verdoving tandarts kan dat kwaad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ricmar94, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo Ladies

Dit weekdn verwacht ik de eerste inseminatie.
    Nu ga ik voor de volle 100 % van uit dat we niet in de gelukkige toeval zijn dat 1 keer genoeg is.
    Maar 20 januarit moet ik naar de tandarts voor een mogelijke wortelkanaal behandeling (moet echt gebeuren)
    Zit in iedergeval een gat in de kies.
    Nu is mijn vraag weet iemand in hoever dat de verdoving kwaad kan bij een eventuele prille bevruchting?
    Rontgenfoto's zijn vorieg week al gemaakt dus dat hoeft niet weer.

2. Trees

Trees Niet meer actief

Toevallig ben ik vanmiddag bij de tandarts geweest en heb ik deze vraag gesteld, omdat ik ook binnenkort verdoving krijg. Hij gaf aan dat de verdoving geen enkel kwaad kan. Vroeger dachtte ze van wel, maar dat was achterhaald volgens hem. Rontgen mag natuurlijk niet. Meld het anders voor de zekerheid. Heb ik ook gedaan voor het geval hij rare dingen zou gaan doen.
    En veel succes met de inseminatie!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    is geen probleem hoor. Eventueel kun je het bij je tandarts aangeven, dan zal hij je vast ook geruststellen

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Oke dan zal ik het nog even melden, men weet van onze kinderwens dus wellicht dat ze er nog naar vragen, ze vroegen vorige week ook al of ik zwanger kon zijn ivm de rontgen.

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    hey top dat je deze vraag steld.
    ik heb het bij mijn vorige zwangerschap uitgesteld, maar ik moet ook echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nodig. begint een btje te rotten haha.

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik wil het nu juist niet uit stellen, voor je het weet zit je verder op in een zwangerschap met een onsteking waarbij je anti biotica nodig hebt en tja dat is ook niet gezond

7. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Dat ik zwanger was, wou de tandart geen verdoving zetten.

Raar dan dat hij dat zei.....
    Nu moet ik zelf aankomende dondag een gaatje laten boren, vraag ik het nog wel een keer

8. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik heb gehoord dat een verdoving in de 1e 3 maanden niet erg is, maar daarna wel...het fijne weet ik er ook niet van. Maar kaart het idd ff aan bij je tandarts

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    is ook niet waar ik heb in 2e trimester mn verstandskies moeten laten trekken. Is gewoon met verdoving gebeurt hoor, geen probleem

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb in deze zwangerschap ook al 3 verdovingen gehad. Kan dus echt geen kwaad

11. Trees

Trees Niet meer actief

dat schijnt volgens mijn tandarst alweer achterhaald te zijn. Ze waren vroeger bang dat de adrenaline in de verdoving schadelijk zou zijn en daarom deden ze het zonder verdoving. Nu blijkt dat als je het zonder verdoving doet dat je lichaam door de pijn en stress juist meer adrenaline aanmaakt dan wat in zo spuit zit. Ik zou het dus nog even checken als ik jou was.

12. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    :Hallo, Ik zou het wel even dgg aan je tandarts dan kan hij rekening houden met de dosis die hij je geeft.

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik kwam 2 dagen voor mijn verstandskiezen getrokken zouden worden erachter dat ik zwanger was en heb het uitgesteld.
    Mijn zoontje word 25 feb 2 jaar en ben nog steeds niet geweest :p

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Tja, ik moest mijn kies echt laten trekken, had er echt heel erg last van. En dat was een paar dagen na mijn eisprong.
    Heb dit ook laten weten, verdoving was geen probleem, kreeg met de foto een schort om, kreeg daarna geen ibuprofen, maar nam paracetamol.

Maar er moet er nog 1 uit, daar heb ik iets minder last van. Maar aangezien ik dus overtijd ben, moet ik toch maar wachten tot ik alles zeker weet.

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik heb als ik er last van kreeg wat dentinox op gedaan en dat heeft me nu al ruim 3 jaar zonder pijn gehouden :p

ik moet er wel heel erg last van krijgen wil ik ze tijdens een zwangerschap laten verwijderen....

16. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Ik moet nu bijna elke week naar de paradontoloog en krijg elke week flink wat verdoving.(6 prikken volgens mij :cry: )
    De eerste maanden kon het niet maar na de drie maanden zijn we begonnen met de behandeling.

17. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik weet niet ik zou het ook even na vragen
    succes!

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij groeien de verstandskiezen dwars, en dus tegen de rest van mijn gebit aan. Daardoor staat er een spanning op mijn gebit.

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ik ga het donderdag gewoon overleggen, ondertussen is hier nog geen insemninatie geweest omdat ik mijn ei nog niet heb kunnen spotten.

20. Skye

Skye Niet meer actief

Tis altijd beter als je je tandarts even laat weten dat je zwanger bent. Dan kan hij daar in ieder geval rekening mee houden mocht het nodig zijn

Deel Deze Pagina