Ben zo BOOS! en probeer blij te zijn tegelijk...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hster, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Erg is dat he hoe je je dan kunt voelen... je wil het eigenlijk ook echt niet, maar het is zo verdomde moeilijk om alleen maar blij voor hun te zijn. Je eigen verdriet kan je dan echt niet zomaar wegstoppen (en dat hoeft ook niet).

    Ik had mijn nichtje (met wie ik een echte zusssen-band heb) zo ongeveer net ingelicht dat we net in het ziekenhuis liepen om zwanger te worden. Toen wij net een eerste kans kregen om zwanger te worden, bleek dat zij net zwanger was van de 4e... Ze zei nog, we wilden ze snel op elkaar, als het niet snel gelukt was, hadden we er verder van af gezien... hele logische beredenering voor hun dan en zij zagen er geen kwaad in, maar voor ons een hele moeilijk opmerking, wij zouden het al heel wat vinden om 1 kindje te krijgen, laat staan 2, 3 of 4 en dan ook nog dicht op elkaar.
    (wat wel heel bijzonder is, is dat toen haar 4e werd geboren, ik net 3 weken zwanger was en het een weekje later ook wist).

    Probeer open te zijn over je gevoelens naar je zus, dat zal ze vast wel begrijpen. Mijn nichtje voelde zich vaak heel erg schuldig en vroeg heel vaak of ik het niet moeilijk vond, maar juist doordat ze dat zo vaak vroeg, vond ik het gek genoeg minder moeilijk.

    Liefs,
    Snoopy
     
  2. lisa

    lisa Fanatiek lid

    5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi ,
    hier ook iemand die je volkomen begrijpt.
    en dan zo dichtbij, werkelijk oneerlijk.
    en dan te bedenken dat sommige al zo snel zwanger zijn.
    ik kan me dit weekend ook weer zo verdrietig gaan voelen.
    een verjaardag in het vooruitzicht, met natuurlijk iemand die zwanger is en allemaal mensen die al 1 of 2 kleine beebjes hebben.
    voor hun allemaal natuurlijk geweldig dat er weer iemand zwanger is.
    maar ik bedoel te zeggen dat ik dus PRECIES weet hoe jij je voelt meid.
    net als iedereen hier denk ik.
    sterkte, en onze tijd komt vast nog wel.
    fijn trouwens dat je vriend zo meelevend is met je.
    x lisa.
     
  3. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Sterkte meid. Ik snap je reactie wel. Het staat zo dichtbij en jij mag maar niet. Dikke knuffel.
     
  4. Niet meer actief

    Heel herkenbaar. ik had dat 2 jaar geleden ook. Toen vertelde de man van een kennis van Joe dat zijn vrouw in verwachting was.
    Ik had net die dag te horen gekregen dat we misschien in aanmerking zouden komen voor IVF, wat voor mij dus de ` laatste kans op een kindje van ons tweetjes zou zijn geweest . Maar eerst moest ik een kijkoperatie ondergaan.. afijn , die dag belde hij ons dus op om ons het heugelijke nieuws te vertellen.
    Op dat moment vond ik het zo oneerlijk , omdat wij al bijna 4 jaar bij elkaar waren en zij nog net geen jaar .
    Ben gelukkig mbv hormonen zwanger geraakt... maar het deed soms pijn als ik hoorde dat de vrouwen van kenissen of familie snel in verwachting raakten , en ik niet!

    Het komt wel goed meid. Er komt een tijd dat jij ook in verwachting zal raken van jullie wondertje. En als je dan terugdenkt aan de tijd voorafgaand aan de zwangerschap zul je lachen om jezelf .. ;)
     

Deel Deze Pagina