ik voel wat in mn buik, kan dat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by buikje123, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik ben nu bijna 15 weken en voel veel plopjes onderin mn buik en steeds gekriebel, kan dit t kindje zijn?
    ben zo benieuwd. het zou me ook een gerust gevoel geven.

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja hoor, dat zou best je kindje kunnen zijn, de ene voelt het wat eerder dan de ander! Bij mij begon het echt met het gevoel alsof er een veertje langs mijn buikwand kriebelde!!!:D
    Maar verwar het gevoel van de beeb niet met eventuele rommelende darmen!!;)
    geniet er lekker van!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ja hoor, kan heel goed! Ik voelde ons kindje ook al met 14 weken :)

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, ik voelde mijn kleine toen ook al. Toen ik 16 weken was werden het echt trapjes en duwtjes en sinds deze week voel ik haar ook draaien. Vanaf nu gaat het alleen maar duidelijker worden meid, geniet ervan! ;)

5. junior1

junior1 Bekend lid

Feb 21, 2010
    649
    1
    18
    Ja, dat kan zeker! Dat had ik ook rond die tijd. Alsof iemand met z'n vinger aan de binnenkant tikt.

Geniet er lekker van. Voor je het weet heb je een paar voeten in je ribben, haha. Het is zo gaaf om je kleintje te voelen!!!!

6. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    ja hoor dat kan heel goed.
    Hou er alleen rekening mee dat het kan zijn dat je je kleintje niet elke dag hoeft te voelen. (maak je dus niet gelijk zorgen)
    Bij mij zat er soms dagen tussen. pas vanaf 24 weken voelde ik de kleine dagelijks.

7. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    bedankt meiden! ik denk echt dat ik het kindje soms voel, geweldig. soms voel ik ook een kriebel maar als ik krab is hij weg, toch lijkt t alsof t van binnenuit komt

8. Laurise

Laurise Niet meer actief

@buikje123
    Ben bijna evenver als jou en voel ook kleine plopjes, heel om mij heen zeggen dat het niet kan maar we weten zelf wel wat we voelen toch?

9. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    k voel t ook echt en t zit zo laag dat t mn darmen haast niet kunnen zijn

10. misslisa

misslisa Fanatiek lid

Feb 8, 2010
    1,829
    139
    63
    Female
    Hee ik wou net een topic openen..:D Ik ben zwanger van mijn 1ste kindje, en heb nou al 2 keer een soort van belletje in mijn buik gevoelt..heel apart! Het was toen ik in bed lag, echt zo "plop" en toen was het ook weer weg, een paar dagen later was het weer toen ik in bed lag...

Dus het kan het kindje nu al zijn?

11. Laurise

Laurise Niet meer actief

@buikje
    Ja precies dit kunnen nooit mijn darmen zijn wat die zitten daar niet en gisteren ook voor het eerst het hartje gehoord en waar de vk het apparaat opzette daar in de buurt voel ik ook de plopjes dus dat moet wel het kindje zijn!

@misslisa
    Ja hoor ik heb ook een paar keer plopjes gehad en ik denk wat iedereen ook zegt dat je zelf wel aanvoelt of dit je kindje is of niet.

12. misslisa

misslisa Fanatiek lid

Feb 8, 2010
    1,829
    139
    63
    Female
    Ik zat ook meteen rechtop in bed, het was gewoon een heel bijzonder gevoel. De darmen kunnen het niet zijn die zitten hoger..

13. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik voel dat ook! ik denk wel dat het de kleine is:)

14. misslisa

misslisa Fanatiek lid

Feb 8, 2010
    1,829
    139
    63
    Female
    grappig he, terwijl er meestal gezegt wordt het kan wel even duren bij een 1ste kindje..Maar dit is echt zo'n apart gevoel :D

15. Chai

Chai Niet meer actief

Als jeje eisprong kan voelen, kan je ook echt wel je kindje voelen hoor. ;) Volgens een gyn kan je het ook vaak sneller voelen als je "dun" bent.
    Ik twijfelde ook in het begin, maar naarmate het duidelijker word krijg je gewoon bevestiging dat het met 14 weekjes ook al de kleine was.

16. misslisa

misslisa Fanatiek lid

Feb 8, 2010
    1,829
    139
    63
    Female
    Ja ik voelde mijn eisprong inderdaad ook altijd..en ik ben dun..Dan weet ik nu echt zeker dat het de kleine is :D

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik voelde het ook vanaf goed 15 weken... Gevoel of iemand met zijn vinger aan de binnenkant tikt inderdaad... Geniet ervan!

18. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ook met 15 weken af en toe een tikje ( plopje) maar schonk er geen aandacht aan.
    Vanaf 17 weken werd het dus echt duidelijk!

19. Wow

Wow Actief lid

Jun 6, 2010
    374
    0
    0
    ja het kan zeker je kindje al zijn. Ik voelde het ook al heel vroeg, een soort van veertje en later een soort van plopjes. Vanaf ongeveer week 17/18 voelde ik het kindje ook echt al schopjes geven (dat gevoel wat je hebt als je ooglid trilt door spiersamentrekkingen maar dan sterker, kan het ook niet goed uitleggen ;)) en nu met 29 weken is het echt heel druk aan het trappelen draaien soms echt pijnlijk.. Geniet ervan meid , het is en blijft zo bijzonder!! :D:D

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

hihi ja idd, en als je zo'n voet tussen je ribben krijgt voelt het iets minder fijn soms :S

Share This Page