Ik zat eens te denken he... (Oordruppels)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

#1 lennylenn, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2012
    Waar zijn de normale oordruppels gebleven? Die je met zo een pipettje in het oor moest druppelen? Ik weet dat ik het vroeger kreeg bij oorpijn enz maar goed heb al jaren nergens last van. Nu heeft mijn zoon dus een oorontsteking en kreeg aan ab kuur. Ik ben geen fan van medicijnen zeg ik eerlijk maar goed als de nood hoog is dan moet het. Nou las ik de bijsluiter van de ab kuur. Ik schrok me dood. Niet dat het in de praktijk zo is dat iedereen altijd te maken krijgt met die bijwerkingen maar toch... Het is eng. Daarna even t doosje bekeken, stond er op de zijkant. "bevat aspartaam e 951" mevr hier ging dat even googelen natuurlijk en werd er niet blijer van. Het blijkt kankerverwekkend te zijn en vooral voor kinderen schadelijk. In ned was het verboden tot 2007.

Anyways, mijn zoon zou 3 keer per dag 100 ml moeten krijgen maar daaaaaaag hij krijgt die rotzooi niet. Hij slaapt nu heerljjk, geen koorts of verhoging gelukkig.

Maar waar zijn nou die normale druppels gebleven die je meekreeg van de ha? Bestaan die niet meer?

2. lennylenn

Ik bedoelde 1992 sorry

3. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Volgens mij zijn die gewoon bij de apotheek te verkrijgen zonder recept tenminste bij mij wel zo een jaartje geleden. Ik weet alleen niet van welk merk ut was suc6 iig met je zoontje

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Die heb ik inderdaad ook allang niet meer gezien. Hier bij de huisarts krijg je neusdruppels bij oorpijn. Hij zegt altijd dat klinkt raar, maar het staat allemaal met elkaar in verbinding.

Ik zou morgen wel even bellen met de huisartsenpost. Even overleggen wat je anders kan doen ipv de antibiotica. Dit, omdat een oorontsteking chronisch kan worden als je het niet behandeld. Je moet er dus wel echt iets mee doen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oordruppels van A Vogel zijn echt geweldig! Ik ben gevoelig voor oor ontsteking maar drupje, watje en ik kan er weer tegenaan.

6. lennylenn

Dat is homeopatisch toch? Dat zie ik veel beter zitten eingelijk

7. lennylenn

Ga ik morgen idd doen want hij krijgt die kuur echt niet. Een week lang 3 keer per dag 100 ml troep in zo een klein lijfje

8. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik snap je aversie. Heb mijn zoontje 1 keer een kuur moeten geven, omdat het gewoon niet meer anders kon. Hij had een darminfectie en groeide zelfs niet meer. Ik heb een week stress gehad, omdat ik ook alle bijwerkingen had gelezen en op internet ben gaan lezen.

Hopelijk vind je een alternatief en is de kleine man snel weer ervan af.

9. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Zure oordruppers... Zonnebloemolie?

10. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    waarom zo veel 3 x 100 ml?
    ik krijg hier geen ab voor de oren van de kids op mijn verzoek meer maar abdruppels dus heel lokaal en doeltreffend! succes

11. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Zijn nog te krijgen bij de aphotheek

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik denk dat het niet dat AB onder de noemer troep valt...
    Het zou ook niet in mijn opkomen om het ook niet te geven... Hij kan er nu op het zicht geen last van hebben maar innerlijk wel en kam zich intern alleen maar ontwikkelen. En hij heeft het niet voorgeschreven gekregen voor zijn zweetvoeten:)
    Er zullen vast dingen inzitten die niet goed voor je zijn maar er zullen ook duizenden dingen inzitten die wel goed zijn, ik geloof wel erin! Geloof ook dat je niet alleen genezen kan worden van homeopathie :)

Maar je moet doen wat jij denkt wat goed is maar overleg dit wel met de arts alsjeblieft (Google heeft geen medische diploma's ;) )
    Correctie lees dat je dat al gaat doen

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik vroeg me ook al af 3 keer per dag 100ml???? Lijkt me erg veel mijn zoon krijgt altijd 4 of 5 ml 3 x per dag..

