Hallo allemaal, Ik heb er her en der wat over verteld. Maar ik zat redelijk in spanning vanwege de uitslag van bepaalde waardes. De uitkomst was van belang vanwege een medicijn voor diabetes type 2. Het middel heet Victoza en je spuit het 1x per dag. Ik hoef daarbij geen insuiline meer te gebruiken want het medicijn zorgt ervoor dat je waardes goed blijven. Ook het risico op te lage glucosewaarde is nihil. Ook een bijkomend voordeel is dat het de eetlust sterk verminderd. Dit in combinatie met een dieet zorgt ervoor dat mensen vrij veel gewicht verliezen wat op den duur betekend minder last van kwaaltjes die bij obesitas horen. Nu zat ik al weken in spanning, afspraak waarbij ik de uitslag zou krijgen ging niet door ivm sluiting van het gehele ziekenhuis. Nu belde mijn internist net en die heeft zijn goedkeuring gegeven!!!! Ik ben zo blij. Geen insuline meer, geen 4 x per dag spuiten. En natuurlijk het afvallen en de goede waardes. Ik wordt deze week nog gebeld met een datum van opname. Opname is verplicht omdat ik in een keer van de insuline afga en ze willen zien hoe dat gaat. Ik hoef gelukkig maar 1 nachtje te blijven als het goed is.
Hoi allemaal, Ja ik hoop ook dat het gaat werken. Ik heb al veel positieve dingen gehoord. Een goede vriend gebruikt het ook en is sinds 4 weken 15 kilo kwijt en hele mooi waardes. Ook heeft hij weinig eetlust. Ik vind het superspannend maar wel ontzettend goed gevoel over. Dank jullie wel voor de lieve reacties.