Baby kleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bolkje, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik word op het moment nogal gek van mijn zusje. Ze blijft maar aan mijn kop zeuren wanneer ik baby-kleding ga kopen. Ik ben er echt een beetje zat van en het maakt me ook onzeker... Ben ik nou écht zo laat? Ben pas 19 weken zwanger en ik zie alemaal zomerkleding in de winkels hangen, maar ben uitgerekend in november, dus dan is het toch veel handiger om winterkleding te kopen tegen die tijd?

Bovendien krijg ik ook elke keer weer dingen van mensen en ik vind het gewoon zonde om veel dingen te kopen als ze er toch zo weer uitgroeien...

Wanneer zijn jullie begonnen met kleding kopen voor de kleine??

2. En daarnaast wil ze ook afgrijselijke dingen kopen voor mijn kind. Ik word er helemaal gestoord van inmiddels :(

3. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Nou, dan word het tijd dat je haar eens duidelijk maakt dat je het wel genoeg vind zo! Moeilijk, dat begrijp ik, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
    Ik heb een paar dingetjes gekocht maar wacht ook tot de warmere collectie uit komt. baby kamer klaar maken doen we ook pas over een tijdje.
    Laat je niet gek maken hoor, je moet gewoon kunnen zeggen wat je denkt en vind, als je dat niet te beschuldigend brengt doe je niets verkeerd

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ben begonnen met kleertjes kopen met vier weken en een dag!? Met twintig weken had ik al een redelijke collectie hangen hoor :)

5. Onje

Onje Niet meer actief

Hier allang begonnen met kleding kopen.
    Zijn genoeg warme dingetjes te vinden en onder een shirt met korte mouwen een romper met lange mouwen. Neem aan dat de kachel in de winter aan staat ;)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier pas écht begonnen met kopen na 20 weken!!!

7. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier pas echt begonnen met 30 weken ofzo. Ik was ook in november uitgerekend. Het was dus ook niet handig om leuke zomerkleren in te gaan slaan. En dan ligt het op een plank in de kast... tja daar zag ik ook niet zo het nut van in. Tegen de tijd dat mijn zoontje was geboren was er weer een nieuwe collectie en kon ik lekker los :)

Tijdens mijn zwangerschap kon ik trouwens ook niet bedenken wat ik nou echt leuk zou vinden staan. Zodra mijn zoontje geboren was kwam ik er pas echt achter wat ik leuk/niet leuk vond.

Ze groeien er dan wel snel uit, maar ze worden ook snel vies :D

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    1e pakje met 21w... na DE 20w echo...
    Geslacht bekend en gezond... rede om iets te kopen...

Sindsdien beeeeeetjuh doorgeslagen... :)
    Dus des te later... des te slimmer...

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik ben bij beide kindjes begonnen met shoppen na de 17 weken, toen wisten we namelijk wat het werd. Als je gek van je zusje wordt zou ik gewoon aangeven dat je het niet prettig vind als ze zo pusht...

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier hebben we maar 2 of 3 pakjes gekocht voor de kleine. En die hebben pas gekocht met 24 weken. Daarnaast nog paar pakjes gekregen.

En de rest koop ik pas na de bevalling, dan weet ik welke maat we nodig hebben en wat we gekregen hebben. Zodat we niet 30 pakjes in 1 maat hebben die haast niet aan doet.

En ik maak er van dat we wachten tot na de bevalling wat we precies nog nodig hebben. Dus nu weinig kopen.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Na de 20 weken echo, toen we wisten dat het kindje gezond was en wat het geslacht was.

12. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik ben 'echt' begonnen na de 20 weken echo. Maar hier ook niet super veel gekocht aangezien ik een neefje heb die maar 8 maanden ouder is dan onze spruit als hij in september komt. En mijn schoonzus en ik hebben nogal dezelfde smaak ;)

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

na de 20 weken echo maar wanneer ik echt begon te shoppen weet ik niet meer,rond de 30 weken denk ik

ik raad je aan om tegen iedereen te zeggen dat je geen kleren wil, hetgene wat je zelf koopt ben me toch het trotste op dus gekregen kleren doe je niet vaak aan

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Heb nu pas iets gekocht voor de kleine. Kast is nog erg leeg en dat wat ik heb hangen heb ik gekregen. Klopt wat je zegt ik ben ook uitgerekend in oktober en nu is alles zomerkleren. Je krijgt ook heel veel hoor. Iedereen wil wat kopen. Dus ik probeer een beetje op te letten met wat ik koop want vind zonde om dalijk zoveel kleren te hebben en ze kan de helft niet aan.

15. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Laat je niet gek maken, er hangt straks nog kleding genoeg in de winkels. Zelf beginnen we voorzichtig na de 20 weken echo en af en toe koop ik wat. Verder ook heel veel gekregen.

16. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Zou in elk geval duidelijk zijn naar je zus dat je hier gek van wordt en jij kleertjes gaat kopen wanneer jij dat wilt!

Hier de afgelopen 2 weken dingetjes gaan kopen nu we het geslacht weten. Ben in oktober uitgerekend maar komt toch in verschillende winkels wel wat dingen tegen voor een winterbaby :)

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hier heb ik met 12 weken iets gekocht voor de tweeling en verder af en toe liepen we eens tegen iets aan in de winkel en heb van mijn zusje wat pakjes gekregen. Net vanavond een zak met kleertjes opgehaald voor €10 tweedehands, echt super. En verder moeten we nog de eerste pakjes die ze aankrijgen halen,
    . Maar als ik niet die zak tegen was gekomen op fb dan had ik nu ongeveer 6 pakjes gehad voor een tweeling, wat weinig is maar jammer dan. Inderdaad eerst kijken wat je krijgt en welke maat ( nu zullen het hier waarschijnlijk geen 8 ponders worden) Dus nee, ik vind niet dat je laat bent. Je bent pas laat als het kindje geboren is en je niks in de kast hebt.

18. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hier met 13 wk al veel kleding gekregen maar zelf na de 20wk, en het is harstikke lief dat je zusje zo enthausiast is en kleding voor je wil kopen, je kan toch ook je mening geven dat je van die kleding niet houd maar wel van dit of dat ?!

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij mijn dochter nadat we het geslacht wisten, daarvoor had ik geloof ik 1 rompertje gekocht met "I love papa" erop. Ik vond het veel leuker om geslachtsgebonden te shoppen dan neutrale dingetjes.
    Bij deze koop ik niet zoveel, als het een meisje is dan heb ik nog dozen volstaan van mijn eerste en bij een jongen ga ik na de geboorte wel shoppen, vind het zonde als in dingen ga kopen die ik niet gebruik. Wel een neutraal 1e pakje gekocht.

20. Katrina

Katrina Lid

21 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas na de 20 weken echo. Misschien kun je bij je zusje aangeven dat wanneer je tztzelf wilt gaan shoppen je haar meevraagt, dan heb je een beetje zicht en hopelijk wat invloed op wat ze koopt :). En idd, dan kun je ook laten zien wat jij mooi vindt.

Deel Deze Pagina