Hij gaat te snel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Trotse mama hier die het toch een beetje "eng" vind. Mijn zoontje is altijd een "normaal" kinde geweest. Ik bedoel dus niet hoogbegaafd enz( niet dat die abnormaal zijn hoor) een slimmerd maar net zo slim als alle andere 3 jarigen. Maar de laatste tijd gaat hij zo snel in zijn ontwikkeling! Hij had van de sint (oma) een oefenboekje gekregen van 4-7 jaar. Begint met cijfers overtekken, letters overtrekken enz. Dat ging in 1 keer prima en heel netjes op de lijntjes ook. Nu begint hij,
    Als hij mij ziet schrijven dat hij dat ook wilt en pakt dan een blaadje.. Krast een beetje en kijkt wat ik doe. Vandaag helemaal uit zichzelf kwam de letter e op papier. Niet in blokletters. Vond het zo knap! Ook zijn verhalen die hij verteld enz. Snik hij gaat zo snel in 1 keer. Straks vind hij de basisschool waarop hij zich zo verheugd niet leuk omdat hij die dingen nu al best goed kan. Dit zijnaar 2 dingetjes die ik opnoem want hij is in een korte tijd als een speer gegaan

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahah leuk he? wat ik gelezen heb is dat deze echt zo een spanende tijd is.tussen 3-4 jaar gaan ze van alles laten zien. en leren. ik vind het erg leuk om te zien bij mijn kleine jongen!

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat deed ons Alyna ook op die leeftijd.
    Lekker van genieten!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter ook. Maar letters 'schrijven' kán ook nog echt puur tekenen zijn.

Ik ontdekte van het weekend dat mijn dochter kleine woordjes kan lezen dmv spellen. M-e-l-k melk! En ook als ik een woord zeg, haalt ze er heel veel letters uit.
    Super leuk! Maar idd ook wel een beetje 'eng', want dit hoeft ze echt nog lang niet te kunnen.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ging de oudste ook opeens dingen doen waarvan ik dacht...ken je dat al!

Ze zijn erg nieuwschierig en willen graag leren....super vindt ik dat!

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk!

Je kind heeft zijn eigen momenten van interesse in bepaalde dingen, het is alleen maar natuurlijk dat je die dan ook gebruikt om eea aan te reiken en dan leren ze snel bij!

Dat is wel jammer, op school (op de meeste scholen) zullen ze zich moeten schikken naar de momenten dat iets klassikaal wordt aangeboden. Dat zal idd wel af en toe slikken zijn, merk ik ook aan kindertjes die al wat ouder zijn. Maar goed, school biedt alsnog weer andere uitdagingen die ze dan wel kunnen oppakken natuurlijk! (sociale etc)

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel normaal wat hij doet op die leeftijd! ;) Maak je dus geen zorgen, er zal nog meer dan voldoende uitdaging voor hem zijn straks op school.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind idd het sociale aspect van de kleuterschool het meest belangrijke en zeker iets waar mijn dochter zich nog in kan/moet ontwikkelen!

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Mijn oudste is 3 dagen ouder als jou zoontje :) en hier gaat het precies hetzelfde.... Ziet ze de P op een parkeerplek, zegt ze "he mama dat is de PUH van papa he? En ook van Paard? Vanmiddag zag ze een 8 en toen zei ze dat is een 8 want dat zijn 2 rondjes op elkaar. Ik was serieus even in shock en dacht ook OMG wat gaat ze hard in ene!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo'n lekkere leeftijd dit! Mijn zoontje wordt zo wijs en praat hele verhalen compleet met perfecte werkwoordszinnen aan elkaar.

Wij hebben zo'n zin in school. Is het niet om te leren dan om gewoon samen te zijn met leeftijdsgenootjes. Hij is nu op zowel kdv en psz de oudste en een half jaar ouder dan de rest en dat is niet altijd meer even leuk!

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Idd een hele leuke leeftijd dit en erg fijn te lezen dat andere moeders de ontwikkelingssprong herkennen. We kunnen alleen maar trots zijn toch?:d

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja hoor heel herkenbaar. Mijn zoon wilt ook letters schrijven en is enorm geinteresseerd in klokkijken. En het verlegen gaat eraf, hij praat gewoon tegen vreemde mensen. Hij gaat steeds meer emoties benoemen en omschrijven met de oorzaak erbij. Tja en zo kan ik nog lang doorgaan. Zo mooi is het, maar ineens heel snel.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Herkenbaar! Mijn dochter schrijft ook A M N O P.... letters die in haar leven belangrijk zijn. Vind het ook leuk om de woorden bij de letters te zoeken.
    Cijfers herkennen gaat ook goed, tellen nog niet echt hoor.
    Leuk om te lezen!

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is ook snel met veel dingen. ik houd haar niet tegen maar ik ga het niet extra stimuleren. als ze met me wil oefenen met schrijven doe ik dat maar het moet echt bij haar vandaan komen. net als optellen, daar is ze ook mee bezig terwijl ze dat echt nog niet hoeft te kunnen. ik probeer haar niet te overladen met dat soort dingen want haar hoofd zit al zo snel "vol" (zoals ze dat zelf zo mooi zegt) en daar heeft ze soms echt last van.

mijn advies is dus ga er in mee als je kind er mee komt maar ga niet te veel aanbieden.

wel super leuk als ze zoveel kunnen en willen leren.
    geniet ervan.

liefs doris

Deel Deze Pagina