Ben zo boos!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

Er zijn er sowieso al 6 die haar IRL kennen

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het is op een forum natuurlijk altijd een verhaal van 1 kant waar je je mening over geeft.

Maar of het nou waar is of niet vind jij dat een vriendin je zo mag behandelen?
    Achter je rug om praten en dan er ipv voor je te zijn om je te helpen het AMK bellen?

3. ecl

ecl Niet meer actief

Zo dat is een persoon die niet meer bij mij in de buurt zou moeten komen! Als je problemen met mij hebt, prima. Maar je gaat niet aan mijn moederschap zitten en al helemaal niet aan mijn kind (dus bellen naar amk)!
    Mijn eerste reactie over het amk bellen is ook dat jij eerst moet bellen en inderdaad aan geven dat zij gaat bellen. Aan de andere kant heb ik zoiets van laat die idioot lekker, helemaal niks meer verspillen aan haar en haar idiote plannen.

Ik ken je verder niet en weet dus niet wat voor moeder je bent. Wat ik wel weet is dat geen 1 moeder perfect is en wel eens een fout maakt. Dat bepaalde lichamelijke of geestelijke aandoeningen/problemen/ziekte belemmerent kunnen zijn is een feit, maar dat ligt ook helemaal aan hoe je er mee omgaat. En wat je zelf doet, eventueel met hulp van instanties en of psycholoog/psychiater, om er het beste van te maken.

Kop op meis en laat je niet op de kast jagen!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik heb idd psychische problemen.

Heel simpel ik heb een Pnd waar ik optijd mee aan de bel getrokken heb. Heb mijn zoontje nooit wat aangedaan hij staat op nr 1. Voor hem ben ik hulp gaan zoeken ( ook voor mezelf natuurlijk ) Nadat ik in therapie ben gegaan zijn er nog wat "ballen" gaan rollen ik ben schizofreen maar dit heeft verder weinig invloed op mijn moederschap.
    Ik heb straatvrees en ja daardoor zit ik veel binnen ook daar ben ik voor in therapie en stukje bij beetje gaat dat beter.
    Zij weet dit allemaal voor mij ook niet fijn om in 6 mnd tijd in ene een "stempel" te krijgen en heb het daar best moeilijk mee.

Er zijn hier mensen thuis geweest van moeder en kind die mij en mijn zoontje 7 mnd lang hebben gefilmd ivm interactie tussen ons ( en die zijn niet maar 1 uurtje geweest maar soms hele dagen ) Volgens hun is er niks mis met de band tussen mij en mijn zoontje. En ook ik twijfel hier niet aan.

Dus ja ik vind deze melding volkomen onterecht.
    Als ik twijfel had gehad dan had ik hier niet neer gezet dat ze het amk had gebeld.

Had ik mijn zoontje verwaarloosd geslagen of in wat voor vorm mishandeld dan had zij terecht een melding mogen maken ( maar daar had dan mijn man en familie wel voor aan de bel getrokken )

Het feit dat ze het amk belt zegt meer over haar als over mij.
    Ja ik schrok ervan dit omdat ik totaal niet weet hoe het amk te werk gaat. Nu ik dit weet dankzij wat meiden hier mogen ze komen en al willen ze een week mee kijken hoe het gaat ze doen maar ik heb niks te verbergen voor hun.

En zij doet dit puur omdat ze weet dat dit mij beangstigt ( omdat ik haar wel eens verteld heb dat ik sinds mijn pnd heel bang ben dat ze mijn kind bij me weghalen )

5. ecl

ecl Niet meer actief

Meis dat jezelf erkent dat je een probleem hebt, dat je zelf hulp bent gaan zoeken en dat je hulp hebt laat toch juist zien dat je het beste wilt voor kindje! Wat je op dat punt in mijn ogen sowieso een goede moeder maakt!

Je hebt dus ook meerder instanties achter je staan aangezien zij vinden dat het goed gaat. En je twijfelt zelf niet aan je kunnen(heel goed trouwens). Houden zo!

Zal inderdaad wel heel heftig en confonterend zijn zo'n stempel.... maar zoals ik lees ga je er goed mee om!

Laat je niet gek maken meis, ook niet door eventuele vervelende opmerking hier!

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dank je wel!

Het is ook vervelend maar goed voor mij wel fijn dat ik weet dat het beestje nu een naampje heeft.
    Alleen zo jammer dat mensen gelijk misbruik van de situatie maken.
    Vind het gewoon erg jammer allemaal.
    Prima dat ze niet meer met me om kan of wil gaan hoor maar zeg het gewoon zo moeilijk is dat toch niet?
    Bedoel dat een vriendschap over kan gaan dat is logisch maar om iemand dan zo de grond in te boren dat gaat in mijn optiek gewoon te ver:(

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meid heel goed dat je hulp hebt gezocht.
    Die zogenaamde vriendin heeft echt een rotstreek geleverd.

Jij weet dat je goed voor je kindje kan zorgen en daar gaat het om.

Sterkte nog verder. Zal lang niet altijd makkelijk zijn als ik dat zo lees voor je.

