Hond van me zusje....

Discussie in 'De lounge' gestart door mooslie, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Is gister overleden.

gister om half 6 had Lola (engelse bulldog) ineens een hele bolle buik.
    Me moeder de dierenarts gebeld en ze kon direct komen. HIj zei dat er een poliep? in haar buik zat. Ze heeft toen 3 spuiten gehad waarvan 1 antibiotica.

Later op de avond had ik me ma even aan de tel en het ging slechter met Lola.
    werd kortademig en reageerde niet meer. Me moeder de dierenarts gebeld en ik ging er ook gelijk heen.

Dierenarts kwam 5 min later aan. Slang ingebracht bij dr maar kreeg hem niet goed door geloof ik. Hij prikte toen een naald in haar buik en er kwam een hoop lucht uit. Ze viel een paar keer weg en toen kwam dr hartslag weer.
    De dierenarts en ik hebben gedaan wat we konden maar ik voelde dat haar tong al helemaal koud was en ze reageerde niet meer. Ze heeft een paar keer hartmassage gehad maar het mog gewoon niet meer baten.
    De da zei later nog dat ze ook nog een maagkanteling (weet dat het haast niet voorkomt bij kleine rassen) had.

Lola is in mijn handen dood gegaan, ze is mijn hond niet maar toch stond ik te janken hoor.

Lola is net 2 jaar geworden.

2. 2bb

2bb Niet meer actief

Ach Mooslie wat erg! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een paar jaar geledenh, is verschrikkelijk. gewoon lekker uithuilen hoor.

sterkte

3. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    jeetje wat erg.

moet meteen weer aan mijn hondje van vroeger denken.

heel veel sterkte voor jullie allemaal.

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Och wat jong! Vreselijk moet het zijn geweest.
    Een dier (in dit geval een hond) hoort gewoon bij de familie!
    Sterkte, ook voor je zus....

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    een maagkanteling kan voorkomen bij kleine rassen het gebeurt niet vaak maar kan wel.
    Bij grote rassen is dan de kans van redden al maar 10 % bij kleine honden nog veel minder.

Sterkte meid.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ach nee, wat een rotbericht :(

Sterkte met het verlies....

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Vreselijk, ik kan het mij echt wel inbeelden hoe het voelt, een klein jaar geleden zijn wij ook onze hond 'angel' kwijt geraakt. Het doet altijd veel pijn, zeker als het zo onverwacht komt. Veel sterkte

Liefs stephanie

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat vervelend. Heel veel sterkte met het verlies.

Dikke knuffel

9. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Mooslie een dikke knuffel voor jou meid.. ik ben van de week ook een huisdier kwijtgeraakt, ons konijn. Het is verschrikkelijk, maar bedenk dat maar in ieder geval dat ze het goed heeft gehad (ook was het potverdorie nog zo kort!) Jullie hebben gedaan wat er ook maar gedaan kon worden.. :( Ik weet hoe het voelt..

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ooh wat vreselijk.
    Wil me niet voorstellen als het hier zo gebeuren met die 2 kleintjes.
    Jullie hebben idd zoals mus zegt jullie best gedaan
    heel veel sterkte met het verlies

11. Heel veel sterkte!

Hier ook hetzelfde gebeurd, ook mijn hond in mijn armen doodgegaan, blijft je nog lang bij!

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmm... bij de opmerking "ineens een bolle buik" dacht ik al maagtorsie (maag gedraaid), niks geen poliep. En dan krijg je idd geen slang naar binnen nee. Dan zit de in en uitgang pot dicht. Vind het beetje vreemd dat de DA dit niet meteen gezien heeft eerlijk gezegd. Ook al komt het weinig voor bij kleine rassen. Klassik symptoom is toch dat die maag INEENS dik word? En bij bulldogs komt dat volgens mij toch weer iets vaker voor als bij de doorsnee kleine rassen.
    Maarja ik ben geen dierenarts (godzij dank want dan maakte ik dit elke dag misschien wel mee)

Maar het is idd vreselijk om zoiets ineens te krijgen met welke hond ook. Of t nou je eigen hond is of eentje die je kent door dat t van familie ofzo is.
    Sterkte ook voor je zus en je moeder en eventuele anderen.

13. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik dacht ook meteen aan een maagkanteling toen ik het las en dat komt niet zo héél weinig voor bij bulldogjes hoor! Ik vind het eerlijk gezegd ook geen goede actie van de dierenarts. Hij had dit zéker moeten weten...

Héél veel sterkte voor jullie allemaal. Tis niet niks om zo'n hondje vast te houden terwijl het gebeurd..

14. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    toen mijn ma dat zei, was mijn eerste gedacht ook gelijk een maagtorsie.
    Ik vroeg nog of hij een röntgenfoto had gemaakt. Niet dus. Ik heb zelf ook honden groot ras en heb dus wel het 1 ander gelezen over een maagtorsie.
    Dus vandaar dat het gelikj mijn eerste gedachte was.

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    De da had inderdaad beter moeten weten, en heeft een foute diagnose gesteld.
    Al bij de eerste tekenen van opzwellen moet er juist gehandeld worden, want hoe meer lucht zich ophoopt, hoe meer de maag kantelt en de milt kan ook beschadigen dan. Zodra de maag 360 graden is gekanteld, krijg je er inderdaad geen slang meer in. Dan is de kans op overleven vrijwel 0

Jammer dat het zo is gegaan, heel veel sterkte!

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oh vreselijk meid das wel zo erg een dier vriendje verliezen...

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Och, wat triest en nog zo jong! Ja, ik dacht zelf ook gelijk aan een maagkanteling. Arm beest.

18. mel1977

mel1977 Actief lid

Oh meis, wat verschrikkelijk!
    En ook nog zo'n jonge hond!
    Heel veel sterkte!
    Helaas weet ik wat jullie doormaken.

liefs Mel

19. maitestar

maitestar Lid

8 okt 2007
    91
    0
    0
    Hondenspeciaalzaak
    Meppel
    Ik zou een klacht indienen tegen de dierenarts. Bijna elke hondenbezitter/liefhebber zou het herkennen als een maagtorsie, dus je zou verwachten dat een dierenarts het ook wel herkent.
    Daarbij groeit een poliep niet zodanig in een paar uurtjes tijd, dus verder onderzoek was sowieso wel erg nuttig geweest.

Maar toch heel veel sterkte met het verlies :cry: Het feit dat het totaal onnodig is maakt het er niet makkelijker op :(

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Vreselijk! :cry:

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina