Weer samenwonen.. wat moet ik allemaal regelen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke21, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Vorig jaar december is mijn vriend hier uitgeschreven, er is veel gebeurd in de tussentijd en hij is heel erg veranderd. Zo is hij vanaf juni gestopt met blowen (1 terugval van 2 weken) en dat is de belangrijkste reden om weer samen te gaan wonen!
    We zijn erachter echt niet zonder elkaar te willen en ook al kost het mij veel moeite ik begin hem weer een beetje te vertrouwen.
    Wij willen weer een gewoon gezinnetje vormen en aangezien hij hier al 24/7 is (buiten zijn werk om dan ;) ) lijkt het ons beter dat hij zich hier weer in schrijft. Ergens had ik nog wel een half jaartje willen wachten met het 'officieel' maken, maar straks krijgen we problemen met belasting etc. ivm het te veel krijgen van toeslagen, dat is allemaal niet de bedoeling.

De bedoeling was eerst 1 januari, maar we hebben het zo druk gehad dat er nog niets voor is geregeld.
    Nu willen we het per 1 februari doen, zodat er nog wat tijd is om alles om te zetten etc.

Zelf heb ik al bedacht;
    *kamerhuur opzeggen voor hem (geen probleem aangezien hij een kamer huurt bij mijn ouders)
    *hier inschrijven gemeente
    *hier inschrijven woningbouw
    *omzetten belastingdienst...

Vergeet ik nog iets???

2. Within

Within Niet meer actief

Eventueel een samenlevingscontract afsluiten bij de notaris?

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hij kan toch ook gewoon bij je intrekken zonder het officieel op papier vast te leggen.. stel dat het in de tussentijd weer fout gaat (wat ik niet hoop natuurlijk) heb je niet alle rompslomp met weer alles terug zetten en toeslagen aanvragen enz..

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dat mag toch niet? Je mag toch niet samenwonen zonder dat het officieel ook vast staat? Of heb ik het nu verkeerd :p

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zolang hij zich nergens inschrijft en de post op het adres van zijn kamer laat komen, logeert hij toch alleen maar ;)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat risico zou ik niet nemen, ze zijn hier tegenwoordig heel streng in. Als je geen toeslagen krijgt is het geen probleem, anders is het fraude.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Behalve dan dat ze toeslagen zal blijven ontvangen waar ze dan zeer waarschijnlijk geen recht meer op heeft. Dat heet fraude.

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    jah maar je kunt niet aantonen hoelang hij logeerd.. ik heb een kennis waarbij haar vriend al meer dan een jaar ''logeerd'' hij staat ingeschreven bij zn pa omdat hij anders meer belasting moet betalen (bezig met eigen bedrijf) en dn ook meer alimentatie moet betalen terwijl zn ex het uitgeeft aan drank en niet aan de kids.. en zijn vriendin dan geen toeslagen meer krijgt terwijl bijna al het geld opgaat aan zijn kids die nu elk weekend en elke vakantie bij hun zitten omdat hun moeder geen zin in ze heeft..

belastingdienst is er 1 keer geweest.. niets aan het handje hoor.. tis toch een proefperiode of het goed blijft gaan..

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    kom kom, niet te vraaf we betalen genoeg belasting toch :p plus het is maar voor een half jaar begreep ik van ts

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

precies! plus dat je meer gemeente belastingen moet gaan betalen..

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Dit zegt een hele hoop over jou meissie en eerlijk, heb hier geen respect voor

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    tja kan.. staat je vrij.. wel beetje jammer dat je gelijk roept dat het at over mij zegt... terwijl je me niet eens kent!!

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

maar je schrijft het wel op..

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    klopt omdat ik zelf ervaring heb met mn ex.. in zo'n situatie.. die dus uiteindelijk achter mijn rug om nog wel blowde en daardoor vreemd ging doen.. die relatie dus uiteindelijk denk mede daardoor uit ging.. en herken het in mn omgeving.. naar mijn mening kun je dan dus beter eerst ''onofficieel'' samenwonen omdat ze van de belasting dienst ook moeilijk doen als je eerst je partner bij je inschrijft en ven later weer uitschrijft.. en dan krijg je ook nog allemaal belasting toeslagen enz..

