heey ann80, klote zeg, dat je je zo beroerd voelt. Moet zeggen dat ik rond 6 weken ook flink de griep te pakken had en dat viel toen wel echt zwaar. Hopelijk voel je je snel beter en kun je van je zwangerschap gaan genieten. En je moet er gewoon van uit gaan dat alles goed gaat. Volgens mij merkt een kleintje niet eens dat je de griep hebt. Alleen jezelf.... Lekker online blijven en met wat meiden kletsen en je hart luchten, helpt veel.... veel liefs rensje
Thanks lief van jullie.... Voel me echt ff Ha zei idd vanmorgen ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken verder gelukkig. Lig met de laptop op schoot het hele forum door te spitten... Beetje afleiding... Liefs, Ann
Nerveus is misschien niet het woord. Ik vind het wel spannend, want bij zo'n eerste weet je toch niet hoe jouw lijf reageert en hoe jij je mentaal houdt bij een bevalling. Dat verschilt zo van mens tot mens. En daarnaast vind ik het irritant dat het tussen nu en 5 weken geboren kan worden. Dat is nogal een tijdsspanne! Het zou zó handig zijn als iemand me kon zeggen: tussen dinsdagochtend en donderdagavond komt het..het hoeft niet op het dagdeel nauwkeurig, hoor
hellen1971 inderdaad heel herkenbaar. Als ik maar iets wist, hoeft niet precies op de dag maar ongeveer. Maarja dat is dus ook moeilijk want voorhetzelfde geld ga je over 1 uur aan de gang maar kan ook nog wel 4 weken duren!! Vind het ook moeilijk, maar hier ook wel wat spanning. Maar nog wel gezonde spanning op dit moment. Je weet gewoon niet wat er komen gaat, en hoe je het zal ervaren. Het enigste zekerheid die we allemaal hebben is dat we binnen een aantal weken allemaal een mooi klein babytje hebben. En bij ons is het de eerste en dat is ook nog erg apart dat we dadelijk niet meer met zijn tweeen zijn. Veel liefs rensje
Voor mij is het ook al weer een tijdje geleden en had precies het zelfde toen, had een spelletje van yatzee dat heb ik eindeloos gespeeld tot het einde toe lag zelfs klaar om mee naar het ziekenhuis te nemen, Heb het daarna nooit meer gebruikt haha. s6 all groetjes patricia
precies hellen! Dat zou toch zooo fijn zijn; als je gewoon wist, ergens tussen komende woensdag en vrijdag gaat het gebeuren! oh,wat zou dat fijn zijn! Is er nergens een goede helderziende hier op het forum?
Nou wat jij verteld Mamatobe, dat had ik dus gisteravond ook opeens!ik kreeg het opeens spaansbenauwd, want sinds kort staat het bedje al klaar naast die van ons en onze peuter heeft daar een babypop ingelegd, maar van die pop krijg ik het al benauwd. kreeg ook zowat een paniekaanval gisteravond. het moet er eerst uit, afschuwelijk idee dat het zo door mijn poes gaat die 3,5 a 4 kilo en dan erna....vind het DOODeng..vraag me af of ik wel helemaal spoor op dit moment ofzo...8)
hey meid ik ook en vervelend dat je weinig kan ik probeer beetje bezig te zijn kan beetje rust in vinden en hoop dat bij mij gewoon gebeurd en niet langzaam opbouwt dan zou bij mij gevoel erger worden.weet wat ook zeg gevoel word niet weg genomen maar zoals iemand al zei er zijn zoveel vrouwen ons voor gegaan en zijn ook levend vanaf gekomen denk ik dan maar maar goed feest zal niet zijn. liefs,
