Wat balen dat ze er niet was! :x Dan ben je al helemaal zenuwachtig en bereid je je voor...en dan dit! Ik vind dat jullie een super goede beslissing hebben gemaakt! Meid het komt daar vast allemaal goed! Dikke knuffel!
Jemig zeg! Ik had ze over de tafel getrokken, denk ik! Zeker als ik dan al een keer gewaarschuwd zou hebben Hoe komen ze erbij om zelfstandig, zonder overleg het aantal flesvoedingen aan te passen en bijvoeding te geven. Als ze vinden dat hij tekort komt, kunnen ze dat met jouw/jullie overleggen? Volgens mij is dat de normaalste zaak van de wereld. Ons KDV past zich aan aan de ouders tot de kindjes een jaar zijn. Na een jaar pas hebben ze een vast schema waar elk kindje toch enigzins aan moet voldoen (bv broodeten tussen de middag).
Ik vind het ook echt niet erg als hij 's middags ipv 's ochtends fruit krijgt of als zijn tijden qua flesjes anders zijn. Ik vind het echter wel erg als ze dus in een keer 5 flesjes gaan geven ipv enz.
Jeetje meid wat erg. Mijn dochter zit net 2 weken op een kdv en ze belde me woensdag op om te vragen of wel/geen pannenkoek mocht hebben bij de lunch. Vind ik wel netjes dat ze het eerst aan mij vragen. Je hebt groot gelijk dat je Jesper daar weghaalt en ik kan het gewoon niet geloven wat ze allemaal daar doen. Hebben ze geen hoofdkantoor, waar je naartoe kan bellen? Sterkte meid
Ik het hele topic even door gelezen en je hebt groot gelijk dat je naar een ander kdv gaat. Wel zou ik echt nog een klacht indienen hoor! Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en kan me gewoon niet voorstellen dat je zo met de kids en hun ouders omgaat. Wij bellen bij ook maar enige twijfel in het eetschema even met de ouders om alles op een rijtje te krijgen zodat we zeker weten dat de kinderen dat krijgen te eten/drinken wat ze mogen hebben. Ik ben verbaasd dat er zulke slechte kdv's zijn Over het wennen: Jesper is een half jaar nu hè? Het ligt wel een beetje aan je kindje zelf maar ik denk dat het moeten wennen mee zal vallen. Als het goed is, zit hij nog net voor de eenkennige fase, dus dat scheelt al veel. En heeft hij toch wat moeite met wennen is ook niet erg, dan zit hij tenminste wel bij het juiste kdv die zoveel mogelijk doen om hem op z'n gemak te stellen.
Ik ben zo blij met jullie reacties! Doet me echt goed om te lezen dat ik niet de enige ben die het raar vind gaan. Ik ga ook zeker nog een klacht indienen, misschien dat de drempel dan wat hoger wordt voor ze om het niet bij andere kindjes ook te doen. @eva1983: ik hoop idd dat het goed komt met wennen, maar ga er stiekem een beetje vanuit. Hij is echt nog een allemansvriendje en lacht naar iedereen. Alleen van heel oude mensen moet hij niks hebben, maar die zullen ook niet op een kdv werken haha.
\ik zou schriftelijk een klacht indienen bij de leidinggevende van het kdv en bij de overkoepelende organisatie. JIJ bent de ouder, JIJ bent verantwoordelijk voor je kind en voor wat je kind binnenkrijgt en JIJ BETAALT het kdv ervoor om voor je kind te zorgen als je werkt. Dat betekent dat ZIJ moeten doen wat jij aangeeft. Schandalig!