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    3x100ml? Vind dat erg veel!
    Daarnaast is de dosis aspartaam in antibiotica zo laag dat het niet schadelijk kannzijn.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter kreeg verdovende druppels voorgeschreven toen haar trommelvlies op knappen stond door een oorontstekking. Van de week moest ik neusdruppels halen voor haar en zag ik ook oordruppels liggen gewoon in de schappen. Kruidvat etc Heeft ze idd niet. Nadat der trommelvlies geknapt was had ze geen pijn meer maar kreeg dus wel antibiotica. Oorontstekking kan zo erg worden met gehoorverlies tot gevolg.

16. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Dat is gewone lidocaine, kruidvat heeft die idd

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    100ml anti biotica is echt heel veel, das een half glas vol! Dus dat kan nooit juist zijn.
    Mijn zoontje krijgt nu antibiotica voor een oor-keel-longontsteking 3D per dag 5 ml! Dus dat zou ik sowieso ff checken, want dat kan niet kloppen.

Ze hebben oordruppels bij de drogist. Losartan heet het. Het gevaar echter als je hierbij zelf gaat dokteren is dat er nogal wat contra indicaties zijn. Bijv dat je het niet mag gebruiken bij een loopoor, of bij aanhoudende koorts. Zou dus zeker even overleggen met je arts.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je niet van plan bent om antibiotica te geven, waarom haal je ze dan op bij de apotheek? Nu wordt er weer geld weggegooid! Geen wonder dat de zorgkosten omhoog gaan (sorry als ik wat kattig klink, maar ik hou niet zo van onnodige verspilling).

Over het algemeen zijn artsen in Nederland best voorzichtig met het voorschrijven van antibiotica. Vorig jaar kreeg mijn buurkind nog gewoon oordruppels bij een oorontsteking. Ze bestaan nog gewoon, ik vermoed dat je arts redenen had om niet voor oordruppels, maar voor antibiotica te kiezen.

Verwaarloosde oorontstekingen kunnen voor veel ellende zorgen. Voor veel meer ellende dan de ingebeelde gevaren van aspartaam.
    Lees dit eens: Angst voor Aspartaam

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik ga ook even reageren aangezien ik bij en huisarts werk..

Op de eerste plaats zijn er wel degelijk gewone oordruppels te krijgen bij beginnende oorontsteking (sofradex / panotille), maar waarschijnlijk was de ontsteking van jouw zoontje verder gevorderd waardoor er antibiotica nodig is!
    De dosering lijkt me absoluut niet te klopten, ik ga er vanuit dat jouw zoontje amoxicilline heeft gekregen en dan is het gewicht belangrijk voor de dosering, dan is de dosering als volgt:

vanaf 20kg amoxi 50mg/ml 3d5ml
    Als hij minder dan 20kg weegt dan wordt het amoxi 25mg/ml 3d6ml

Ik heb mijn eigen zoontje ook al 2x antibiotica gegeven.. Waar nodig is is nodig! En huisarts geeft niets aan een kind wat kankerverwekkend is.. Het kind van mijn baas heeft kanker (leukemie) en hij zou nooit iets geven waardoor een ander kind hier risico toe loopt!

Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie en beterschap :)

20. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn zoontje had 2 weken terug ook een oorontsteking en kreeg ook AB heeft na een week lang slikken niks geholpen.
    HIj moest trouwens ook 3 per dag een flinke dossis krijgen maar geen 100 ml .
    NU heeft hij weer een oorontsteking :( nu heb ik wel een oorspray gekregen homeopatisch en neusdruppels en zoutoplossing en dit werkt veel beter!

Deel Deze Pagina