Al ik onze zoon 's avonds naar bed breng is het huilen geblazen. Soms echt krijsen. De ene keer is het een half uur de andere keer 5 minuten. Dit doet hij sinds vorige week. Snap er niets van. We doen hetzelfde ritueel. 's middags is er niets aan de hand. Wij halen hem dan 's avonds ook niet meer van bed. Tenzij het de spuigaten uit loopt hoor. Wie heeft dit ook meegemaakt.
hier ook, bij ons staat een stoel naast haar bedje, ik ga (als ze erg overstuur is) naast haar zitten op die stoel tot ze rustig wordt en loop dan weg als ze nog wakker is, dit helpt heel goed bij ons meisje.
Wijzelf niet maar mijn schoonzus heeft dat wel gehad totdat ze 's avonds het rolluik openlaat. Sindsdien gaat het goed. Weet niet of dat je een rolluik hebt wat je dichtmaakt of verduisterende gordijnen. Anders die (gedeeltelijk) openlaten
Mijn dochter heeft dit nu ook sinds een week. Ik besteed er niet teveel aandacht aan, want ben bang dat het anders nog langer door gaat en ze anders niet zonder mama meer in slaap valt. Als het echt te lang duurt, dan pak ik haar even uit bed tot ze rustig is, en dan leg ik haar er weer in. Blijf overigens wel gewoon op haar kamer. Soms is het dan over en valt ze in slaap, maar soms gaat ze ook verder met krijsen. Zal wel weer een fase zijn...
Wat ben ik blij dit te lezen, wil net zelf zo'n topic openen omdat ik het niet meer weet! Dus ik lees even mee... Hier sinds 3 avonden dráma met naar bed gaan 's avonds. Overdag is er niks aan de hand, ook op kdv goed geslapen maar 's avonds wil ze gewoon niet meer naar bed! Nu vanavond dacht ik, nu is het gedaan. De eerste 2 avonden zei mijn man nog, ze is vast gewoon niet moe, neem haar nog even mee naar beneden.... jawel hoor, heel fijn, nu wilde ze helemaal niet meer naar bed. Vanavond ben ik al een uur bezig met om het kwartier gaan kijken, troosten en weer weg, maar helemaal stil is ze nog niet maar ik geef nu echt niet meer toe, ze blijft op haar kamer. En ik ben echt helemaal niet van het laten huilen maar ben bang dat ze wel degelijk weet dat wanneer ze maar lang genoeg volhoudt, ze mee naar beneden mag.... Heeeeeel moeilijk dit en tips heb ik dus helaas niet voor je....!
Hij heeft 3 kwartier gehuild. Moest even naar de buren voor 5 mei viering. Op een gegeven moment ook met de buurvrouwen over gehad. Ik heb de babyfoon gepakt en ben gaan praten tegen hem. Ik heb gezegd dat hij nu moest gaan slapen. Je hoorde hem verbaast om zich heen kijken. En hij heeft geen kik meer gegeven.
Zo, wat goed zeg! Hier de babyfoon nog maar zelden gebruikt, nooit nodig gehad dus weet dat ik erdoor kan praten maar weet niet hoe Zal nog eens oefenen als mijn man thuis is haha. Hier 55 minuten gehuild, elke kwartier gaan kijken, laatste keer 20 minuten gewacht en stil was het en is het nog steeds... nu bijna een uur dus hopelijk blijft dat zo!
Mss wat meer tijd er tussen laten. Een kwartier is wel kort. Toen Bram nog een baby was lieten wij hem ook gerust 20 minuten huilen.
Hier is het al een week of 3 hetzelfde. Als ik d'r naar bed breng huilt ze minimaal een half uur, maar meestal wel een uur lang. Vanavond heb ik d'r uiteindelijk stil gekregen door d'r te wiegen. Toen gaf ze aan dat ze in d'r bedje wilde en is ze gaan slapen. Ze heeft dit trouwens ook 's nachts dus ik ga morgen even naar de huisarts om d'r oortjes te laten nakijken. Zit ook nog een kansje in namelijk dat het oorontsteking is.
