Hoi allemaal, ik wil mezelf een metamorfose geven maar hoe kan ik me mooi kleden terwijl ik maat 42+ heb?? ik vind mezelf net een koe en als ik zie hoe sommige vrouwen met maatje meer mooi gekleed zijn ben ik jaloers dus help me damess
pff erg he vooral nu ik zwanger ben ik voel me helemaal niet aantrekkelijk meer , en ik doe ook niks meer aan mijn uiterlijk terwijl ik eigenlijk heel ijdel was voor mijn zwangerschap. Ik was tot 2 jaar geleden heel slank maar toen had ik ook al lage zelfbeeld zelfs toen vond ik mezelf dik terwijl ik maat 36/38 had, ik wou dat ik dat nu had. En het helpt ook niet dat mijn moeder steeds aan mijn hoofd zeurt van niet meer aankomen he en je moet je strak kleden niet steeds wijdere kleding aantrekken!! pff ik wordt het echt zat!! voel me helemaal niet lekker meer
Ja die hormonen helpen niet mee! En het vast goed bedoelde advies van je moeder ook niet Ik was nooit een slanke den.. altijd maatje 40/42... maar sinds mijn zwangerschap ben ik gewoon de laatste 10/15 kilo niet kwijt geraakt.. en heel eerlijk, ik vind eten ook gewoon te lekker! Ik heb nu maat 42/44 ben 171cm en weeg 85 kilo.
Ik ken het ook, maar toen ik me er toch toe aan zette om mezelf op te maken voelde ik mezelf ook aantrekkelijker! Ik ben 1.83 en heb maat 44 en soms 46. Ben dus ook behoorlijk gezet. Maar ik draag vaak legging met een leuk rokje erboven (tot de knieën) en een leuk shirtje met een vestje. Vaak een nadrukkelijke ketting, dan leg je het accent elders. En hakken doen ook een wonder. Ze hoeven niet eens hoog te zijn, maar het staat eleganter en je benen lijken langer. Meis je bent niet de enige! Ik heb altijd maatje 40 gehad totdat ik zwanger was! Ik ben in totaal toen 40 kilo aangekomen, waarvan er nu 20 af zijn. Heb dus nog even te gaan Maar jezelf niet meer opmaken en vertroetelen is geen optie hoor Verwen jezelf, dan voel je je ook beter knuf
Ja precies ik vind dat zo gemeen van mijn moeder. Ze bedoelt het vast goed maar ja ikword gewoon boos als ze dat zegt!! Ik wil toch ook niet aankomen. En ben tot nu toe ook niet aangekomen maar ze blijft maar zeggen goed opletten he terwijl ik heel misselijk ben en heel weinig kan eten nu.
Nou ik heb ook een maatje meer, en ben nog een ukkie ook. Zelf vind ik de kleding die op Wehkamp te bestellen is wel een goeie, zitten veel leuke dingen tussen waardoor we geen koeien of proppen lijken. Heb laatst 2 poncho's besteld. Met col, ik ben er helemaal fan van. En ik draag sinds vorige zomer af en toe een rok, met een panty met print of een legging. En dan laarzen er onder. Ook een goeie volgens mijn omgeving.
Zo is mijn moeder ook. Je moet het gewoon zeggen:'mama, ik ga nog meer aankomen, want ik ben zwanger. Kan je me niet accepteren zoals ik ben? Een maatje meer betekend niet dat ik niet meer de oude ben..' Zeg gewoon eerlijk dat je je een beetje gekwetst voelt en dat nu helemaal niet kunt gebruiken nu je zwanger bent Anders stuur je haar een mail of sms als je het écht niet durft te zeggen.... Maar je moet echt even jezelf op 1 zetten hoor en feit accepteren dat je misschien nog een paar kilo zwaarder gaat worden door je zwangerschap. Het is aan jou op te letten wat voor soort kilo's het zijn. Door het vele en vette eten, of door je zwangerschap HEt is dus belangrijk dat je jezelf hierbij neer gaat leggen, anders geniet je niet van je zwangerschap en voel je je gewoon niet lekker. Dat zou zonde zijn! Dit is een periode van genieten!!!
@ twisted angel woww wat knap dat je al 20 kilo bent afgevallen. Ik ga ook gelijk na mijn zwangerschap sporten en dieten . Ik heb eigenlijk spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan. En ik heb ook tegen haar gezegd dat ze dat niet zo hoeft te zeggen dat ik erzelf van baal van mijn kilo's en dat ik nu zwanger ben en er ook niet veel aan kan doen als er wat kilo's bijkomen zonder dat ik ook veel eet. Ik ben zelf ook bang om veel aan tekomen maar ja ik moet maar genieten van mijn zwangerschap want een gezond babytje is belangrijker dan de kilos. Ik wil vandaag als ik energie heb even naar c&a en miss etam etc daar heb je wel kleding toch voor dames met maatje meer. Soms wil ik die kleding niet eens passen omdat ik denk dat het mij toch lelijk staat.
Ik heb maat 46/48 en ik bestel ook regelmatig bij Wehkamp. Ben ook van plan om meer leggings en jurkjes te gaan dragen, heb nu ook 2 paar laarzen om er onder te doen. Volgens mijn man zie ik er dan erg goed uit.
