Hoe ziet een noodkroon eruit? (tandarts)

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik krijg binnenkort een noodkroon bij de tandarts. Twee weken later is de echte klaar. Maar hoe ziet zo'n noodkroon er eigenlijk uit? Neem aan dat ze hier niet veel moeite voor doen om het mooi te maken?
    Ga ik 2 weken voor schut lopen? Of valt 't mee?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    FF denken... Volgens mij was het een soort metalen "dopje" met een beetje kauwprofiel boven op..
    Ik weet niet waar hij bij jou geplaatst word.. Bij mij zat ie links boven, op t een na achterste plekje (verstandskies heb ik niet..)
    hij zat niet super in t zicht...

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn noodkroon had zelfde kleur als gewone kroon

4. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

toevallig, ik heb 8 maart een afspraak voor een kroon. krijg dan eerst ook die noodkroon.. op internet staat er zilver of goud ;)

het ligt eraan hoe ver het achter in je mond zit heb ik gelezen. als het goed zichtbaar is, word het toch de kleur van je gebit.

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik had mn voortanden er uit.. ik had 1 een randje en de ander nog een puntje, die is ook afgeslepen tot randje, kreeg na zoveel behandelingen ijzerenstaafjes er op geplant.. Daarna cement er om heen, zo heb ik een half jaar gelopen!!! De nood die ik kon krijgen zagen er wat zielig (konijnig) uit, dus die wilde ik niet, voordat ik de staafjes had was dat trouwens nog.. Dus kreeg alleen de inhoud (soort van ik dacht gips/cement) die achterbleef :) Ik kan me niet zo veel meer herinneren, heb me heel erg geschaamd in die tijd t zag er ook niet uit.. Dus heb veel geblokkeerd van toen..

6. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0

Hoi Minny,
    een noodkroon is natuurlijk niet zo mooi als de daadwerkelijke, een noodkroon kan een kantenklare zijn of de tandarts kan er een mbt van een hulsjes maken van composiet ook wel bekend als witte vulling deze word dan vastgeplakt, een kantenklare zal met behulp van een kunsthars worden vsatgeplakt.
    hoop dat je zo voldoende info heb? ben namelijk heel wat jaar tandartsassistente geweest, succes er mee

7. pijman

pijman Niet meer actief

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    En ik maar zeggen, cement.. hahahha!! Nu weet ik wat het werkelijk was :)

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou het is mijn voortand, dus mag toch hopen dat het geen goud of zilver noodkroon wordt???? Neem aan dat de tandarts dat zelf ook wel snapt...

10. pijman

pijman Niet meer actief

hmmm nou inderdaad dan ben ik ook wel erg benieuwd. Misschien dat wij juist van die lelijke kronen kregen omdat het achterin de mond zat en het toch niet echt opviel. Kan me voorstellen dat je niet twee weken met een glimmertje voorin je mond wilt lopen! Anders gewoon ff bellen en aan de assistente vragen.

11. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    noodkromen worden amper nog van goud of amalgaam gemaakt
    maar van compostiet ook wel de witte vulling genoemd
    dus zou niet bang zijn dat je met een bling bling in je mond loopt.
    voor vragen kun je ze altijd stellen hoor ;)

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik loop al een paar maanden met een noodkroon (ivm te lage verzekering in 2010 en sinds het 2011 is ben ik nog te lui geweest om een afspraak te maken).

Maar het is dus gewoon een witte.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heb onlangs ook een paar weken een noodkroon op mijn voortand gehad.
    Maak je niet te druk hoor, ze stoppen er heust geen bling bling noodkroon in;)!
    Die van mij was heel mooi, eigenlijk mooier dan mijn oude 'normale' kroon (ik had dus al een kroon op die tand). De uiteindelijke kroon die er na een paar weken in ging was werkelijk prachtig. Maar de noodkroon was ook nauwelijks van echt te onderscheiden:)

14. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

haha nee hoor hoeft geen goud of zilver ik had ook gewoon wit
    hij is alleen niet zo mooi als de echte kroon, maar ziet er wel
    uit als een tand. Ik heb ook 2 kronen , mijn 2 bovenste voortanden

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou de noodkroon zit er in. Gelukkig geen goud of zilver maar gewoon wit.
    Nou ja een beetje doorzichtig, zie het stompje er wel doorheen.
    Enne, hij is langer dan mijn andere tand, een mm ofzo.. Hadden jullie dit ook?

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Jah, dat had ik ook..
    Kan hij wel bij polijsten toch?

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou daar heeft ze niks over gezegd. Ik moet in principe nu gewoon wachten tot de echte klaar is. Maar het voelt zo raar, nu 1 tand langer is...

18. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oke, nou ja, bij de andere tand (dus de blijvende) moet je het gewoon melden wat niet naar je zin is. Heb ik de eerste keer ook niet gedaan en heb dus tot er eentje stuk ging met hartstikke lelijke voortanden gelopen, maar kom op na een half jaar ben je blij dat je weer wat in je mond hebt of niet dan? In iedergeval, 1 tje ging in de lengte doormidden en heb 2 nieuwe nu ook alweer een aantal jaartjes trouwens.. Maar elke keer als ik er wat mee heb wordt er gewoon wat van af geslepen om het zo maar te zeggen..

Deel Deze Pagina