Oké bedankt, kan ik het eens goed lezen wat het nu precies is. Ik wist trouwens wel dat je een PND had (gehad), maar dat heeft dus daarmee te maken?
Wauw!! Wat een ongelofelijke k*twijf!!! Niet te geloven!! Vriendinnen horen je te helpen en te steunen... omg! En ontzettend dapper en goed hoe open je erover durft te praten... Ik snap ook ineens je onderschrift veeeel beter.. Erg knap hoe je ermee omgaat, Laat je niet kisten door dat takkenwijf hoor!!
Nee een pnd heeft daar verder niks mee te maken. Elke vrouw kan een pnd krijgen. Maar mensen met wat voor psychische aandoening dan ook zijn wel gevoeliger voor een depressie dus kunnen dit eerder krijgen maar dat hoeft niet
Saja Respect voor de manier waarop je met jezelf, je ziekte en je kindje om gaat. Kon iedereen die stappen maar zetten! En wat jammer dat je dan zo onderuit wordt gehaald. Mensen zijn soms rare wezens...
Goed idee idd! Echt blijf erbij wat een naaistreek het is. Ben benieuwd steunde ze je eerder wel hierin? Of liet ze dat ook afweten?
Ja eerder wel. Heb haar er al vanaf dag 1 bij betrokken en ze was juist heel begripvol enzo. Dus ik snap echt niet waar dit vandaan komt
Mijn beste vriendin raakte zwanger toen ze net 2 maanden samen was met haar vriend. Ik heb ook weleens tegen haar en tegen andere vriendinnen gezegd dat het misschien handiger was geweest om even te wachten, zodat ze elkaar eerst beter hadden leren kennen etc. Dat is dus niet hoe het gegaan is en ze hebben een prachtig kindje gekregen waar ze ontzettend blij mee zijn. Dat neemt niet weg dat het best lástig is om al zo'n grote verantwoordelijkheid te hebben in het begin van je relatie, en daar hebben wij het best wel eens over. Ik vind het niet netjes dat ze het tegen iedereen gezegd heeft, behalve tegen jou, maar ik vind veel reacties in dit topic vrij hard. Alsof nooit iemand over een andere vriendin praat, alsof je zelf nooit een stomme fout maakt daarin, en alsof beste vriendinnen het áltijd met elkaar eens moeten zijn. Mijn beste vriendin en ik zijn vriendinnen omdat we altijd en met alles bij elkaar terecht kunnen maar zeer zeker niet omdat we het altijd met elkaar eens zijn. En ook wij hebben in het verleden weleens ruzie gehad omdat er dingen gezegd waren die niet gezegd hadden mogen worden. Uiteindelijk blijven we mensen en we leren er alleen maar van. Ik snap dat je boos bent en dat dit uitgesproken moet worden, maar wat ik in dit topic allemaal voorbij zie komen vind ik persoonlijk erg onvolwassen.
Het gaat hier niet om dat die "vriendin" heeft gezegd dat t misschien handiger zou zijn om te wachten. Nee, deze "vriendin" heeft gezegd dat Saja geen kinderen had mogen krijgen. Dat is ff een ander verhaal of niet? En dan ook nog achter de rug om.... Das helemaal misselijk. En 2 maanden samen vind ik een totaal ander verhaal dan iemand die al een stabiele relatie heeft, getrouwd is en alles op de rit heeft.
@mroos. Als ze tegen mij had gezegd dat zij het handiger vond om daar beter over na te denken had ik het heel anders over vinden komen als zij had met haar aandoening geen kinderen mogen krijgen ( alsof ik een debiel ben die niet voor mijn kind kan zorgen door wat ik heb ) Daarbij zijn er nog meer dingen gezegd door haar alleen het stukje ik had geen kinderen mogen krijgen kwetste mij enorm. Ik ben heel blij dat ik met mijn aandoening een kindje heb mogen krijgen en dat ook ik kan laten zien dat andere mama's of mama's in spé met deze aandoening gewoon een kindje kunnen krijgen. En nee ze hoeft het echt niet overal over eens te zijn een vriendschap bestaat niet alleen uit ja nee en amen dat snap ik zelf ook heel goed. Maar jij zou het blijkbaar normaal vinden dan als jou vriendin achter jou rug om zegt dat jij maar geen kinderen had moeten krijgen want... Nou sorry maar in mijn optiek zeg je dat niet tegen vriendinnen. En wbt het kort samen zijn dat het verstandiger is om te wachten vind ik ook heel wat anders als dat iemand zegt hun hadden geen kinderen mogen krijgt want ze zijn net 2 mnd samen.
