Heey hoi, Tjonge wat een brutaliteit zeg. Ik werk zelf ook in de kinderopvang, maar dit soort veranderingen horen ze te bespreken met jullie. Meestal komen de ouders met een schriftje en daar staat dan in of er iets is veranderd, maar zeker niet op eigen houtje! Het vertrouwen wordt behoorlijk aangetast. Je moet je kind met en gerust hart achter kunnen laten. Het is terecht dat je je daar boos over maakt. Ik zou idd bij de lokatie manager een gesprek aanvragen en daar je verhaal doen. Mocht er dan niets mee gedaan worden dan zou ik toch op zoek gaan naar een ander kdv. Jij bent de baas over je mannetje hoor! Wat denken ze wel niet..... Heel veel suc6......... Groetjes Liena
Ik zou naast het gesprek ook nog eens schriftelijk een klacht indienen. Zelf zou ik ook lekker overstappen naar een ander kdv. Nu gaat het nog over eten, maar straks gaat het ook om andere dingen die jij in de opvoeding belangrijk vind!
Nou je hebt groot gelijk dat je kwaad bent. Ik zou een andere kdv zoeken ik zou ze nu niet meer 100% kunnen vertrouwen.
He meid, je hebt groot gelijk dat je kwaad bent! Ik zou zeker t aankaarten bij de leidinggevende en als er geen reactie komt een officiele klacht indienen. Ik kwam een site tegen, wellicht kun je hier iets mee (als ik de link mag posten): http://www.klachtkinderopvang.nl Geen idee of t zinvol is, maar ik zou zeker niet zo overstappen. Tenminste, ik zou wel naar een ander KDV gaan praten en misschien ook wel overstappen, maar niet zonder slag of stoot. Succes!
Naja zeg! Kan me goed voorstellen dat je hier boos om bent. (Wij mochten btw pas met 7 maanden met brood beginnen.) En natuurlijk wil je hier zelf mee beginnen... dat zijn nou net leuke fotomomenten. Ik zou ook zeker een klacht indienen. Hoe is het gesprek vandaag gegaan?
pfft wat belachelijk! Ik krijg er helemaal de zenuwen van; moet over een mand ook mijn kleintje naar het kdv brengen... Maar eens goed bespreken vooraf dacht ik zo...
Wat belachelijk, dat KDV. Ik heb ook wel eens te horen gekregen van één van de leidsters dat de meeste kindjes van zijn leeftijd al zus of zo. Dat heb ik toen meteen met een andere leidster besproken en die heeft even een standje gegeven. JIJ bepaalt en niemand anders! Hier is het 1 of 2 keer mis gegaan, bij de overgang naar een nieuw schema, maar gewoon omdat het verkeerd begrepen was. Dan voel je je ook wel even naar, maar het is dan geen kwade opzet. Verder ben ik hier gelukkig wel heel tevreden. Jij moet je kleine sturen naar een plek waar jij hem het liefste naartoe stuurt, anders blijft het aan je knagen hoor. Succes met je gesprek!
Hee meiden, Ben ik weer even, bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag heb ik een gesprek met de leidster. Ik heb alleen toch de beslissing al gemaakt, hij gaat naar het andere kinderdagverblijf. Ik liet hem daar vanochtend achter en had er meteen zon slecht gevoel over, het vertrouwen in de leiding is gewoon weg en ik denk niet dat dat nog hersteld kan worden. Hij kan al half april terecht bij het andere kdv bij ons in het dorp, dus dat is lekker vlot. Er is 1 maand opzegtermijn en kan met de 1e en 15e worden opgezegd, dus vanmiddag snel een brief schrijven. Ik neem aan dat het schriftelijk moet namelijk. Als er vanmiddag niet voldoende op mijn klagen wordt gereageerd zoals al eerder is gebeurd, wil ik misschien een officiele klacht in gaan dienen. Dit zijn dan de punten die ik aan de orde wil stellen, denken jullie dat ik voldoende heb voor een officiele klacht? - We gaven hem 5 schepjes nutriton per fles ivm verdenking van verborgen reflux, dit in overleg met onze ha. Op een gegeven moment begon hij aldoor terug te geven als hij van het kdv kwam. Toen ik de volgende dag vroeg of hij nog wel 