@poohbeer, ik vind een kwartier al verschikkelijk lang, maar ik heb haar nooit laten huilen... ook omdat ze al bijna nooit huilde! Maar ja, ik zal wel zien, nu was ze na 20 minuten stil dus morgen zie ik het wel, dan misschien iets langer wachten.. @pinguin, ja als ze oorontsteking zou hebben dan is het wel heel erg zielig maar dan zou ze ook overdag huilen lijkt me? Hier is het volgens mij heel duidelijk dat ze gewoon geen zin heeft om alleen in bed te liggen, liever gezellig beneden wil spelen en/of verlatingsangst...
Ik vond het ook verschrikkelijk hoor. Maar het hielp wel bij hem. Bij oorontsteking is het zo dat het juist erg zeer gaat doen als ze liggen. Dan komt er meer druk op de oortjes.
Mijn dochtertje van 13 mnd was een huilbaby dus ik bven niet anders gewend, maar ze kan nu wel ongelooflijk hard krijsen, het volume is niet omlaag gegaan zeg maar Als ze langer dan ong. 20 min huilt ga ik altijd wel even kijken. Meestal kijkt ze me dan zo aan van: "gezellig!" en dan haal ik haar er nooit uit! Aai over de bol, dekens recht en muziekje aan, en weg ben ik. Dan is het meestal wel klaar. Maar je hoort het ook wel aan het gekrijs of er echt wat is, of dat het gewoon een "ik wil niet slapen ik wil spelen"-huiltje is. @chantal: herkernbaar, mijn man heeft dat ook een paar keer gedaan en toen heb ik hem het steeds op laten lossen toen ze helemaal niet meer in bed wou liggen, dus nu mag ze er ook van hem niet meer uit
Ja, dat zei ik ook al tegen hem, probleem is dat hij 4-5 avonden per week werkt (eigen zaak) en dan zit ik dus alleen thuis met haar en ben ik alsnog de pineut! Maar ik heb hem gisteren uitgelegd hoe we dit gaan aanpakken en hij begreep het wel, ook omdat ze op het kdv hadden verteld dat ze precies weet van wie ze wat wel en niet mag nu. Ze heeft trouwens geen enkele kik meer gegeven na dat uur huilen en heb haar vanmorgen om 7.30 wakker gemaakt!
Hier is het ook flink bal altijd een goede slaper geweest maar sinds 2 weken 0,0 ook 's nachts is het bagger. Nu krijgt ze ook een hoop tanden door maar ja. Hoe lang zou deze fase duren? en een uur laten huilen is dat niet erg? anders ga ik daar ook maar mee beginnen
Ik vind het niet leuk om naar te luisteren hoor. Maar er continu heen gaan werk bij mijn zoon niet. Dat vindt hij gezellig. En hij huilt niet aan een stuk door het is zo'n zeur huil, maar soms wel heel hard. Als hij echt aan het snikken is, is er wel wat aan de hand hoor. Ik vind een uur dus niet erg voor mijn zoon.
Hahaha het zou familie van die van mij kunnen zijn. Gillen en huilen alsof de wereld vergaat en wanner je er aan komt is het helemaal gezellig en spelen....mooi niet dus.
Hier gaat het met haar middagslaapje wel aardig goed. Al wordt ze soms wel gillend wakker, terwijl ze eerst rustig 20 minuten in bed kon kletsen. Zou het misschien ook iets te maken kunnen hebben met verlatingsangst?
Zou best kunnen consider. Mijn meisje scheelt maar een paar dagen met Valerie en heeft behoorlijk last van verlatingsangst en eenkennigheid. Het liefste zou ze in me kruipen volgens mij. Heb d'r oortjes wel laten nakijken vandaag en ze heeft nog nét geen oorontsteking. Zit er wel tegen aan, maar ja of dat het dan is?