ben zo bang...

Discussion in 'De lounge' started by mammie1982, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Een kindje brengt sowieso al veel stress, zorgen en angsten met zich mee. Een goede moeder maakt zich af en toe zorgen.. Jij gewoon iets meer en daar heb je ook hulp voor, goed zo meid!

2. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    mammie
    Het ergste wat er kan gebeuren is dat je meisje ziek wordt. Dat is ook niet erg, dat hoort erbij. Ze wordt vanzelf weer beter als ze ziek is. Kindjes vallen heus niet zomaar om. Probeer je angst wel bij jezelf te houden. Het zou sneu zijn als je kindje jouw angst oppikt en heel bang wordt van prikjes.

3. Violet32

Violet32 Bekend lid

Feb 4, 2009
    677
    0
    0
    Ik snap je angst best wel, ik vind het ook niks dat ik in mijn gezonde meisje prikjes moet laten zetten.
    Probeer het te relativeren (is soms moeilijk snap ik)
    Bij mijn zoontje had ik het ook maar hij is niet eens ziek geweest.
    Sterkte!! Ik moet met mn dochter voor de bmr op 7 aug brrrr

4. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Maar even herhalen ;)

Juist wel! En dan spreek ik uit ervaring dat even een figuurlijke trap onder de kont helpt bij het relativeren in een angststoornis.

Het oetchikoetchi wat sneu en zielig helpt alleen maar averechts want dan bevestig je (onterechte) de angst van diegene.

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat me niet alleen om de vaccinatie zelf maar de combi met een eventuele besmetting met het koortslipvirus. even voor de duidelijkheid.....

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nee, klopt niet, want je hebt -al zou je dat wel wensen- helemaal geen invloed op haar angst. Zij heeft een angststoornis, ze probeert haar angsten te bezweren door meningen van anderen en door de zogenaamde schoppen onder de kont, maar morgen is het er weer en overmorgen weer. Ts, je hebt hulp nodig, je bent nu overgevoelig en gelukkig weet je dat en heb je in het verleden ook hulp gehad. Sterkte!

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik zeg ook niet dat het ermee weggaat, maar het helpt voor nu wel en als iedereen gaat roepen dat je je het helemaal kan voorstellen ed dan bevestig je haar in je angsten en denkt ze dat ze reeel zijn.

8. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amber en bloem jullie hebben beide een punt. als mensen erin meegaan voedt het de angst alleen maar meer. als mensen me een trap onder mn kont geven helpt dat voor nu en voor deze angst wel. de angsten horen bij mij. het is moeilijk om mee om te gaan. daarom heb ik hulp. wat mij helpt aan dit topic is te merken dat mensen mijn angst in dit geval ongegrond vinden. dat vind ik fijn om te horen. ik weet soms door al die angsten niet welke zorg terecht is en welke niet. ik zeg altijd: ik mis een filter in mijn hoofd!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik begrijp het TS, en ik snap jouw punt ook, Bloem.
    TS, ik was zelf kortstondig dat filter kwijt na de geboorte van mijn dochter en ik vond het hel! Die angsten zijn vreselijk en ze voelen zo echt.
    Ik wens je het beste.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mooi omschreven en knap dat je dat zelf inziet :)

11. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Amber en daantje

Share This Page