Misschien helpt het als je tegen veel mensen zegt dat je een job zoekt? Bij ons op kantoor zoeken ze ook iemand bij. Collega van ons heeft een nichtje met de nodige capaciteiten en is vandaag al op gesprek mogen komen! En wat ook heel bijzonder is, is dat ze net bevallen is. Voor haar zou het dus perfect zijn! Hopelijk heb jij net zoals dit meisje het geluk om op zo'n manier een toffe job te vinden!
Ik wil het liefste de reiswereld weer in maar dat is nu zo'n drama daar word momenteel gewoon niemand op aangenomen ... ben nu voornamelijk naar administratieve baantjes aan het kijken, ik kan later altijd nog in de reiswereld zoeken, heb daar namelijk wel al een aantal jaar ervaring in ... zucht
Ik ken het probleem! Mijn vriend is nu bijna 6 maanden opzoek naar werk... zelfs bij de MC Donalds gesolliciteerd. Echt vreselijk. Ik ben in juli gestopt met werken omdat de baan echt vreselijk was. Natuurlijk kwam ik er toen ook echt achter dat daarna werk vinden onmogelijk is! Gelukkig werk ik sinds september als gastouder en ik moet zeggen dat mijn leidinggevende functie veeeeeeeeeeeel minder opleverde dan op 2 kids passen (56 uur per week weliswaar maar goed hihi) Gastouder worden kan je redden van een financieel drama als je op het randje zit. Ik stond op het punt om uit huis gezet te worden en ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven. Heel veel succes met solliciteren en ik hoop dat je(jullie) snel een leuke baan vinden! Liefs, Sam
Weet je waar ze ook altijd mensen zoeken bij KPN. Mijn vriend is hieraan verhuurt via zijn werk. Maar ik weet niet of dat wat voor je is. Maar beter iets dan niets tijdelijk tot je wat anders heb gevonden.
Hier ook een zonder werk zowel mijn partner als ik zelf. Mijn partner zit al sinds november/december thuis en is sinds januari druk bezig om werk te zoeken.(december hadden ze ook niet veel ivb met vakanties) en ik kan nog niet werken omdat ik zwanger ben. Met de ww van mijn vriend en de toeslagen kunnen we het ook net allemaal redden, en onze huurkosten zijn vrij laag dus gelukkig komen we niet zo snel op straat. Ik vind het helemaal niet erg om even een paar maandjes wat zuiniger aan te leven, dan waardeer je ook meer als je wat meer hebt Maar ik ben wel eens bang dat het heel lang kan gaan duren ivb met de crisus, en de ww gaat natuurlijk dan ook minder worden en we hebben een auto en motor die ook kosten met zich mee brengen (straks apk) en dan heb je nog de jaarafrekeningen. en ik wil dat mijn dochter straks naar de psz gaat als ze 2 is in april en dat kost ook geld. ook met de baby op komst. Gelukkig hebben we hele lieve ouders&schoonouders waarvan we altijd kleding en speelgoed krijgen als we het nu niet of wel goed hebben. dus daar zitten we niet verlegen om gelukkig. Maar ik ben ook wel eens bang dat ik mijn dochter en de kleine straks te kort ga doen, je wilt natuurlijk ook wel eens wat leuks gaan doen enzo. Dus ik snap je gevoel, en idd met zieken enzo kan ik me ook dood aan ergeren, laatst waren hier een paar werkmannen die deden zoooo langzaam over hun werk, terwijl mijn vriend altijd keihard werkt en die heeft nu even niks. Maar kun je je zoontje niet even van de creche afhalen nu je niet werkt? dan heb je toch die extra centen, en mss later er weer op?
Omg wat een drama. Ik ben vandaag ook op straat gezet (hufters!) Gelukkig heb ik nu alweer meerdere sollicitatie's lopen als administratief medewerker. Desnoods solliciteer je eerst bij een inbound callcenter. Daar zoeken ze altijd wel mensen (hier tenminste wel!)
