schema of niet bij baby 7 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kikibaby1988, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Dag iedereen,
    mijn dochtertje is nu 7 weken geworden.
    Die van kind en gezin ( CB van Belgie) zei dat ik best er een schema inkrijg tegen het eind van deze maand.
    Ik geef flesvoeding.
    Mijn dochtertje heeft reflux en het is eigenlijk wat een soepje met haar dutjes om eerlijk te zijn. Ze slaapt of ze slaapt niet. Geen schema op te plakken.

Voorlopig probeer ik er 00u30 - 6u - 10u - 14u - 18u - 22u in te krijgen. Maar het probleem is de fles van 22u ze slaapt of ze slaapt niet. Als ze in slaap valt rond middernacht is dat schema natuurlijk om zeep...
    Moet ik ze dan speciaal na half uur weer wakker maken, ook al drinkt ze maar 50cc?

Hadden jullie een schema bij zo'n kleintje? Ik liet mijn oudste dochter eigenlijk altijd zelf wakker worden.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier nooit een schema gehad. Ik geef borstvoeding dus hoefde geen hoeveelheden qua melk bij te houden.
    Had wel een regelmaat, namelijk slapen, drinken, spelen/knuffelen, slapen.
    Als hij kort sliep, kreeg hij sneller weer bv, maar hij dronk dan gewoon minder per keer denk ik. Totaal geen probleem.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik had geen schema op die leeftijd. Zowel slapen als voeden ging op verzoek. Er kwam vanzelf een 'schema' of ritme in, en dat was bij mijn jongste rond 7 à 8 mnd ongeveer. Ook met flesvoeding kan je op verzoek voeden. Als ze om 0.00 uur een fles wil ipv 0.30 uur is dat toch prima. Misschien schuiven je voedingstijden op, maar dat maakt in principe niks uit.

Hotsiflots vindt dit leuk.
  4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Een van mijn tweeling heeft/had verborgen reflux HORROR! slapen = drama!

en niet zo raar sinds het net zo voelt alsof er batterijzuur heen en weer langs de slokdarm gaat, bij mij was wat hielp een strak ritme aanhouden! en maagbeschermers.

dus wakker worden-verschonen-fles-knufflen met mama of naar buiten-in de box of de grond liggen en weer naar bed en steeds op repeat. (ik verschoonde eerst voor de fles anders moet je draaien met een volle buik dat word geheid spugen of doet zeer)

Ook zijn er handige tips die je kan gebruiken met reflux baby's zoals verschonen rollend te doen of met een kussentje onder het hoofdje er zijn nog veel meer hoe je dat noemt: leefregels wbt reflux google maar of zoek hier op de zoek functie.

het cb kan makkelijk lullen maar het zijn geen robotjes of fabriekjes ik kreeg pas ritme zo rond de 4 maanden ervoor was het soms overleven kwa slaap, als ze slaapt laat haar AUB slapen! wakker maken hoeft alleen in de eerste week, ze komt echt wel zelf voor een fles dus niet wakker maken, als ze een uur later komt geen probleem dan verschuift je schema gewoon een uur mee, als ze eerder komt voor een fles probeer te rekken tot minstens 30 voor fles tijd.

kwa schema deed ik het niet zoals bij jou op vaste tijden, ik hield aan wanneer ze wakker werd of wanneer de dag begon bv ze komt op 7 uur s'morgens dan met ritme beginnen verschonen-fles etc etc

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wij hadden wel direct vanaf dag 1 een ritme erin.
    07:00-10:00-13:00-16:00-19:00-22:00-01:00-04:00-07:00

Al vrij snel over gegaan op om de 4 uur voeden.
    07:00-11:00-15:00-19:00-23:00

Toen onze dochter zo'n 5 weken was hebben we 's nachts geen wekker meer gezet en gewoon gekeken hoe laat ze wakker werd.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn zoontje is 16 weken en hij drinkt (fles) en slaapt op verzoek, zonder schema. Dat voelt voor ons het fijnst, we zijn niet zo van de klok.

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ben mama van een refluxkindje van 11 maanden oud (wel medicatievrij nu) en ik kan je vertellen dat je het beter los kan laten. Volg je kindje, maar let er wel op dat je iedere dag genoeg voedt (niet overvoeden) en dat er minimaal 2,5 uur tussen de voedingen zit. Liefst natuurlijk 3 of 4 uur, maar bij een reluxkindje kan je beter vaker kleinere hoeveelheden voeden.

Reflux is overleven en doen wat je moet doen om het zo comfortabel mogelijk voor je kindje te maken. Desnoods rechtop op jou laten dutten of in een draagdoek of draagzak.

Het CB/Kind & Gezin heeft makkelijk praten. Rust en regelmaat is bijna niet te doen bij reflux.

Hotsiflots vindt dit leuk.
  8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier ook geen schema toen ze zo klein waren.
    Flesvoeding op verzoek. De jongste had ook reflux en kwam best lange tijd om de 3 a 4 uur. Per fles dronk hij wat minder maar bij reflux is dat alleen maar prettiger.
    Iedere dag was weer anders wat betreft voedingstijden. Als je haar wakker maakt met het risico dat ze weinig drinkt, schop je haar eigen ritme alleen maar in de war.

Als ze wat ouder worden komt dat schema vanzelf wel.

9. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Bedankt iedereen
    Met reflux weet je idd soms niet wat te doen...
    Lastig voor haar maar ook voor mij omdat ik niet veel kan doen
    Gaviscon baby hielp 1 week en daarna minder.
    Vannacht sliep ze vn 2u tot 7u de schat maar nu is ze alweer aan het huilen. Grote zus weent dan mee

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Rond ongeveer 8 weken ging mijn zoontje ineens rond vaste tijden zijn overdag dutjes doen dus toen heb ik daar omheen een voedingschema gemaakt, maar heb dat dus aan hem overgelaten.
    Dat was ook de tijd dat hij niet meer wakker werd voor de laatste fles.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier wel een schema omdat voeding op verzoek absoluut niet werkte met dr. Ook verborgenreflux kind en dol op flesjes met melk.

Wat je ook geeft/gaf alles ging leeg en halve flessen trapte ze niet in. Met moeite kreeg je een aangelengde fles maar dat had ze ook door. Schema gaat in zodra ze dr eerste fles krijgt, 4 uur later de volgende. Bij rotdagen zaten we om de 2.5 uur met een probleem, want kleinere flesjes en dan meer op een dag...dat was oorlog. 19:00 standaard naar bed en alle flessen die dan nog evt moesten komen gingen als 'stille stop' op haar kamer in t donker, desnoods sliep ze gewoon tijdens t drinken dat maakte niet uit, ze gingen toch wel leeg. Op een gegeven moment elke keer als ze er (naar wij dachten wel aan toe was) geprobeerd om een stille stop fles er uit te halen met de gok dat ze dan in de nacht zou komen maar dat ging goed.

Nu dus super blij dat we de hapjes hebben en krijgt ze elke 2-3 uur wat en gaat t prima. Na 2 uur houden we dr in de gaten, zien we de eerste verschijnselen komen dan is t een hapje of flestijd. En tis een vreetwolfje hoor, boterham gaat er lekker in, fruithap, prakkie en nu nog 3 flessen (tenzij dr prakkie niet denderend ging dan nog de 4e erbij als stille stop)

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    T is ook lastig..
    Ik weet niet op hoeveel ml je zit maar misschien kijken of je iets meer kunt geven? Al is het voor een reflux baby fijner om minder en vaker te drinken.
    En heb je al eens Johannesbrood pitmeel gebruikt? Hier ging het daar wel iets beter mee.

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij hebben er 2 met verborgen reflux, ze zijn nu 10 weken oud. Een echt schema is lastig, want het slapen doen ze hier ook echt nog niet met regelmaat. We hebben wel een vast ritme.

Ze hebben de eerste 10 dagen in het ziekenhuis gezeten en daar hadden ze een schema van 06 - 09 - 12 - 15- 18 - 21 - en 00 uur fles. Thuis hebben we dat verschoven naar 05.30 en dan elke 3 uur. We proberen over te gaan op 7 grotere flessen door er snachts 4 uur tussen te laten maar dit werkt nog niet echt. Wij zetten zelf geen wekker snachts dus soms zit er wel opeens 3,5 of 4 uur tussen de flessen. Ons schema overdag hangt dus ook af van wanneer ze snachts wakker zijn geworden. Ook schuif ik soms met de tijden om beter uit te komen als ik ook mijn oudste zoontje van en naar de opvang moet brengen.

Ons vaste ritueel is: verschonen, fles, rechtop (ivm reflux) dus of kroelen of in de wipstoel, in de box (bij nog niet moe zijn) of gelijk weer in bed (als ze wel moe zijn). Ik ga minimaal 1x per dag wandelen, dit doe ik vaak als er minimaal 1 is die echt echt niet gaat slapen en maar blijft huilen. Ik blijf dan gerust 1,5uur weg zodat ze iig lng slapen in de kinderwagen, als ik thuis kom en ze slapen laat ik ze beneden in de gang staan en verder slapen.

Ze krijgen nu allebei maagbeschermers en we doen nutriton/johannesbrood pitmeel in hun fles, anders hebben ze die in 5 minuten leeg gedronken en is het sowieso spugen, hikken, krampjes en krijsen. Wij hebben ranitidine voor de reflux en het hielp eigenlijk vrijwel meteen! Inbakeren kan ook goed helpen bij kindjes met reflux, wij hebben nu de swaddle me van ons neefje geprobeerd en het inslapen gaat nu wat beter.

14. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Als melk krijgt ze nan AR die is al dik. En gaviscon baby. Maar zal eend polsen of ik niet mag over gaan nr rantidine. Ze krijgt 6x 120ml drinkt wat ze wil. Weegt nu pas 3kilo600 want ze was een dysmatuurtje vn 2kilo200 en 3 weken in zkh gebleven

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik doe niet aan schema's
    Het leven loopt zoals het loopt
    Ze laat vanzelf weten wanneer ze wil eten/slapen en daar speel in op in

16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Als je overgaat op Ranitidine, kan je geen Nan AR meer geven. In de reflux richtlijnen staat niet indikken bij medicatie. Dat zal je arts je vast ook vertellen, maar ik dacht ik zeg het toch even :)

17. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    ik moet toch nan ar blijven geven, als de melk niet dik is drinkt ze hem in 5min uit

Deel Deze Pagina