woningbouw en opleveren weet iemand hoe dat zit

Discussion in 'De lounge' started by marilouise, Jan 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij krijgen vandaag de sleutel van one nieuwe woning toen wij er van de week waren hebben we met de huidige bewoners gesproken en dingen overgenomen, dit is allemaal geregeld heb het geld in huis liggen zoals afgesproken. nu hadden we het ook gelijk over de woningbouw en die man oude man vertelde dat ze er een beetje een zooitje van hadden gemaakt. ow nou wat dan, ze hadden deurbeslag vervangen op 4 deuren en 2 deuren niet? zouden ze af komen maken maar niet meer teurg geweest, verder hadden ze ook stopcontacten vervangen de oude bruine zaten er nog in ook de klik schakelaar, wat ik nog van mijn vader weet van vroeger is dat die al een tijd niet meer mochten, maar kan het niet meer aan hem navragen helaas. maar ook hier hebben ze overal in huis de stopcontacten vervangen behalve op 2 slaapkamers waaronder de kinderkamer, vindt het een beetje link, die dingen hebben helemaal niets van een aarde of wat dan ook.

tevens zag ik een plek op de muur wat volgens mij een oude vochtplek is . ik heb de woningbouw aangesproken over deze dingen en ze zeiden dat komt donderdag wel, maar volgens mij moet ik vandaag tekenen voor akkoord. dus kan ik op het formulier laten zetten dat dit nog gedaan moet worden weet iemand hoe dit zit?

groeten

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

Aug 28, 2009
    1,350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meestal is er op een opleveringsformulier inderdaad ruimte om aantekeningen te maken over dit soort dingen. En als dat er niet is, dan niet tekenen he ;)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij oplevering loop je samen met de huuropzichter, de vorige bewoner en jij als nieuwe bewoner door het huis. Je geeft aan wat je veranderd wilt zien, laat ook de oude bewoner aangeven wat er nog vervangen had moeten worden... hij weet dat uiteraard beter als jij. Kijk ook even naar de kranen.. laat evt de leertjes vervangen. Wees gewoon lekker pietluttig!!!!

Bij oplevering worden er over het algemeen meer dingen vervangen, ook dingen die normaliter onder je eigen verantwoording zouden vallen... bij ons was het zo dat kraanleertjes enzo dus voor je eigen kosten waren, maar bij oplevering zijn ze kosteloos vervangen.

Hebben jullie de zaken ivm overname ook op papier gezet? Heb ik 10/11 jaar geleden wel gedaan. Dan krijg je daar later ook geen gezeur over.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    Inderdaad pas na het tekenenen gaat er iemand met je mee om alles door te lopen. Ik zou dus VOOR het tekenen toch wel een en ander op papier willen zien over dat er wat vervangen gaat worden.
    Wij hebben dit duidelijk aangegeven, maar bij ons ging het niet om veel grote dingen. Ik heb na het tekenen iemand mee gehad die alles met mij is nagelopen, hierbij vul je ook een papier in met : gebreken.
    Wat je dan binnen 14 dagen weer bij de woningbouw moest inleveren.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb toen ook eerst een huurcontract getekend en pas later de oplevering gehad hoor. En alles mbt de oplevering is opgelost!

6. marilouise

Ik heb alles op paier gezet in verband met de overname. dus dat kan het probleem net worden, mijn man kan helaas geen vrij krijgen vanmiddag dus heb ik gevraagd of mijn opa even met me mee gaat hij heeft er meer kijk op dan ik.

de woningbouw heeft ons laatst al een brief gestuurd van we vervangen alleen nog wat echt vervangen moet worden. ik vindt stopcontacten redelijk belangrijk?

dus daar ga ik wel op hameren. en het moet toch allemaal hetzelfde zijn.

de mensen die er gewoond hebben hebben het huis enorm goed onderhouden ruim 40 jaar gewoond dus huis is helemaal "eigen " gemaakt, perfect voor ons natuurlijk dus kleine dingetjes hebben we van de week al goed opgelet het zijn alleen die puntjes die ik net noemde, tekenen doe ik zoiezo niet als er niets op papier komt.

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    #7 torrach le, Jan 13, 2011
    Last edited: Jan 13, 2011
    kijk ook even in de keukenkastjes (vooral onder de gootsteen!!)
    de kraan lekte en dat was van "buiten" niet te zien maar in het kastje wel (erg veel vocht).
    zoals jij het beschrijft hebben de mensen de woning niet laten versloffen zoals in onze huidige woning wel was gebeurd... de oude bewoners hadden een dubbele frietpan en dat was ook duidelijk te zien op het aanrecht.... tijdens de oplevering heb ik aan de opzichter aangegeven dat ik niet akkoord ging met de keuken en dat vond hij ook wel begrijpelijk.. helaas was dit een tijdelijke opzichter en had dit niet doorgegeven op kantoor... na een half jaar iedere week bellen en zeuren hebben we uiteindelijk toch een nieuwe keuken gekregen!

tevens zag ik een plek op de muur wat volgens mij een oude vochtplek is .
    laat hier ook goed naar kijken... in onze vorige woning hadden wij 1 slaapkamer die grensde aan de muur van de badkamer waar het douchegedeelte zat. er was nix te zien en de kamer gewoon behangen.. toen we de babykamer verkochten en de kast weghaalden zagen we dat de hele muur zwart was.. bleken de tegels in de douche los te zitten waardoor er waterschade is ontstaan...

