Goedeavond, Ik ben even nieuwsgierig of we het nu wel goed doen? In principe voed ik op wanneer onze kleine meid komt. Meestal zo rond de 3 uur, 's avonds is dat iets meer. Heeft waarschijnlijk al te maken met clusteren. Nu willen we dat ze 's avonds in haar bedje slaapt, maar ze wil het gewoon niet. Ze wil alleen maar bij mij drinken en dat kan zomaar een ruim uur duren. Wanneer ze zelf loslaat eventjes nog bij mama zitten en dan bedje in. Dan huilt ze alles bij elkaar en begint alweer te zoeken (zoals het bij mij overkomt dat ze weer honger heeft) kortom ik ben op een gegeven moment uitgeput omdat het zoveel vraagt. Weet je misschien hoe ik dit het beste kan oplossen? In principe geeft ik 1 borst zo'n 25 minuten en dan de andere borst als toetje. 'S avonds drinkt ze beide borsten geheel en kan ze nog steeds zoeken met haar mondje. Hoort het graag hoe hiermee om te gaan...
Dit komt vaak voor: baby's die 'savonds onrustig zijn, niet in hun bedje willen slapen en uitgehongerd lijken. Is jouw baby voldoende grgroeid? Dat is iets wat je eerst moet weten. Is er voldoende voeding en groeit ze goed. Als dat het geval is en we dus ervan uit kunnen gaan dat ze genoeg krijgt zit het hem vaak vast op darmkrampjes. Op de één of andere manier komen die bij alle baby's meer 's avonds voor dan overdag en dit plaagt je baby zo dat ze er niet rustig van kan slapen. Gelukkig is het meestal 's nachts voorbij. De oplossing moet je denk ik niet zoeken in heel vaak aanleggen want het is zelfs mogelijk dat je daarmee de krampjes juist aanwakkerd. Laat haar op een andere manier slapen 's avonds; bijvoorbeeld weggedoken in een lekker kussen op haar zij, in de boks. Of op haar buik liggend op jouw buik (of je partner) Baby's met buikpijn hebben ook vaak veel zuigbehoefte, maar dus niet per se honger. Een pink of fopspeen kan goed dienstdoen. Een draagzak of -buidel doet het ook goed. Een troost, na 3 maanden zijn de darmen meer gerijpt en verwijnt meestal dit probleem. vr gr Linda