Zo enorm actief

Discussion in 'Zwangerschap' started by Suusefruus, Sep 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
    Ik ben erg blij dat ik mijn meisje al goed voel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ze is de afgelopen dagen zo enorm actief, dat ik bijna niets meer kan doen zonder dat ze volledig 6x rond mijn buik tuimelt en de boel in elkaar schopt..

Als ik loop voel ik haar, als ik stil zit voel ik haar schoppen en als ik naar bed wil of in bed lig, lijkt ze wel in de bloei van haar kleine leventje te zijn, want het is net of ze elke avond een knal feest bouwt wat duurt tot een uur of 1..

Meestal is ze 's nachts wel vrij rustig, maar nu was ik er vannacht even uit en het feest begint weer van voor af aan..

Is het wel normaal dat ze zo enorm actief is? En hebben meer dames "last" van zo'n enorm actief kind in hun buik?

2. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    hai,

Hier is dat hetzelfde hoor!. hij/zij gaat er flink op. Vooral wanneer mijn vriend weg gaat. Die staat iedere ochtend zo rond half vijf op en dan begint het!. flink stampen in mijn buik. Hier een vuist en daar een voet komt behoorlijk aan! Dit gaat eigenlijk de hele dag zo door. Het gebeurt maar zelden dat ik een dag of twee minder voel maar daarna begint 't weer! :)

Ik vind het wel een gezellig gevoel. gewoon van genieten toch!

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja door jouw bewegingen wieg je ze in slaap, zodra jij gaat zitten of liggen heeft zij dus alle kans om een feestje te bouwen.
    Als jij snachts wakker word, is de kans groot dat zij daarvan ook wakker word.... Is dus heel normaal en niks aan te doen. Probeer er nu van te genieten, als ze dalijk geboren is zul je het nog missen, geloof me!

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Hier ook 'n druk kind. Mijn oudste dochter was helemaal niet zo druk, maar dit exemplaar schopt me helemaal lens van binnen...

Je doet er weinig aan en inderdaad, ik vind het ook wel erg leuk, al dat gekrioel in m'n buik...

5. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

Apr 27, 2009
    554
    0
    0
    Dat is het hem nou net.. Ook als ik in beweging ben, blijft ze aan de gang.. Of ik nou aan het lopen, opruimen, sporten of wat dan ook aan het doen ben, ze is actief..

Natuurlijk vind ik het super dat ik haar zoveel voel, maar soms wil je ook wel eens slapen zonder trappen te moeten incasseren ondertussen ;)

6. Jessy25

Jessy25 Actief lid

Nov 1, 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    word vanzelf wat minder naarmate ze ouder worden! Dan hebben ze minder ruimte... Het vervelende is dat ze vooral actief zijn als jij in rust bent! dus als je lekker ligt of slaapt omdat ze door jouw bewegingen in slaap worden gewiegt!

Lief toch :)

7. Sannah

Sannah Lid

Apr 27, 2009
    92
    0
    0
    hier ook zo'n actieveling! ik vind het wel gezellig eigenlijk.
    Wat ik wel grappig vind: als de kleine flink beweegt als ik lig en we leggen een hand op mijn buik, stopt 'ie acuut! Alsof hij papa wil pesten, of omdat het zo rustgevend is...? Vind het wel jammer voor papa, want die wil zijn kleine ook graag voelen!
    Als we in de auto zitten, begint hij ook vaak te bewegen...

Vraagje aan degenen die al meerdere kinderen hebben of misschien verhalen hebben gehoord: betekent een actief kind in de baarmoeder vaak ook dat het straks een actief kind is? En andersom?

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    ja is heel normaal mijn meid doet ook aleen nu heeft zeminder ruimte dus gaaat moeilijker nu rekt ze zichzelf stuk 40x uit beentjes strekken en buik word lkkr helemaal strak gespannen me ribben zijn blauw gebeukt met haar bolle billen(van haar vader ;))
    ik had toen ongeveer ook ergens in topic gevraagd erna en toen zij iemand anders bereid je voor word aleen maar erger niet om vervelend te zijn maar is bij mij ook echt erger geworden.weinig tegen te doen aleen als je veel suiker neemt kan dat nog zijn maar anders is gewoon drukke tante ;) ze word waarschijnlijk heel slim kind die niet kan wachten de wereld te ontdekken

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb me laten vertellen door de vk en gyn dat het juist een goed teken is, dat wil alleen maar zeggen dat ze het fijn hebben bij je :)
    Hier nog zo'n ongelofelijke actieveling. Hij of zij laat zich tot nu toe door de innemende ruimte ook niet tegenhouden. De kleine zit regelmatig lekker in mijn ribben te porren en soms doet het zelfs pijn.
    Ik zou er gewoon lekker van genieten en je geen zorgen maken.

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik ben iets minder ver dan jullie, maar ik voel onze zoon al vier weken en al vier weken erg actief. Ik heb het nog niet als ik bijvoorbeeld loop of anderszins actief bezig ben, maar ik denk dat dit niet lang meer gaat duren....

11. Muizzy

Muizzy Lid

Mar 26, 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Erg herkenbaar allemaal. Ons mannetje is ook altijd erg actief, ook als ik beweeg. En wij vinden het helemaal geweldig:D Gelukkig blijft hij ook zo actief als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt.

Regelmatig komen er bij mij aan de buitenkant ook voeten en/of handen voorbij, wat er soms erg grappig uitziet;)

Vorige week bij de verloskundige was hij zo druk, dat ze de hartslag niet goed te pakken kreeg. Ze zei dat de kleine het zo te merken erg naar zijn zin heeft. Een goed teken dus zo'n actieveling!

Share This Page