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik zou ook echt álles wat je tegenkomt zeggen en zeggen dat je voordat je ook maar iets tekent dat gewoon vervangen/gemaakt wil hebben.
    Anders zit jij straks met de ellende! Woningbouwverenigingen kunnen echt heel nep doen met dat soort dingen en je er flink bij lappen!
    En als jij dan later het huis verlaat krijg jij al die dingen op je boterham of als je er halverwege overbelt gaan zeuren dat je dat eerder had moeten melden;)
    Succes!

9. marilouise

dat is het enige waar ik veel van weet is vocht in de muren mijn vader deed hierin zijn werk toen hij nog leefde en ik ben vaak zat meegeweest. maar ik twijfelde namelijk of het wel vocht was maar ben het vergeten te vragen aan die mensen want hun koffiezetapparaat stond erboven zeg maar is mijn fout dat ik dat vergten ben. de plek was zeg maar erg bruin van kleur terwijl vocht vaak zwart / groen is maar ik ga ernog even goed naar kijken en even vragen aan die mensen en als ik het niet vertrouw wil ik dat ze er naar alten kijken

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Zou ik zeker doen. Heb laatst iets gezien bij DAS je goed recht nou je wil niet weten...vreselijk hoe erg daar de schimmel op de muren zat en de woningbouw er niks aan deed!

11. marilouise

in ons huidige huis moest het toilet vervangen worden alle tegels zaten los belden ze over toen ik in het ziekenhuis lag om te bevallen lag op de verloskamer of dat het de volgende dag uitkwam nou zei mijn man ik zit op de verloskamer en krijg vandaag of morgen een kindje dus we bellen zodra de rust thuis wedergekeerd is geen probleem na 3 weken gebeld, na 5 weken kwamen ze langs om te kijken ja komen jullie naar kantoor om uit te zoeken 3 dagen later gedaan en binnen 2 weken zouden we gebeld worden voor wanneer. na 3 weken niets na 4 weken zelf gaan bellen en uiteindelijk papieren waren kwijt had zelf een kopie heb ik een kopie van toegsetuurd waren die weer kwijt wat een drama uiteindelijk uit mijn slof gescoten en 5 weken geleden hebben ze het gedaan mijn zoon is van de week 1 geworden schandalig toch

dus ik weet inmiddels hoe laks ze zijn ben ook allang blij dat dit huis 3 jaar geleden is gerenoveerd van top tot teen en een nieuwe cv heeft gekregen

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

Aug 28, 2009
    1,350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien was het dan wel aanslag/vuil van het koffiezetten..?

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    was het een senseo apparaat?
    als je deze niet regelmatig schoonmaakt dan gaat ie aan de onderkant lekken en krijg je een vieze bruine vlek eronder!!

en idd alles wat je tegenkomt laten noteren!
    ik ben ff gaan denken over ons huis en kijk ook naar de deuren... wij hebben boven deuren die een cm of 2 missen aan de onderkant (waarom geen idee??!) ik had dit dus pas later gezien en aangegeven maar was mooi te laat voor nieuwe deuren!

kijk ook naar het glas wat vaak boven een deur zit... wij zagen pas met het verven van de plafonds dat er in 1 raam een barst zat... kwam voor eigen rekening!

en zorg er ook voor dat je alle!! sleutels krijgt of dat de sloten vervangen worden....
    wij hadden netjes het aantal sleutels gekregen wat op papier stond maar toch hadden we het idee dat er iemand in huis was geweest als wij er niet waren (waren nog aan het opknappen).. achteraf bleek de oude bewoner nog een sleutel te hebben en ging naar binnen voor de post!!! de buurman vond het raar toen hij savonds de container buiten ging zetten dat de auto van de oude bewoner net om het hoekje stond.... en toen kwam de aap uit de mouw!
    wij hebben dit aangegeven bij de woningbouw en kregen netjes in voor- achter en schuurdeur nieuwe sloten (en de oude bewoner een hele boze brief dat hij geen toegang meer mocht nemen tot de woning!)

14. marilouise

de sloten worden vervangen vanmiddag gelijk, vraag wel even het nieuwe adres van de oude bewoners dan kan ik depost even afgooien mocht er nog wat binnen komen

15. marilouise

het is gelukt, ben emt de opzichter door het huis gegaan en vroeg voor het deur beslag, ging mij om 2 deuren werden alle deuren vervangen, alles topcontacten werden vervangen krijg een vulslang die was er niet, nieuwe wcbril, alles is doorgemeten ketel heeft gelijk onderhoud gehad, heb gevraagd voor de muur was inderdaad vocht is vanmiddag al door een professioneel bedrijf behandeld.

dus keurig netjes gedaan

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    kijk dat is mooi geregeld!!!
    wanneer gaan jullie verhuizen????

17. marilouise

13 februari laatste dag om over te gaan. dus we hebben een maand zeg maar, dat moet goed komen het is echt weinig wat er moet gebeuren.

18. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    veel plezier met klussen!!!

Share This Page