Wanneer fietsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelly19, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly19

    Kelly19 Actief lid

    26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Hoeveel maand gingen jullie met je kleintje fietsen?( in fietsstoeltje)
    want CB zegt bij ongeveer 8 tot 9 maand..
    maar een ander zegt weer wat eerder :rolleyes:
    wanneer dede jullie het? :)
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Als je kindje goed zelfstandig kan zitten mag je gaan fietsen.
     
  3. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Mijn vriendin mocht nu gaan fietsen (kind is 8 maand). Zij weegt maar 7,5 kilo, persoonlijk vind ik dit vroeg. Esmee is al 8600 gram maar ik wacht nog zeker twee maanden. Van het cb mocht Esmee nu ook al in de gewone autostoel, vind ik ook vroeg. Beter te laat dan te vroeg vind ik zelf.
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik fiets sinds een week met Tymen omdat hij sinds een week of twee zelf kan zitten. Hij weegt nu 8680 gram. Overigens gaan we alleen kleine eindjes.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik wacht zowiezo tot ze zelfstandig stevig zitten (dus zich zelf kunnen corrigeren als ze een duw krijgen) en stel nou dat ik een wonder kind zou hebben wat dat met 5 maand deed dan zou ik zowiezo wachten tot 8/9 maand.

    Heb al heel wat enge verhalen gehoord en het is erg vermoeiend voor kleintjes.
     
  6. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    indd ik zou zeker wachten tot een kindje 8/9 maand oud is en heel goed zelfstandig kan zitten
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    beter een paar maandjes extra wachten dan dat het te snel gaat......we kunnen nog jaaaaaaren met onze kids fietsen.... :)
     
  8. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heeft toch niets met gewicht te maken dacht ik?
    overal word geadviseerd als ze zelfstandig gaan zitten. dus dat is niet als je ze met kussens rechtop plant. het ruggetje is gewoon nog niet stevig genoeg. fysiotherapeute zei ook dat veel mensen er te vroeg aan beginnen, terwijl er nog tijd genoeg is om te fietsen.
     
  9. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Sinds Lynn zelfstandig kan gaan zitten..Zitten kon ze al een tijd, maar nog niet vanuit lig naar zitstand en dat is nu pas sinds een weekje of 2. Ze was dus ruim 9 maand
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is nu 8 maanden en zit sinds een week echt goed. Ik heb van het weekend voor het eerst een klein stukje met haar gefietst.
     
  11. christina

    christina Niet meer actief

    ik ga zeker niet te snel met mijn dochter fietsen. Mijn vriendin vertelde laatst een verhaal waarbij een echtpaar met hun kindje van 6 mnd (dat kon al zitten) is gaan fietsen. Ze dachten kindje is inslaap gevallen want hoofdje hing naar beneden, maar nee, kindje bleek toch niet sterk genoeg te zijn en zat dood in het kinderzitje, nekje gebroken!
     
  12. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Als je echt vroeger met je kindje wilt gaan fietsen koop dan een fietskar of een babymee. Dat is wel veilig.
    Zoals hierboven al werd gezegd is het nekje en de rug heel kwetsbaar. Je moet er toch niet aan denken dat dat breekt en je daardoor je kindje verliest.
     
  13. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja dat verhaal heb ik ook gehoord erg hoor arm kindje
     
  14. charissa1979

    charissa1979 Fanatiek lid

    19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik fiets sinds 3 weekjes met Jayden voorop.
    Hij kon de eerste week nog niet zo goed zitten maar nu de laatste 2 weken gaat het heel goed en heeft er ook plezier aan.
    Jayden is al 10 kilo.
     

Deel Deze Pagina