sjeee zeg wat een kdv je hebt groot gelijk dat je naar een ander gaat zo heb je er toch helemaal geen vertrouwen in mijn eerste is bijna 3.5 en gaat dus al 3 jaar naar het kdv en dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt ook gaat mijn jongste nu een half jaar naar de babygroep en ook bij hem nog geen rare dingen meegemaakt ze volgen het schema zoals wij het aangeven (ik zeg er altijd wel bij dat ze hem maar gewoon moeten volgen in hoe hij het wil) en als ik iets niet wil hebben dan schrijven ze het op en worden de leidsters er van op de hoogte gesteld en ik zou zeer zeker nog een klacht indienen ook al ga je daar weg schandalig vind ik het
Er is geen overkoepelende organisatie, want het is een particulier bedrijf, maar ik zit er wel over na te denken om een officiele klacht in te dienen bij www.klachtenkinderopvang.nl, ik weet alleen niet of dit voldoende grond is? De klacht naar die leidinggevende gaat er zeker komen. De opzegbrief is inmiddels al op de post en daar staat ook de reden ed in beschreven.
Hoi, Je kunt op die site ook andere klachten inkijken en dat zijn (eigenlijk helaas) ook klachten zoals jij die hebt. Lijkt me zeker wel dat je genoeg hebt. Vooral dat ze medische beslissingen (verdikte voeding ivm reflux) aanpassen zonder te overleggen vind ik zelf echt heel erg! Hoop voor je dat het op het nieuwe kdv wat lekkerder loopt allemaal! Groetjes Rosa
Owww hier gaan mijn haren recht van overeind staan! Slecht hoor! Ons meiske heeft ook reflux en het voeden is hier zó belangrijk, niet te geloven dat zij dat op eigen houtje gaan veranderen, zij zijn de ouders toch niet zeg! Ik ben erg blij dat ik lieve familie heb (moeder, zus, tante) die Inge altijd op willen vangen als wij werken, die kennen haar en zullen nooit iets veranderen wat ik niet wil. Ik begrijp dat niet iedereen de mogelijkheid heeft voor opvang door familie of door een gastouder en daardoor voor een kdv kiest, of gewoon voor een kdv kiest om andere redenen (bv contact met andere kindjes) Ik heb zelf stage gelopen op een kdv tijdens mijn eerste opleiding en vond de gang van zaken daar ook vaak onpersoonlijk, het leek soms wel een fabriek; (in mijn ogen) weinig leidsters op veel kinderen, snel eten,snel verschonen, hectisch en ik had het idee dat veel dingen maar gewoon met de massa mee gebeurden, ipv echt te kijken wat per kind het schema was.....Ook zit er een kdv in het gebouw waar ik werk en regelmatig schudden mijn collega's en ik het hoofd omdat we dingen zagen gebeuren waar wij niet vrolijk van werden... Maar goed, daar gaat het topic niet over, wat mijn ervaringen met kdv zijn en er zijn ook talloze goede kdv's, ongetwijfeld! Maar dit kan niet en je staat in je recht! Keurig opgeschreven trouwens, kan je best zo brengen denk ik! Succes!
Jemig wat erg om te lezen zeg! Ik zou ook heel snel een ander KDV zoeken. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zou het heel erg vinden als ze zo handelen met je kindje!
Hoi meiden, Nog geen gesprek gehad, maar deze week ook geen tijd voor ivm mijn werk. Volgende week maar weer eens opnieuw proberen. Heb nog helemaal geen reactie gehad op mijn opzegbrief, ik ben benieuwd. Ik laat uiteraard even weten hoe het gaat straks op het nieuwe kdv.
He Suus, Wat een ellende, meid. Maar je hebt wel groot gelijk! Ik zou mijn kind daar ook niet met een fijn gevoel achterlaten. Wat mogen wij dan gelukkig zijn met ons kdv. Alles wordt overlegd en ik ben echt heel tevreden. Dus weet ook dat er wel goede zijn! Ons kdv is trouwens wel bij een stichting aangesloten. Ik hoop dat alles goed komt op je nieuwe kdv! (o en misschien kun je je kdv beoordelen op de nationale crechetest, dan weten anderen ook hoe het daar gesteld is) Groetjes Simke