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @janneke
    volgens mij heb je alles.....
    ik zelf heb niet veel meer gedaan met gaan samenwonen
    je kan eventueel iets van een samenlevings contract laten maken bij een notaris, maar dat is maar net of je er zelf behoefte aan hebt
    wij niet
    Succes en hopelijk blijft je vriend van het blowen af :)

16. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou die moeite wel nemen en het niet doen zoals Priscilla zegt. Je kan er echt veel problemen mee krijgen hoor. Ik heb het gezien bij de buren namelijk. Als iemand jullie aangeeft, dan komen ze je 's ochtends met 2 politie auto's ophalen en houden je de hele dag vast op het bureau. Denk niet dat je daarop zit te wachten.Dus gewoon netjes overal aangeven. Denk dat je alles al hebt genoemd, kan in ieder geval verder niks bedenken.O ja, als je het nog niet oficieel doet, mag je vriend volgens mij iets van 3 nachten per week bij jou slapen.

17. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Toen ik besloot het huis uit te gaan heb ik bij een particulier een huis gehuurd. (stond wel ingeschreven bij wstg, maar zou nog +-4 jaar duren voor een huis) Mijn nu ex kwam bij mij inwonen. Ik was de hoofdhuurder en hij woonde bij mij in. Hij stond bij de gemeente ingeschreven en bij alle andere instanties stond hij gewoon bij mij ingeschreven.
    Toen het over was hoefde hij alleen zijn adres te veranderen verder niks.

Toen ik ging samen wonen met m'n man. Zat ik nog in de bijstand, omdat mijn man eerst tijdelijk bij mij kwam wonen omdat z'n ouders hun huis aan het verbouwen waren bleef hij bij zijn ouders ingeschreven staan.
    Ik was nog steeds de hoofdhuurder en betaalde zelf alles. Zodat als hij weer naar zijn ouders terug zou gaan of onze relatie zou niet goed gaan (we waren net 3 weken bij elkaar) hij niks hoefde over te zetten. Toen we uiteindelijk besloten dat we echt zouden samen wonen en hij echt bij mij introk heeft hij zich bij de gemeente ingeschreven en zijn postadres veranderd en bij verder alle andere instanties aangegeven als samen wonende partners.

Een samenlevingscontract is niet nodig. Behalve als je echt zeker bent en je alles heel goed onderling geregeld wil hebben.
    Een samenlevingscontract zou ik zelf nog niet doen als je niet helemaal zeker ben over je relatie. Dat contract kost namelijk ook geld en als je uit elkaar gaat kost het weer aardig wat geld.

succes!!!

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#18 twinkle star, 30 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2011
    Idd zo denk ik er ook over. Er zullen vast veel meer mensen zijn die dit op zo'n manier doen wat er weer voor zorgt dat de mensen die het wel netjes regelen steeds meer moeten betalen, dus bij deze hartelijk dank!

Ts ik zou het idd netjes regelen. Stel dat ze erachter komen dan kun je alle toeslagen terug betalen en een flinke boete krijgen. Las vanmorgen in de krant dat er zelfs celstraf staat op deze vorm van fraude. Ik zou het dus niet eens durven....

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ja dat bedoelde ik dus! Anders krijg je 'dubbele' toeslagen en dat is indd fraude. Moet je niet alleen alles terug betalen maar is ook nog strafbaar geloof ik. Weet wel dat ze echt heel streng zijn met dat soort dingen.
    Risico zou ik in elk geval niet durven lopen...

Zoals ik begrepen heb staat er een gevangenis straf van minimaal 1 jaar en maximaal 10 jaar op fraude. En dan heb ik het over fraude in het algemeen, dus alle soorten en maten.

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Do i need to say more?!
    Je laat je wel erg kennen ;)

Deel Deze Pagina