8. tulip

tulip Niet meer actief

misschien moet je proberen om niet altijd advocaat van de duivel te spelen, dat begint mij op te vallen nl en gewoon mee te leven met iemand. Tis van de zotte om iemand te gaan smsen dat je het amk op haar dak stuurt. Als je zoiets serieus van plan bent pak je dat wel anders aan.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Nou als je t zo uitlegd! dan heb je niks te vrezen! er zijn er al geweest die hebben gezien dat er niks mis met je verzorging is dus... Lekker in der sop laten gaar koken!

maar PND.. sorry je bent niet alleen en dat weet je toch ook niet voor je een kind krijgt? geloof dat die vriendin ze echt niet op een rijtje heeft! je hebt hulp gezocht en komt er wel als ik dat zo lees!

nou sterkte iig! maar wat een nare meid die "vriendin" bah!

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ken ts wel in real life, maar goed ook zo een lieve mama zijn er maar weinig, je hebt mensen die goed en leuk zijn voor hun kindjes en mensen die dat 10x zijn zij behoort tot de
    Laatste catogorie. Daar mag ze heel trots op zijn. En ze pakt alle "problemen" die ze tegen komt aan, van zichzelf tot "slaapproblemen" van haar kindje. Wat wil je nog meer. Nee hoor ts hoeft.niet bang te zijn.

Tevens had ik aangifte gedaan, had dit echt niet gepikt

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Je hoeft je hier niet te verantwoorden! Zoals alle berichten (enkele uitegzonderd) leven we met je mee. Je hebt alle hulp die je nodig hebt zelf gevraagd en die ook gekregen. Zouden er signalen zijn geweest dat je niet goed voor je kindje zou kunnen zorgen, dan was daar door de hulpverlening allang aan de bel getrokken. Sterkte en heftig om door zo'n achtbaan van emoties te moeten gaan.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Al zou ts geen goede moeder zijn of nu even niet om de psychische problemen. DAN NOG ga je als vriendin toch in eerste instantie praten met haar? Zoiets in de trand van heb je in de gaten dat het mis gaat bij je? Zou je niet dit of dat?
    En als TS daar dan laconiek over zou doen en er geen verbetering kwam en er dus inderdaad een probleem was (want er is een probleem en ts is op de hoogte en doet er alles aan om dit op te lossen vind ik dus geen situatie om het AMK in te schakelen) DAN pas ga je verder kijken, eventueel je ongerustheid delen met een andere vriendin en als laatste redmiddel maar het AMK inschakelen met of zonder melding naar TS dat je dit doet.
    Al zou ik als ik zie dat ze er niks aan doet in eerste instantie al het AMK gebruiken als stok achter de deur om haar wakker te schudden en als nog hulp te laten zoeken.
    Maar goed ik ben dan ook geen backstabbing biatch.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik denk dat je vriendin schrikt van schizofrenie. Maar dan nog doe je niet zo achterlijk. Als schizofrenie een reden was om een kind bij je weg te halen was dat al lang gebeurd

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou als dat zo is dan kan ze dat gerust zeggen en dan zal ik haar uitleggen wat het inhoud.
    Ik ben namelijk nog steeds dezelfde ik als voor die diagnose er veranderd dus niks aan mij.
    Zal er niet minder om worden in ieder geval..

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    saja ja dat is het kromme... maar ik denk dat zij direct aan extreme schizofrenie denkt. Maar dan nog is ze gewoon dom bezig. Raar wijf.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mja wat is extreme schizofrenie:D ( gewoon benieuwd wat een ander denkt van schizofrenie ) Misschien dat ik me dan ook beter in haar kan verplaatsen en haar reactie enigszins kan begrijpen niet dat dat het goedmaakt ofzo maar misschien dat ik er dan nog een beetje begrip voor kan hebben.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou bij extreem denk ik wel aan iemand die met stemmen in zijn hoofd moorden gaat plegen enzo :p

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ken een geval waarbij een schizofrene moeder in een psychose haar zoontje van 8 heeft gewurgd en dus vermoord..

Ik zeg niet dat dit het algemene beeld is van schizofrenie, ik weet ook wel dat dit extreem is, maar dit is wel het soort verhalen dat 'men' hoort als het hierover gaat.

Vind het trouwens ronduit schofterig dat die vriendin dat gezegd heeft over jou. Vriendschap zou wat mij betreft niets meer waard zijn.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Whahaha nee zelfmoord is wel het laatste waar ik aan denk:D *gelukkig*

Maar goed als zei dat zou denken dan kent ze me blijkbaar toch niet zo goed als ze dacht. En dan had ze ook dingen aan me kunnen vragen waar ik gewoon antwoord op had kunnen geven ( bedoel veel mensen weten ook niet wat schizofrenie inhoud en hebben er vaak een verkeerd beeld van ) En had haar met alle liefde uit willen leggen hoe of wat.

Maar goed de echte reden van het hoe en waarom zal ik wel nooit krijgen.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja die mensen heb je er idd bij zitten ( vandaar dat er vanuit de psychische hoek ook boven op me gezeten word hoor mocht er wat mis gaan dan is er al hulp voordat ik bij wijze van iets zou kunnen doen. :D )

Gelukkig is het bij mij ook niet zo extreem dat ik niet meer weet wat werkelijkheid is en wat niet ( weet heel goed dat bepaalde dingen niet echt zijn en heel veel dingen wel echt )

Daarom ben ik ook heel blij met de hulp die ik nu krijg beter extra hulp als hulp te laat!

Deel Deze Pagina