Spierpijn die steeds erger wordt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kitty07, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn moeder heeft sinds dinsdagavond een soort vreemde spierpijn in haar onderbeen.
    Ze lag 's avonds een tijdje op bed (overdag nergens last van gehad), ze stond op en toen merkte ze ineens dat ze last had van de zijkant van haar onderbeen.
    Niet echt de kuit maar meer de zijkant van de kuit.
    De pijn is de afgelopen dagen alleen maar erger geworden (vanochtend werd ze zelfs wakker door de pijn) en het onderbeen is ook iets dikker dan het andere been.
    Omdat de HA bang was voor trombose heeft ze hier een echo voor gekregen maar dat was het gelukkig niet.

Maar wat kan het dan wel zijn? Flinke spierpijn (waardoor ze nu echt mank loopt) die eigenlijk alleen erger is geworden en ook een lichte zwelling.
    Komt dat iemand bekend voor?
    Ze gaat maandag iig terug naar de huisarts om te kijken wat het dan kan zijn.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Is het geen kramp in de kuit? (Archillespees)

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Kramp denkt ze zelf niet direct aan want de spier zelf is niet aangespannen.
    Maar aanraking is pijnlijk en er is dus wel wat zwelling...terwijl ze er helemaal niets mee gedaan heeft!

Ik vind het heeeeel vreemd, vooral om de pijn na 3 dagen alleen maar erger is geworden en ze nu ook echt mank loopt.
    Spierpijn hoort toch altijd minder erg te zijn na een aantal dagen?

4. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Toch maar eventjes naar laten kijken...Is het been ook rood? Doet me denken aan een trombose been...Maar goed, dat is gissen natuurlijk..Hup naar de dokter :)

*oeps, lees net dat trombose is uitgesloten...Muts ben ik*

5. Is het ook warm? Rood, dik?

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nee, bedankt voor het meedenken hoor! :)
    Trombosebeen is idd uitgesloten.

Maar ze slikt wel medicatie voor een hartritmestoornis (boezemfibrilleren) en tijdelijk plaspillen.
    Wellicht dat dit een bijwerking kan zijn ofzo?
    Mss toch maar eens informeren bij de arts...je weet maar nooit natuurlijk! ;)

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wellicht een scheurtje in de spier. Doet ook veel pijn.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik dacht ook aan een zweepslag inderdaad.

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het blijft gissen natuurlijk...
    Mijn moeder had spierreuma, en dat begon ook ongeveer zo. Ik hoop van harte dat het dat niet is. ik gun het niemand...

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Net nog eens gevraagd hoe het ging en ze heeft nu ook koorts. :(
    Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat wij hier allemaal een flinke griep te pakken hebben en ikzelf op dit moment ook koorts heb.

Alle symptomen lijken dus op trombose...maar dat is het dus niet blijft uit de echo!
    Snap dr niets van...waar komt dat opgezwollen been dan vandaan? :(

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kan het niet zijn dat de trombose nog niet goed zichtbaar was. Misschien zien ze nu wel wat.

12. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Tja, ze heeft iig wel aangegeven dat ze desnoods naar de nightcare gaat als het dit weekend niet beter of erger wordt...

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik zou als de donder met haar naar het ziekenhuis. Ik ben zelf 14 januari bevallen en sinds afgelopen maandag kramp/spierpijn in mijn linkerkuit. Donderdag toch naar de dokter en doorgestuurd naar de spoed. De echo was goed, maar de bloeduitslagen dubieus. Ik heb een longscan gehad en daar waren meerdere bloedstolsels gevonden. Dus voor de zekerheid: laat een scan maken! Veel sterkte voor je moeder

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Hoi Missmara,

Had jij dan ook een opgezwollen been?
    De koorts is weer weg en verder voelt ze zich wel redelijk goed.
    Pijn is nu iets minder maar dat komt mss wel omdat ze veel gerust heeft gisteren.
    Maar ze loopt nog altijd mank en het blijft gevoelig en pijnlijk bij bepaalde bewegingen.....:(

15. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Moet er trouwens nog bij vermelden dat m'n moeder al bloedverdunners slikt sinds de ritmestoornis is ontdekt. Al sinds november dus....lijkt me dan erg onwaarschijnlijk dat je dan toch nog een trombose of longembolie krijgt? :(

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Vergeet niet dat spierpijn de eerste dagen sowieso vaak erger wordt.
    En daarna afneemt.
    Als het been wat dikker is kan het ook een flink geirriteerde spier zijn.
    Of zweepslag..
    Maar het blijft gokken vanachter een scherm een dokter kan alleen de diagnose stellen.
    Dus als ze het niet vertrouwd op naar de huisarts.

17. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Hoe is het afgelopen??..

Ik had precies dezelfde klachten, bleek bij mij helaas wel Trombose. Maar mijn been was ook echt 2x zo dik.

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou, ze heeft helaas nog altijd last. :(
    Het ging toen ineens een aantal dagen een stuk beter (pijn bijna weg) en toen werd het weer een stuk erger.
    Ze heeft ook pijn in rust.
    Het is in elk geval geen trombose maar de pijn in de kuit blijft.
    Nu is er ineens aan de buitenkant een spatader te zien en voelt ze ook een soort harde streng van binnen.
    De huisarts denkt nu aan een aderontsteking (kan dat zo'n pijn doen en zo lang duren??) en morgen heeft ze een afspraak bij de vaatchirurg om dit na te laten kijken.

Sterkte met je trombosebeen, lijkt me echt geen pretje zeg... :(

19. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Er zit in ieder geval ergens een ontsteking, anders had ze geen koorts. Volgens mij krijg je van een trombosebeen geen koorts, wel inderdaad een warm rood been.

20. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Vandaag heeft mijn moeder een vaatonderzoek gekregen en ze hebben helemaal niets gevonden!
    Alle vaten waren zelfs prima in orde maar ze heeft toch nog een oedeem been (niet overdreven erg maar ze kan wel een putje duwen).
    De arts dacht nu zelf ook iets van een spier omdat ze het omschrijft als spierpijn.

Nu blijft wel uit bloedonderzoek dat ze door de medicatie voor haar hartritmestoornis een wat trage schildklier heeft gekregen.
    Haar hart is trouwens ook helemaal onderzocht en dat was gelukkig ook helemaal in orde dus daar kan het niet van komen, dat hebben ze al uitgesloten. :)

Nu zei mijn tante dat deze klachten (continu gevoel van spierpijn & oedeem) ook van een trage schildklier kan komen.

Heeft hier iemand ervaring met een trage schildklier en deze klachten?
    Ze moest in elk geval de medicatie voor de hartritmestoornis halveren omdat de waarde van de schildklier te laag was...

Deel Deze Pagina