hee meiden, tja jenna, ik herken het wel. Zit op dit moment te snikken hier achter mijn computer omdat ik het even helemaal gehad heb. Soms heb ik zon goede moed en kan ik me ook sterk houden, want wil niet overkomen als watje. Maar nu het zo dichtbij komt hoop ik gewoon zo dat alles goed gaat. Maar ik heb het nu omdat net een kennis opbelde dat er een paar ander mensen die we kennen bevallen zijn en dit ging niet van een leien dakje. Aangezien ik nu alleen thuis ben krijg ik het ook even benauwd en denk ik ohhhh als het maar allemaal goed gaat. Waarschijnlijk is het over een uurtje wel weer gezakt maar op dit moment voel ik me gewoon even klote!!!!! Ik wil gewoon geen negatieviteit horen rondom de bevalling want merk dat ik er helemaal van slag van raak. Voel me op dit moment gewoon een zeikerd en een aansteller... maarja dat zal wel door de hormonen komen denk ik. veel liefs rensje
@ Jenna, ik denk dat je heel normaal bent hoor Ik denk dat iedere aanstaande moeder wel op een gegeven moment zo'n gevoel krijgt van 'maar ... het moet er ook nog uit!' Een zus van een vriendin van mij is deze week bevallen en die had gezegd, dat toen het eenmaal zo ver was, ze zoiets had van 'nou, het moet er nu toch uit, dan ga ik me maar heel erg er op concentreren en dan lukt het wel' en haar was het 100% meegevallen! Ze had eerst voorweeën en toen die maar bleven komen, had ze zoiets van 'pff, die voorweeën zijn al zo zwaar, hoe moeten echte weeën dan wel niet voelen'... maar toen bleek dat ze al 8 cm ontsluiting had en dus al die tijd al echte weeën had gehad! Dat gaf haar wel een boost om door te gaan natuurlijk!
ow rensje ik snap precies wat je bedoeld! hier in de omgeving heeft ook iedereen besloten gewoon te bevallen ( ondanks dat ik eerder uitgerekend ben:x) gun het ze van harte maar die verhalen hoef ik ff niet!!!! ben ook nerveus voor de bevalling. niet persee bang maar wel zo van jeetje hoe ga ik dat nou doen! raak ik ook heel gefrustreerd van! maar goed gister was is bij de vk en die zei doodleuk 'ach kan nog wel 2 weken duren" neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! dus stel me daar nu maar op in dan kan het alleen maar meevallen!' ik baal nog het allermeeste dat ik dan niet naar de bruiloft van men vriendin kan! (nog meer druk)
Ik ga maar gewoon uit van een worst case scenario: nl. dat het nog tot week 42 gaat duren, waarbij ik de mogelijkheid dat het eerder komt niet uitsluit. Dan kan het niet zo snel tegenvallen
ja daar heb ik me nu ook op ingesteld alleen kan ik het niet laten toch stiekem te denken dat het wel eens eerder kan zijn! hihihihi hoe maak je jezelf gek!!!
meiden die nog moeten bevallen, verstand op 0 en laat die weeen maar komen, ik vond beide bevallingen heel goed te doen, je hoort altijd alleen maar de horrorverhalen (en ook vaak erg overdreven hoor!) hoevaak het gewoon normaal, goed en leuk gaat hoor je simpelweg niet maar is in het merendeel wel van toepassing! Een bevalling KAN ook heel erg leuk zijn (ondanks alle pijn die je zo weer bent vergeten als dat hummeltje er ligt) Ik vond die laatste weken irritanter als de bevalling die wil ik wel 100 keer overdoen, als je er maar aan toegeeft niet tegen vechten dat kost onnodige energie en dan voel je de pijn vaak beter.. kortom dan werk je dus jezelf tegen.. Komt helemaal goed met jullie meiden, beetje vertrouwen in je zelf en je lichaam, en kijk uit naar de ontmoeting tussen jou en je kindje!! houd dat doel voor ogen!
Mijn docente zwangerschapsyoga zegt ook altijd: tijdens de bevalling dalen de hersenen van een vrouw ook in