Ik krijg binnenkort een noodkroon bij de tandarts. Twee weken later is de echte klaar. Maar hoe ziet zo'n noodkroon er eigenlijk uit? Neem aan dat ze hier niet veel moeite voor doen om het mooi te maken? Ga ik 2 weken voor schut lopen? Of valt 't mee?
FF denken... Volgens mij was het een soort metalen "dopje" met een beetje kauwprofiel boven op.. Ik weet niet waar hij bij jou geplaatst word.. Bij mij zat ie links boven, op t een na achterste plekje (verstandskies heb ik niet..) hij zat niet super in t zicht...
toevallig, ik heb 8 maart een afspraak voor een kroon. krijg dan eerst ook die noodkroon.. op internet staat er zilver of goud het ligt eraan hoe ver het achter in je mond zit heb ik gelezen. als het goed zichtbaar is, word het toch de kleur van je gebit.
Ik had mn voortanden er uit.. ik had 1 een randje en de ander nog een puntje, die is ook afgeslepen tot randje, kreeg na zoveel behandelingen ijzerenstaafjes er op geplant.. Daarna cement er om heen, zo heb ik een half jaar gelopen!!! De nood die ik kon krijgen zagen er wat zielig (konijnig) uit, dus die wilde ik niet, voordat ik de staafjes had was dat trouwens nog.. Dus kreeg alleen de inhoud (soort van ik dacht gips/cement) die achterbleef Ik kan me niet zo veel meer herinneren, heb me heel erg geschaamd in die tijd t zag er ook niet uit.. Dus heb veel geblokkeerd van toen..
Hoi Minny, een noodkroon is natuurlijk niet zo mooi als de daadwerkelijke, een noodkroon kan een kantenklare zijn of de tandarts kan er een mbt van een hulsjes maken van composiet ook wel bekend als witte vulling deze word dan vastgeplakt, een kantenklare zal met behulp van een kunsthars worden vsatgeplakt. hoop dat je zo voldoende info heb? ben namelijk heel wat jaar tandartsassistente geweest, succes er mee
zoiets http://www.tandtechniek-baarn.nl/gouden%20inlay.jpg meestal zilver of goudkleurig, niet erg comfortabel en ook niet erg mooi dus ik hoop voor je dat het een beetje achterin je mond zit Niet te breed lachen
Nou het is mijn voortand, dus mag toch hopen dat het geen goud of zilver noodkroon wordt???? Neem aan dat de tandarts dat zelf ook wel snapt...
hmmm nou inderdaad dan ben ik ook wel erg benieuwd. Misschien dat wij juist van die lelijke kronen kregen omdat het achterin de mond zat en het toch niet echt opviel. Kan me voorstellen dat je niet twee weken met een glimmertje voorin je mond wilt lopen! Anders gewoon ff bellen en aan de assistente vragen.
noodkromen worden amper nog van goud of amalgaam gemaakt maar van compostiet ook wel de witte vulling genoemd dus zou niet bang zijn dat je met een bling bling in je mond loopt. voor vragen kun je ze altijd stellen hoor
Ik loop al een paar maanden met een noodkroon (ivm te lage verzekering in 2010 en sinds het 2011 is ben ik nog te lui geweest om een afspraak te maken). Maar het is dus gewoon een witte.
Heb onlangs ook een paar weken een noodkroon op mijn voortand gehad. Maak je niet te druk hoor, ze stoppen er heust geen bling bling noodkroon in! Die van mij was heel mooi, eigenlijk mooier dan mijn oude 'normale' kroon (ik had dus al een kroon op die tand). De uiteindelijke kroon die er na een paar weken in ging was werkelijk prachtig. Maar de noodkroon was ook nauwelijks van echt te onderscheiden
haha nee hoor hoeft geen goud of zilver ik had ook gewoon wit hij is alleen niet zo mooi als de echte kroon, maar ziet er wel uit als een tand. Ik heb ook 2 kronen , mijn 2 bovenste voortanden
Nou de noodkroon zit er in. Gelukkig geen goud of zilver maar gewoon wit. Nou ja een beetje doorzichtig, zie het stompje er wel doorheen. Enne, hij is langer dan mijn andere tand, een mm ofzo.. Hadden jullie dit ook?
Nou daar heeft ze niks over gezegd. Ik moet in principe nu gewoon wachten tot de echte klaar is. Maar het voelt zo raar, nu 1 tand langer is...
Oke, nou ja, bij de andere tand (dus de blijvende) moet je het gewoon melden wat niet naar je zin is. Heb ik de eerste keer ook niet gedaan en heb dus tot er eentje stuk ging met hartstikke lelijke voortanden gelopen, maar kom op na een half jaar ben je blij dat je weer wat in je mond hebt of niet dan? In iedergeval, 1 tje ging in de lengte doormidden en heb 2 nieuwe nu ook alweer een aantal jaartjes trouwens.. Maar elke keer als ik er wat mee heb wordt er gewoon wat van af geslepen om het zo maar te zeggen..