Het is ook een totaal ander verhaal, alleen wilde ik ermee duidelijk maken dat je het niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn om goede vriendinnen te zijn. Daarnaast ken ik de vriendin niet en weet ik niet met wat voor doel of met welke intentie zij deze dingen gezegd heeft, ook de toon hebben wij geen van allen gehoord. Ik begrijp uit het verhaal van TS dat vriendin haar wel is blijven opzoeken na de bevalling, dus het lijkt mij dat ze om om TS en baby geeft, ondanks dat ze volgens haar misschien op dit van haar leven geen kids had mogen krijgen.
Ik zou het niet blijkbaar normaal vinden als iemand achter mijn rug om zou zeggen dat ik geen kinderen had mogen krijgen. Ik vind het een hele erge en brutale opmerking en daar zou een vriendin van mij zeker uitleg en excuus voor moeten geven. Ik ken jou niet als persoon, ik ken je vriendin niet, ik ken de hele context niet(is het gezegd tijdens de zwangerschap? Had ze er later spijt van? Heeft ze het op een liefdevolle manier gezegd of op een gemene manier? Doet het haar pijn dat jij nu boos bent? Houdt ze van je kindje? Heeft ze altijd voor je klaargestaan?) en daarom vind ik de reacties in dit topic onvolwassen. Namelijk, al wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Dit heeft ze gezegd een dag voor ik het topic opende. En nee niet op een aardige bezorgde manier want er stond nog wel meer bij dan alleen dat. En als je vervolgens gaat dreigen met het amk vind ik dat ook niet vriendelijk. Als zij ( haar kennende ) Zich oprecht zorgen zou maken om mij of om mijn zoontje zou ze dit met mij bespreken en mocht dat niet lukken had ze dit met mijn man of moeder besproken en niet met een andere vriendin van haar. Als ze er spijt van had gehad had ze dat kunnen zeggen toen ik haar belde en dat deed ze niet. Ze was er nog al lacherig over toen ik het haar vroeg en zei ja dat heb ik gezegd en dat vind ik nog steeds. Dus spijt zal ze denk ik niet hebben hoor anders bied je je excuus wel aan als iemand aan je vraagt of je dat idd gezegd heeft. En klaar gestaan is een groot woord ze wist van mn problemen af maar heeft zich hier verder nooit in gemengd. Ik bedoel als je er geen kwade bedoelingen mee had dan had je inmiddels je excuus wel aangeboden en uitgelegd dat het op een andere manier bedoelt was dan hoe ik het gehoord heb. Tenminste ik zou als vriendin zijnde het probleem dan uit de wereld willen helpen en niet wachten nee ik zou dat gelijk doen. Of het haar pijn doet of ik boos ben geen idee heb na het dreig smsje van het amk niks meer gehoord van dr dus t zal haar geen pijn doen denk ik dan. Houdt ze van mijn zoontje geen idee ze zei van wel maar na dit alles weet ik niet wat ik nog moet geloven en of het allemaal wel gemeend was.
Nou ja, zeg, nog lacherig erover doen ook nog?! Raar dat ze zich hier verder nooit in verdiept heeft, dat begrijp ik er dus uit? Een goede vriendin doet dat wel toch? Het lijkt wel of zij, (hoe lullig het ook mag klinken nu), jullie vriendschap al wilde beëindigen, en ze het wel fijn vindt dat dat op deze manier is gebeurd. Misschien is zij wel 'blij' dat ze van je af is ofzo. Raar mens zeg, echt!
Nou fijne vriendin... Wat triest zeg!! Ik hoop dat je er boven kunt staat. Iemand die zo iets achter je rug uitkraamt is jou als vriendin die waardig.