5 schepjes kreeg zeiden ze dat hij nog maar 1 schepje kreeg, dit omdat het anders te dik werd. Dat was natuurlijk ook de hele bedoeling ervan. Hier heb ik toen uiteraard wat van gezegd. - Jesper kreeg vanaf het begin dat hij naar het kdv gaat 5 flessen van 180 cc met 6 schepjes. Op een middag toen ik hem op kwam halen vertelden ze me dat hij ipv van 180 cc met 6 schepjes flesjes van 210 met 7 schepjes kreeg. Hij had dus toen om 16.00 uur al 1 van 200 cc gehad (thuis s ochtends) en 3 van 240. Hij zat dus toen eigenlijk al aan de max. Ook hier heb ik wat van gezegd. -Jesper krijgt inmiddels 4 flessen van 240. Dit hebben we daar verteld en ons schema van thuis ook meegegegeven, daar zouden ze zich aan proberen te houden. Hier ons schema: 7.00 uur fles 240 (210+ 7 schepjes) 10.00 uur fruithapje +/- 150 gram 12.00 uur fles 240 16.00 uur fles 240 17.00 uur groentehapje (aan het introduceren nog) 20.00 uur fles 240 Dit is wat zij van ons schema maakten: 07.00 uur fles 240 (thuis zelf gegeven) 10.30 uur fles 240 13.30 uur fles 240 15.00 uur fruit 16.30 uur fles 240 En dan had hij om half 5 dus al 4 flessen gehad. Weer er iets van gezegd, hun commentaar weer: hij had honger.. Waarom heeft hij dat thuis dan niet vraag ik me af, bij ons gaat het wel goed met dat schema. -Toen hij ziek was geweest dronk hij wat minder goed zijn flesjes leeg. Ze vertelden mij toen dat ze het restje gewoon weer opwarmden en later weer gaven. Vind ik ook niet goed -Ze lieten hem zonder toestemming op zijn buik slapen, terwijl hij prima op zijn buikje slaapt. -Ook haalde mijn vriend hem laatst op en die vertelde dat ze hem een soort van ingebaker hadden. In zijn slaapzakje lag hij en daar hadden ze heel strak een laken om heen gewikkeld. Jesper was toen wel erg warm, bovendien draait hij ook makkelijk met een slaapzak op zijn buikje en is dit dus gewoon niet veilig. Weer wat van gezegd dus. -en last but not least: het brood en diksap verhaal waar ik mee begon in dit topic. Sorry voor het megalange verhaal! Ben ik nu zon zeikerd of hadden jullie bij al deze dingen ook aan de bel getrokken, eerlijk zeggen hoor!
Hoi Suus, ik denk dat ik jouw geval precies hetzelfde had gedaan! Als je je kindje niet ergens lekker kan achterlaten, kan ik me helemaal voorstellen dat je Jesper naar het andere KDV laat gaan! Succes met je gesprek vanmiddag! En je bent absoluut geen zeikerd hoor, wanneer het KDV bij Simon die dingen op eigen houtje zou ondernemen had ik ook zeker weten aan de bel getrokken! Houd je ons op de hoogte?
Idd echt belachelijk. Sara krijgt op het KDV pas iets nieuws als ik dat aangeef. Wij kunnen zelf iedere maand een schema invullen van wat Sara nu allemaal "moet" krijgen en hoe laat en kan ik alle dagen dat ik haar breng in een map alle bijzonderheden en/of wijzigingen wat betreft het eten doorgeven. EEN KDV DIENT ZICH TOCH ECHT TE HOUDEN AAN DOOR JOUW AANGEGEVEN HOEVEELHEDEN VOEDING EN SOORT VOEDING! uiteraard gebeurt het wel dat kidnjes niet helemaal op dezelfde tijdstippen hun eten krijgen, maar dat lijkt me niet zo erg en oo kwel begrijpelijk.
Wat goed van je dat je het allemaal zo duidelijk op papier hebt! Uitprinten die post en meenemen zou ik zeggen. Dit soort dingen kunnen echt niet. Dit kan in principe wel als je zoontje opvolgmelk krijgt want die mag je wel een tweede keer opwarmen. (als je hem tussendoor in de koelkast bewaard in elk geval) Met de nummer 1 melk mag dat dus niet, (terwijl ik zit te typen zie ik dat je zoontje vandaag een half jaar is... Half gefeliciteerd dus! *schud halve hand* ) dus hij zal nog wel geen opvolgmelk krijgen.. En daarbij , als jij dat geen prettig idee vind, moet je het ook niet toelaten. Edit: VErgeet ik je nog succes te wensen.. Succes!
