Hallo, Sinds een aantal weken ga ik 2x per week naar de sportschool om te fitnessen. De schoenen die ik nu draag zijn ronduit slecht, dus ik moet nieuwen hebben. Wat voor schoenen moet ik nu hebben: a. fitness-schoenen b. running-schoenen Dit omdat ik ook op de loopband loop. En nu krijg ik daar elke keer hele zere voeten/voetzolen. Ik moet dus een goed voetbed hebben. Heeft een fitness-schoen een goed voetbed of moet ik toch een soort van running-schoen hebben i.v.m. het lopen op de loopband? Wat voor schoenen dragen jullie in de sportschool bij fitness/loopband? Groetjes, Hanna
Runningschoen heeft wel de beste demping. Nike g=heeft veel keuze, veel van hun runningschoenen kun je ook geen goed bij de rest van fitness gebruiken, denk aan de free-run serie of de Lunar-serie. Of de schoenen van asics: de Volt, of de Gel-Hyper. Het is trouwens ook wel afhankelijk van wat je weegt. Mocht je zwaarder dan gemiddeld zijn dan zou ik zowieso een hardloopschoen nemen maar wel een wat stevigere dan de bovengenoemde.
Misschien moet ik er wel even bij vermelden dat ik niet hardloop op de loopband, maar gewoon wandel. Maakt dat dan nog uit?
Ah dat scheelt. Neem in ieder geval niet de goedkoopste fitnessschoen maar een wat betere. Laat je in de winkel goed adviseren.
Running! Betere demping en voetbed! 100% ik hardloop 4 keer per week waarvan 2 x op de band en ook met runningschoenen, van asics.
Een runningschoen. Zowel een fitnessschoen als een runningschoen zijn licht en flexibel. De runningschoen heeft dan meer demping er in zitten. Als je geen hoog model wilt (die heb je in fitness schoenen nl. wel), dan zou ik lekker voor de runningschoen gaan. Probeer goed alle merken uit, loop er even op in de winkel. Asics zoals hierboven genoemd, vind ik bijv. helemaal niets, anderen zweren er weer bij. Ik heb zelf in een sportwinkel gewerkt en liet alle klanten voor een runningschoen altijd alle 3 de merken passen die we hadden (Nike, Asics en Saucony). Vaak hadden ze dan al een duidelijke voorkeur.
Misschien een domme vraag: maar kun je die runningschoenen ook gewoon met wandelen in het bos kunnen gebruiken? Of worden ze dan te vies voor de fitnesszaal.... Misschien idd. domme vragen, maar is eerste keer in m'n leven dat ik het 'sporten' echt eens goed oppak.... Moet wel, vanwege allerlei lichamelijke klachten...