Herken je gevoel helaas ook. Woog een aantal jaar geleden 91 kilo..schrok toen zo dat ik de sportschool heb gebeld en een cursus van een jaar ben gaan volgen (sporten en afvallen). Ben toen in dat jaar 12 kilo afgevallen. Toen werd ik zwanger van onze dochter en begon op 82,5 kilo. Voelde me de eerste zwangerschap ook echt een een zeekoe en onaantrekkelijk (ondanks dat ik maar 6,5 kilo was aangekomen). Ben na de bevalling weer gaan sporten onder begeleiding van een dietiste en fysio en ben weer ruim 10 kilo afgevallen en voelde me eindelijk eens wie ik wilde zijn. Merk dat ik deze zwangerschap ook veel meer geniet. Durf nu jurkjes en leggings aan te doen en de extra kilo's (nu al bijna 6 kilo) doen we weinig. Zorg wel dat je jezelf verwend met een bad, kapper, nieuwe kleren want dat helpt echt. Zulke opmerkingen van je moeder zijn echt niet leuk en moet je zeker aangeven. Misschien begrijpt je moeder nu niet hoe het je kwetst, je kunt daarover beter eerlijk zijn. Die strijd heb ik met mijn ouders ook gehad en gewonnen. Qua winkels..ik ga meestal naar de Esprit (gaan ook tot maat 44) of Promiss. Heel af en toe heeft M&S mode ook wel eens iets leuks. Veel succes!
hier ook maatje meer, voor de zw.schap 44 en nu 46/48!! ben 1.72 en weeg momenteel nog 95 kilo, mag helaas niet gaan dieten ivm borstvoeding, maar opletten wat ik eet kan natuurlijk wel! nog 5 kilo en dan zit ik op mn oude gewicht... vorige week weesten shoppen met mn ma en zus en heb echt hele mooie kleren gekocht bij de c&a, de kleren maken me ook erg slank, heel fijn! heb een donkergrijze spijkerbroek, blauw wat langer shirt met wat glitters en daar een zwart soepel vestje overheen die erg afkleed heb ook nog een wat langer ander shirt (grijzig) en een blauwe bolero ook echt super mooi.
Hoi, Hier nog 1, vroeger had ik altijd maat 38, tot mijn moeder zei dat ik wel een beetje een buikje kreeg en maar s moest lijnen. Dat toen gaan doen en tja toen had ik ineens maat 44/46! Toen weer vanalles aan gaan pakken en uiteindelijk bij 42 beland maar ja het is niet leuk :S Zeker omdat mijn maat 38 figuur nu mijn doel is (na de bevalling dan). Loop nu wel ook nog bij een dietiste hoor, ook nu ik zwanger ben. Zo kan zij ook goed in de gaten houden of ik niet teveel aan kom wat niet nodig is. Weet niet waar je woont maar google eens op initio moeder en kind, daar heb ik een hele mooie dikkere legging, 3 broeken en wat jurkjes vandaan. Wel wat duurder maar echt heel mooi!!!! En had in het begin een spijkerbroek maat 46 daar vandaan ook. Je wordt er ook goed geholpen en het wordt echt gezegd als het je niet zo staat! Mocht je langs een rituals winkel lopen, loop er dan eens binnen, het ruikt er lekker en vaak word er aangeboden om even een make up uit te proberen. Heerlijk!
Tip nummer 1. Doe de voordeur los en gooi je complex er uit. Tip nummer 2. Als je moeder niet wil luisteren. Gooi haar er achter aan. Tip 3. Ga eens lekker winkelen met een eerlijke (lees direct, flapuit) vriendin. Lachen word je mooi van en zij zal zeggen of het je staat of niet. Tip 4. Kinderen houden je slank hoor. Heb er twee. Vreet als een boot werker en zit van maat 52 in 48. En hoef er geen fluit voor te doen. Tip 5. Probeer je mooi te voelen. Want dan straal je dat ook uit en je zult de kilo`s echt niet zien. Tip 6. Mocht je toch willen sporten na de bevalling ga dan eens met je huisarts praten. Michien kun je een verwijs brief krijgen dan kan je verzekering lekker de kosten betalen. En das toch altijd leuk niet waar?? Liefs Janna
Ga eens naar een winkel voor wat grotere maten en vraag evt advies aan een verkoopster. Bv miss etam heeft een leuke collectie voor grotere maten. Koop geen kleding die heel strak zit, want dan zie je alles. Maar ook niet wat erg wijd is. Ik heb zelf maatje 44, heb vaak een spijkerbroek aan met een wat trui die wat langer valt. Dus net over je buik. Een leuke rok of jurk, maar wel letten op het model. Gewoon wat passen en proberen. En inderdaad iemand meenemen die eerlijk zegt of het staat. Een keer lekker naar de kapper, haar in een leuk model en jezelf beetje oppeppen dat je er ook mag zijn.
@siepiee ja zo is het bij mij ook begonnen .. ik dacht heb wat overgewicht terwijl dat niet zo was en daarna begon de rampppp kreeg ineens heel wat kilos erbij door dat strenge dieten gatverdarie.... @Janna haha thnx voor dat je me hebt laten lachen haha ok zo ga ik het voortaan aanpakken
Mijn man vindt dat ook. Ik heb dezelfde maat als jij, vond vroeger altijd dat dat niet kon, totdat ik van mijn schoonmoeder een rokje kreeg, sindsdien doe ik allerlei creaties aan die ik vroeger niet durfde en krijg alleen maar complimenten.
Leuke tips Janna! Maar het is zeker zo hoor... blijf gewoon goed voor jezelf zorgen met een cremetje, make-up, geurtje etc. Dan voel je je veel beter! Qua kleding is het inderdaad soms een beetje zoeken, sommige merken vallen beter dan andere en sommige kledingstukken staan de een nou eenmaal beter dan de ander. Laat je goed voorlichten en probeer verschillende dingen uit. Ook leuke accessoires en schoenen zijn belangrijk. En vergeet niet, zorg goed voor jezelf, dan straal je je schoonheid uit.