@Astrid: dat meen je niet! En je had het zo naar je zin! Balen meid ik hoop dat je snel weer wat vind.
Je hoort echt niets anders meer vandaag de dag, ik werd vandaag door het UWV gebeld want die wilde nog wat weten en toen zei hij ook dat het zoooooo druk was daar met aanvragen van WW ... Ik vroeg of hij geen vacature beschikbaar had hahahahah maar goed ik wil daar niet werken hoor mijn hemel ...
Ik zit met het zelfde als jou. En het duurd ook nog eens 4 tot 6 weken voordat je je geld krijgt. Het is gelukkig wel met terug werkendekracht. Ik werk nu in de avond uren 10 uur in de week. Het is schoonmaakwerk. niet het ideale werk maar ja. geld is geld. Mooi balen allemaal.
Volgens mij zit straks half nederland zonder werk als ik dit zo lees Reisburo's,schiphol,horeca,bouw etc etc alles word minder Zou het ooit weer goed komen? zal wel toch?
Er zou toch wel eens een einde aan komen in de jaren 80 is ook alles weer goed gekomen. Maar je hoort het idd overal in de winkel op inet en het nieuws
Weet niet of iedereen hiervoor in aanmerking komt, maar volgens mij veel wel..als je geen werk hebt en ww krijgt van uwv, kun je bijdrage aanvragen voor tegemoetkoming kosten kinderopvang! http://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/formulieren/IR14003117.aspx Zag dit pas vandaag ergens anders hier op t forum! Weet niet hoeveel het zal zijn, of voor hoe lang je het kunt krijgen maar t is in ieder geval iets! Aanpassing; lees dat het 20% is van de totale kosten! De opvangplek moet wel erkend zijn door de gemeente maar volgens mij zijn de meeste dit wel.
vind het rot voor je maar zou als ik van jou was naar eender welke job kijken, je kan dan terwijl je de ene doet (ookal is dat niet hetgeen je echt graag doet)uitkijken naar een andere die je beter ligt maar je bent ondertussen wel aan het werk en er komt toch iets binnen . veel succes in elk geval
het voordeel van op de bodem zitten is,dat je alleen nog omhoog kunt. het moment zelf is zwaar,zo zie je maar hoe belangrijk het is om een financiele buffer op te bouwen. Ik zat nog in de "luxe"positie dat ik zelf ontslag kon nemen.
Ik kan me goed voorstellen dat je je rot voelt. Ik ben er vorig jaar op een hele rotte manier uitgewerkt en heb toen zelfs de rechtbijstand erbij gehad. Ik was daarna depressief en zat ook mede daardoor in de ziektewet. Blijf solliciteren op een dag oet er toch een baan voor je zijn? En je kunt het nu ook zo zien, Je kunt niet meer doen dan je nu al doet en dat is solliciteren en je kunt er wel zijn voor je kindje. Misschien dat dat een beetje positieve energie meebrengt?
weet je waar ik ook zo depri van word als ik weer terug denk aan 3 jaar geleden, toen zat ik in vaste dienst bij een ander reisbureau en toen raakte ik zwanger van Kyano en toen heeft de baas me er gewoon letterlijk ( na 4 jaar ) uit geflikkerd, dit is toen een rechtzaak geworden, die heb ik wel gewonnen maar ik voelde me geen winnaar, ik heb toen 2 jaar een baan gezocht en toen eindelijk gevonden en begon dus langzaam uit het zwarte dalletje te kruipen, helaas ben ik nu dat zwarte dalletje weer in langzaam ingekropen en heb echt het idee dat ik hier voorlopig niet meer uit kom, ik heb gewoon geen vertrouwen meer in bazen en de economie etc ... Toen ik dit topic starte toen voelde ik me nog niet zo extreem depri als nu ... :'( ...
Bedenk dat je niet de engiste bent die er nu last van heeft! mss dat dat helpt? En probeer positief te denken..als je maar een dak boven je hoofd hebt, genoeg te eten en je rekeningen kunt betalen. er zijn ook situaties waarvan mensen op straat kunnen belanden omdat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen.