Ben zo nerveus. Dinsdag uitslag Iq test zoon en meer.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door knap, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

#1 knap, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2013
    A.s dinsdag krijgen we de Iq test van mijn zoon te horen.

Hij gaat als het goed is in het nieuwe school jaar naar het vmbo.

Vrijdag kwam hij terug mama ik ben door alle avi heen ik zeg hi tien tegen hem:D
    Daarna zegt hij morgen 4 februari moet hij als nog een extra test doen met als reden. Zijn iq test is beter uit gevallen dan voor af voorspeld. Jaren geleden is hij getest en had hij een iq van 78. Maar nu moet hij dus morgen nog eens deze test doen omdat hij boven verwachting ge-scoort heeft. Ik vrijdag gelijk zijn juf gebeld. Van he hoe zit dat. Omdat hij op speciaal onderwijs zit doen ze geen cito toets maar drempel toetsen plus iq testen voor het vmbo. Nu moet hij dus morgen nog een test doen om er zeker van te zijn dat de school hem niet beïnvloed heeft en dat de testen van november kloppen..

Laat ik voor opstellen dat als het morgen slechter uit pak ik net zo super trots op hem als ik altijd al ben. Maar mocht de test uit wijzen dat hij toch idd een iq heeft boven de 78 ik uit me dak gaat. Niet omdat ik minder blij zou zijn voor hem maar ik kan niet uitleggen denk ik met wat ik bedoel. Ik gewoon trots bent van een kind dat vijf jaar gelden niet kon en wilde leren tot een kind dat in 5 jaar tijd zo zijn best heeft gedaan om te laten zien wat hij wel kan ik ben er zo ontzettend trots op( op hem mijn zoon.) Vrijdag had ik zijn juf dus aan de lijn is het dus boven de 80 ja zegt ze maar weet even niet alle cijfers uit mijn hoofd dus de verwachting is goed.

A.s dinsdag kom ik hier op terug als ik het ouder gesprek heb gehad.

Moest het even kwijt. Mijn knulletje heeft mij versteld doen staan echt.;);)

O ja waarom die extra test dat komt omdat als hij toe gelaten wil worden tot een vmbo school ze moeten kunnen bewijzen dat de toetsen testen en zo goed afgenomen zijn. Omdat ze van het speciaal onderwijs af komen.

2. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Hoe Is het gesprek geweest ?

3. knap

knap Niet meer actief

Morgen is het. Vandaag was die extra test dus nog steeds in spanning. :) bedankt voor je berichtje hoop morgen goed nieuws te kunnen vertellen.;)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

zou fijn zijn zeg!
    terecht heel trots op je zoon, of zijn iq nu hoger of lager dan 80 is, het gaat er om dat hij blijkbaar (weer) plezier heeft in het leren!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ben benieuwd!
    En je bent hoe dan ook trots op je kind, hij heeft er zó enorm zijn best voor gedaan, wat die test ook zegt.
    En wat lies276 ook zegt: hij heeft er plezier in gekregen, dat is het allermooiste. Complimenten dus ook voor jou en voor zijn juf (en alle anderen die zo betrokken bij hem zijn).

6. knap

knap Niet meer actief

Ben trots super trots.

Hij heeft een totaal iq van ja wel 91! Het advies is dus Vmbo met lwoo en hij begint bij kader Bl maar kan in de loop zijn school tijd nog naar bk

Bl is basis beroepsgericht en bk is basis en kader beroepsgerichte leerweg.

Zijn verbale iq is 79 en zijn leer iq zeg maar 110. Samen kom je dan uit op 91.

Nu even aanmelden vmbo haha.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Gefeliciteerd met die prachtige uitslag!

Ik hoop dat hij een mooie tijd tegemoet gaat op het vmbo!

8. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd! Dat zal geen makkelijke weg geweest zijn, maar hij (en jij) heeft het mooi wel gepresteerd! Petje af.

9. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Wauw wat fijn voor jullie!

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wauw wat een supernieuws zeg! Ik snap dat je heeeeel trots bent :D

11. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Waauw, wat goed! Daar zou ik als mama inderdaad apetrots op zijn! En dat mag hij ook zeker op zichzelf zijn! :D

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Wauwww! super hoor! fijn voor jullie.:)

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zoo KNAP, dat is hartstikke goed joh van je zoon!

Het is gewoon fijn dat hij zo kan gaan beginnen op het vmbo.
    Vanuit Kader zijn er prima beroepsgerichte opleidingen voor hem.
    Blijf hem steunen, ik hoop dat hij een leuke klas krijgt op het vmbo, dan gaat je zoon een leuke toekomst tegemoed!

Deel Deze Pagina