Mijn zoon van bijna 3 die is vaak verkouden, vanochtend zaten zijn ogen dicht met geel/groene pus. Ik moet het nu om het halve uur schoonmaken.(met afgekoeld gekookt water) Ik begrijp niet waarom hij zo vaak verkouden is. Ben al aantal keer naar huisarts geweest en heeft 1x antibiotica gekregen voor oorpijn. Moet ik nu weer naar de huisarts voor oogontsteking? Ik heb het idee dat ik daar iedere keer voor niets kom. Nog tips voor oogontsteking?
Hier ging die oogonsteking steeds over als de verkoudheid ook weg ging. De oren, neus en ogen zitten toch allemaal met elkaar in verbinding. Alleen als de ontsteking echt erg is, zou ik wel even naar de huisarts gaan. Hier hielp het door neusspray te gebruiken. Die met xylometazoline HCI 0,5 mg/ml. Dat houd alles toch wat beter open daarbinnen. En gewoon uitzieken als een gewone verkoudheid. Tenzij het echt erg wordt..
Laura heeft 8 maanden gehoest. Eerst dachten we mischien aan asthma, of allergien. Maar dat bleek allemaal niet zo. Dus ze is gewoon gevoelig aan haar luchtwegen. Dus verkouden betekend hoesten (en dan 6 weken lang). Daarvoor was het oorontstekingen elke 3 maanden. Maar ik ben wel naar de dokter blijven gaan. Ook ik vertrouwde het niet helemaal. Dus als je het niet vertrouwd ff naar de dokter. Voor ons deed die neusspray ook wonderen. Weg oorontstekingen.
mijn dochter had deze week ook oogontsteking aan beide ogen knal rood en dik en smorgens helemaal dichtgeplakt naar 4 dagen kreeg ik toch een zalfje dat hielp meteen nu is ze ervanaf!
het leek vanochtend i.ets beter te gaan met zijn ogen. is het wel verstandig om naar buiten te gaan met ontstoken ogen?
Mijn zoontje had het deze week ook incl oor en oogonsteking. Drie dagen zetpilletje gegeven voor de nacht en oogjes goed schoonmaken s'ochtends, s'middags en s'avonds voor het slapen gaan met gekookt water... geen neusspray omdat zn neusje van binnen open was.. het is nu prakties over. Hij is nu alleen nog een beetje snotterig.. Ik ben overigens wel met hem naar buiten gegaan.. zeker met dit mooie weer..