeer en tegen mijn dochter op springen. Nou ik zei gewoon tegen mijn zus dat ze naar huis moest die honden wegbrengen en dan terug komen. Ik wou meteen stofzuigen en dweilen Maar ik geef je dus gelijk als je er niet van gedient ben hoor.
Ik heb ook een hond, maar die houd ik altijd kort bij anderen. Ik zou er zelf ook niet van gediend zijn als elke hond maar even lekker ging snuffelen aan me. Ze mag best haar hond aan je laten zien, maar inderdaad kort houden. Ik merk ook dat de meeste turkse mensen hier in de buurt bang zijn van mijn hond. Ik maak dan altijd even een grapje. Dan is het vaak wel weer goed. Maar ik houd mister dan altijd helemaal kort en hij mag dan van mij absoluut niet aan die mensen gaan snuffelen. Hetzelfde geld inderdaad ook voor kinderen. Die vind ik ook niet allemaal even leuk en lief. Precies hetzelfde, Nou niet altijd, ik moest een keer in mijn mantelpakje naar een uitreiking van mijn P. Toen sprong er ook een hond tegen me aan van iemand. Dat vond ik dus echt niet leuk. En zegt de eigenaar: ja dat kan gebeuren, Ik ben gek op honden, vooral mijn eigen kleine deugniet, maar inderdaad moeten we respecteren dat andere mensen dat gewoon niet zo hebben.
Ik vind dat je als hondeneigenaar er niet vanuit kan gaan dat andere mensen honden ook zo fantastisch vinden! Ikzelf heb nix tegen honden hoor en ben bang van geen enkele, maar ik kan me voostellen dat je daar niet van gediend bent hoor! En natuurlijk mag je dat best op een rustige manier tegen je collega zeggen dan je niet van honden houdt.
Als ik met mn hond naar een bekende toe loop om een praatje te maken en mijn hond snuffelt alleen een beetje en iemand begint gelijk boos te zeggen dat hij of zei daar niet van gedient is dan zou ik denken kom op zeg.. dat kan ook anders. En die honden van mij mogen ook niet tegen mensen aan springen hoor dat kan ook niet daar zou ik zelf ook boos om worden.
ik kan het me helemaal voorstellen! Ik ben ook een beetje bang van honden en vertrouw ze nooit. En dan kom ik met mijn 3 kleine kindjes langslopen bij iemand met een hond.En dan komen die beesten ook meteen bij mijn kinderen snuffelen. Ik zeg oer ook altijd wat van, want dadelijk bijten ze nog en op die hoogte is dat levensgevaarlijk. Het antwoord dat ik dan krijg is bijna altijd: maar hij doet niks, hij is zo lief voor kinderen!. Zal wel, maar ik wil het niet
Ik zou ook wel beledigd zijn. Misschien als jij straks je baby komt laten zien, dat er ook mensen zijn die het totaal niet interesseert! Ik had wel anders gereageerd, alsof ik heel druk was bijv. of naar toilet moest. Soms kun je mensen toch op zo'n manier erg kwetsen.... respect is ook wederzijds he
@ Lydia: ik zou misschien ook wel boos reageren... omdat ik er bang voor ben. Misschien niet de goede reactie, maar het kan dus ook van de schrik zijn.
Ik ben zelf echt gek op honden en katten maar omdat ik stapel ben op mijn huisdieren hoeft iemand anders dat nog niet te zijn. Mijn honden gaan altijd al naar achteren als er bezoek komt en ik vraag ook altijd of mensen niet bang of allergisch zijn voor de katten want als ze dat wel zijn kan ik aan de allergie niet veel doen maar als iemand bang voor katten is kan ik ze wel even in een andere kamer doen. Ik vind het dan ook bepaald niet netjes van jou collega dat ze er geen rekening mee houd dat iemand anders het wel eens helemaal niet op prijs stelt om besnuffelt te worden door haar huisdier, en ik geef je dus ook gelijk dat je er iets van gezegt hebt.
ik hou er ook niet zo van als mensen hun huisdieren aan me opdringen hoor. we hebben zelf huisdieren (twee honden en een kat) maar die zijn niet zo aanwezig, je voelt ze zeg maar niet zo om je heen dat het verstikkend is. ik kom ook wel eens bij mensen die dan niet zo schoon zijn op hun huisdieren en als ik ze dan aai (die komen je meestal ook uitbundig begroeten) dan ruik je dat zo overdadig! zelfs als ze dan langs je broek lopen te parlevinken laten ze een heel wit spoor achter. bah, daar hou ik niet van....
Tja het kan uit enthiousiasme gebeurt zijn aangezien je aangeeft dat het een labrador was dat zijn hele lieve goedzakken die dol zijn op mensen. Ik zelf zou mijn hond naast mij houden en die gene die interesse hebben die komen vanzelf wel omdat ja ik kan mijn hond helemaal geweldig vinden maar een ander totaal niet. Ik heb een ontzettende lieve duitse herder waar zowiezo al veel mensen bang van zijn door vreemse verhalen dus houd ik haar altijd kort bij me als ik met haar loop. Ze is erg goed getraind dus ze luisterd wel. Misschien had jou collega daar geen erg in en gebeurde het in enthiousiasme en reageerde jij uit angst kan toch gewoon uitgelegd worden dat moet ze toch begrijpen? xxx Jet