Hey hey Het zat er bij mij al ff aan te komen..en vandaag is het flink doorgezet. Een flinke verkoudheid! Helemaal geen ramp hoor, heb niet echt veel verhoging, voel me alleen wat belabberd en blijf maar snotteren. Normaal nam ik een lekkere Advil op een dag en kon ik de hele dag weer door, maar dat zit er nu niet in Paracetamol vind ik ook wat overbodig, daarvoor heb ik te weinig last. Keelsnoepjes durf ik ook niet zo goed, strepsils zijn bijvoorbeeld slecht hoorde ik? Ik moet morgen van 10-19 werken en ik werk bij een klantenservice, dus dit snotteren en hoesten is dan niet echt praktisch. Daarnaast heb ik nog wat meer harde buiken dan normaal heb ik het idee hierdoor. En daarnaast zitten we midden in een verhuizing, dus druk druk druk... Iemand toch tips? Naast de gebruikelijke warme melk met honing? (moet ik niet echt aan denken nu). Bepaalde keelpastilles die echt geen kwaad kunnen? En verhoging is niet erg toch? Zit nu hooguit op de 38, dus zolang ik daar onder blijf kan het geen kwaad toch? Nog iets anders waar ik op moet letten? Alvast bedankt
aaah balen zeg! Een zoutoplossing neusspray mag wel! (de neus-spray voor baby's) En misschien stomen met wat kamille! Beterschap!
balen die verkoudheid! het is inderaad echt het weer ervoor nu.. veel kan je er niet aan doen, misschien helpt het om lekker te gaan stomen? ikzelf gebruik altijd van A.vogel euginavorsch (als je het zo schrijft ) dat is homeopatisch, 3x per dag nemen en je bent er zo vanaf! beterschap
Idd, lekker stomen met kamille. Veel thee drinken.. Een heerlijke warme douche of warm bad wilt ook nog weleens helpen.. Nou meid, heel veel sterkte... Ik heb zelf nu ook een beetje last van snotterigheid. Hoop niet dat het doorzet.. maar ja hoor nou eenmaal bij dit weer...
*Als je last van je keel krijgt met thijmsiroop beginnen voordat het doorzet *Ricola keelsnoepjes en anti-flu snoepjes mag je wel *Warme thee met honing (en bij mij hielp anijsmelk ook erg goed *stomen, lekker lang douchen en lekker slapen
Niks aan toe te voegen! Je kan het verkoudheidsvirus niet verkorten, wel verzachten. Als je boven de 38,5 graden komt, lekker thuis blijven en onder de wol kruipen!
Had vorige week het zelfde, maar ben nu aan de beterende hand. Toch voor de zekerheid de vk maar gebeld om te vragen of ik nu juist wel dingen moest doen of laten. Ze gaf allereerst aan dat ik er vooral aan moest toegeven en lekker het bed in moest duiken. Daarnaast moet je vooral veel stomen (mocht bijvoorbeeld met kamille of producten van dr vogel) Mocht van haar 6! paracetemolletjes op een dag, bijvoorbeeld 2 voor het slapen gaan als dit hielp. Heb niks genomen want voelde me er niet echt goed bij. Of je vaporub oid mocht gebruiken, durfde ze me niet met zekerheid te zeggen. Moest ik overleggen met de apotheker enne zeker geen hoestdrank gebruiken! Heb dus lekker een paar dagen gestoomd en er een heerlijk zacht huidje van gekregen! Succes!
Vaporub kan je gewoon gebruiken, mist niet op grote huidoppervlakken. Hoestdrank op basis van broomhexine (Bisolvon o.a.) ook. En hoestdrank op basis van tijm, zoethoet en honing uiteraard ook.
Wat vervelend meid. Ik ben het er mee eens als je je echt verrot voelt gewoon onder de wol kruipen en niet gaan werken. Stomen werkt voor mij ook meestal wel. Vooral rustig aan doen en niet jezelf voorbij rennen. Beterschap
Ik ben nu zelf ook echt heel verkouden en heb wel strepsils op.... kan dit erg veel kwaad? Ik wist het niet. Verder stoom ik met rhinocaps. Op zich helpt dit wel. Beterschap!