Ik zou heel graag willen weten wanneer jullie vertellen dat je zwanger bent aan mensen die dichtbij je staan. Bijvb je eigen moeder of beste vriendin, schoonzus. Mijn beste vriendin en schoonzus weten dat we aan het klussen zijn om zwanger te worden. Mijn moeder niet. Ik verwacht eind deze week een positieve test. Zaterdag of zondag gaan we op vakantie, hopelijk met deze pos. test. Maar wanneer vertel ik het nou mijn moeder? Ouders van mijn man kunnen nog wel even wachten. Ik vertel graag veel aan mijn moeder, maar persoonlijke dingen als dit vind ik toch moeilijk. Volgens mij vermoed ze wel wat. Ze begon vandaag over de kleinkinderen van haar vriendinnnen. die zijn al 8jaar, dat leek haar de ideale leeftijd voor kleinkinderen. Ik heb haar toen gevraagd of ik dan maar moest adopteren en gelijk met een 8 jarig kind moest thuiskomen, haha. Vandaag was ik hele dag met mn moeder samen. Ik kon het amper voor me houden, want ik had erg veel last van zwangerschapskwaaltjes, kotsmisselijk. Ik mocht niks zeggen van mijn man. Toen ik halverwege de dag hem sprak zei hij, vertel het haar maar. Tja, en toen was de drempel ineens heel groot.
HI, Mijn moeder heb ik het gelijk verteld... na de positieve test... maar dat was ook meer omdat ik haar raad nodig had... Schoonmoeder heb ik pas verteld met 7 weken zwangerschap ofzo.... Familie met 8 weken..... omdat mn buik al zo dik was dat ik het niet meer kon verbergen.... (heb deze zwangerschap extreem snel en veel buik) xxmona
Ik vertel het mijn moeder pas als morgen de 7 weken echo goed is. Als het niet goed is weet ik niet hoe ik het haar dan had moeten vertellen als ze het wel al weet. Mijn beste vriendin weet het wel al en mijn collega's. Mijn collega's wisten van de mmm en vragen ook steeds hoe is het nu? dus ik heb het maar meteen verteld ook omdat ik lichamelijk wat zwaar werk doe en niet meer teveel wil tillen nu. Ze houden daar nu al rekening mee dus daar ben ik erg blij mee.
Wij vertellen het volgende week woensdag (als de echo goed is) Hebben we met de 1ste zwangerschap ook gedaan.
Meestal bij mensen die een medische achtergrond hebben.... of zoals in mijn geval.. direkt zwanger geworden na een miskraam, waarbij even niet duidelijk was of ik wel een miskraam gehad had...,omdat ik toen geen nacontrole gehad had.... dus om te kijken hoever ik was....
ik heb bij 8 weken een echo gehad en met 10 weken en waarscheinlijk over 3 weken weer ze hebben bij mijn verlos een eigen apparaat dus ze doen het daar vaker vaken omdat het hier valt onder een gewone afspraak
Ik heb het meteen na mijn positieve test verteld... Wij waren al 16 maanden bezig om zwanger te worden en ik heb dit alles met mijn moeder gedeeld... 15 minuten na de positieve test zaten we bij haar op de bank
Ik heb het mijn moeder en zus meteen dezelfde dag verteld. Zij zijn echt mijn alles en ik wil alles graag met ze delen. Mijn schoonouders in week 7 en schoonfamilie hebben we ongeveer in de 9e week verteld.
Ik heb nog niets verteld aan mijn dierbaren, ook omdat ik het zelf nog maar net weet. Ik wil graag de 7wkn echo afwachten voordat ik het aan mijn moeder vertel en als we de 12 weken gepasseerd zijn vertel ik het aan de rest. Maar vind het wel erg moeilijk om voor me te houden.
ik heb bij mijn eerste zwangerschap meteen aan iedereen vertelt, maar doe dat nu niet meer. Alleen ouders, broers en zussen weten het, anderen wil ik het vertellen na een goede echo rond de 10 weken. Als ik dan een goede echo heb gehad voel ik me al wat zekerder
Wij hebben het een week geleden aan mijn ouders verteld. En mijn zusje weet het al. Trouwens mijn buurvrouw ook, want ik wou niet zo ver meer wandelen ben doodmoe en misselijk... Ik heb ook pas een termijn echo op 18 augustus! Dan ben ik dus 11 weken zwanger..
we teste op de 2e verjaardag van me zoontje positief heb het toen meteen verteld kon me niet meer inhouden
Met kerst 2007 en toen was ik zo'n 6,5 week ofzo. Het kwam gewoon mooi uit op die datum om de ouders en zussen + aanhang in te lichten. Een enkeling heb ik het rond 10-11 weken verteld omdat zij doorkregen dat ik niet meer rookte. Wereldkundig hebben we het gemaakt toen we 13 weken waren. Oja, ik kreeg de eerste echo met 10 weken en 2 dagen! (termijnecho). Een paar weken later was ik terug voor de nekplooimeting
Wij hebben het ook meteen verteld na de posi. test. was toen ong. 5 weken. We hebben het aan onze ouders en zijn zussen verteld. De rest (vrienden, collega's en overige familie) hebben we het met 10 weken verteld (na de echo)
ik heb het de dag na de test gezegd tegen familie en vrienden. en mijn ouders heb ik meteen uit bed gebeld (deed de test namelijk s'avonds laat toen ik thuis kwam)