Goed zo meid! Je hebt alles mooi op papier voor jezef! Sta op je strepen en laat je er niet onder krijgen. Enne, ik zou zeker een klacht indienen, want dit kdv is echt een "*&^%$%^kinderdagverblijf"!" Oeeeehhhh! word er zo boos van..
ik pik het al niet eens van mijn ouders of schoonouders als ze lars dingen geven waarvan ik vind dat hij er nog niet aan toe is , laat staan dat ik dat van een oppas of kdv zou pikken. ik hoop dat het gesprek iig nog zoveel opleverd dat de laatste maand daar iig nog prettig verloopt. succes ermee !
Tjemig Suus! Ik had er geen idee van dat het inmiddels zo erg was geworden! Ik vind het echt NIET KUNNEN! Inderdaad de maximale hoeveelheid voeding overschrijden, op hun eigen initiatief met bijvoeding (brood en diksap) starten? Fruit 's middags ipv 's morgens kan ik me dan nog enigszins voorstellen als dat daar de gebruikelijke gang van zaken zou zijn, maar volgens mij wordt er op bijna ieder kdv in de ochtend fruit gegeten... En dan inbakeren terwijl hij al kan draaien...?! Ik vind het echt niet kunnen en vind absoluut niet dat je je er teveel over opwindt: het is jouw kind! En dit zijn gewoon zaken die absoluut niet door de beugel kunnen! Ik geef je groot gelijk dat je naar een ander kdv overstapt! Als je je kind er niet meer met een goed gevoel kunt achterlaten is dat de belangrijkste reden! Hoe was het gesprek? Liefs Noor
Tjemig wat een zeikerd......... TUURLIJK NIET! Echt daar moet je niet over twijfelen! Jij bent zijn moeder! Zij hebben jouw verhaal maar te volgen en als ze ergens vragen of twijfels over hebben dienen ze dit met jou te overleggen!
ik ben helemaal verbaasd wat ik hier allemaal lees. mijn eigen KDV herhen ik hier in ieder geval niet in. (gelukkig) alles gaat in overleg. eenmalig een misverstand dat ik zei broodkortst en dat ze brood gaven. ze hadden wel gevraagd of het goed was dat ze fruit smiddags mochten geven samen met de andere kindjes (0-4 jaar) dat vind ik dan prima. sterkte in ieder geval
je stelt je absoluut niet aan! ik had ook ineens geen vertrouwen meer door onprofessioneel handelen van de leidsters en heb Dano per direct thuis gehouden. een flink pittige brief naar de directie gestuurd dat ik mijn zoon per direct van de opvang thuis hou en geen rekening wens te ontvangen voor de opzegtermijn. Nou het is allemaal perfect afgehandeld. ook nog even mijn ongezouten mening gegeven dat dit echt niet door de beugel kan! bij mij was op een gegeven moment de druppel dat ik hem had gebracht en ik huilend in de auto naar mijn werk zat. dit was uiteraard na een aantal incidenten die ook met voeding e.d. te maken hadden, daarnaast ook niet onbelangrijk veiligheid. voel ze maar goed aan de tand hoor want kan me er nog kwaad om maken hoe er soms wordt omgegaan met het kostbaarste bezit wat iemand kan hebben
Hoi, Wat je allemaal hebt opgeschreven vind ik best veel! Het lijkt wel alsof ze helemaal geen rekening houden met wat jij zegt en gewoon doen waar ze zelf zin in hebben. Ben erg benieuwd wat ze in je gesprek hebben gezegd! Lekker trouwens dat ie naar een andere kdv kan, hij is waarschijnlijk zo gewend hoor! Volgens mij gaat dat nog wel snel op zijn leeftijd! Groetjes Rosa
Nou lekker hoor, die vrouw met wie ik dus een gesprek zou hebben was er dus gisteren ineens niet. Ik ben dus al bezig aan mijn opzegbrief en volgende week eis ik een gesprek met haar! Ik kon wel met iemand anders praten, maar dat is zo'n lief vrouwtje die altijd luistert, dus vond ik het ook zo lullig om tegen haar al die dingen te gaan vertellen. Het is namelijk vaak alleen de hoofdleidster die dingen zomaar verandert en met haar wil ik dus ook een gesprek hebben. Met het hoofd van het kdv zelf. Ik baalde er echt van, had me er de hele dag al zenuwactig over gemaakt. Verschrikkelijk. Ik heb mijn vriend ook even jullie reacties laten lezen, want hij was nogal sceptisch over wisselen van kdv. Niet dat hij wel tevreden was, maar hij was bang dat het ergens anders net zo zou zijn. Nu hij jullie reacties heeft gezien, weet hij dat het ook anders kan en is het nu definitief. 14 april gaat hij naar het andere kdv!