benadeeld vanwege (goede) uiterlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door sushidelight, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ach nee hoor, je mag best blij zijn met je verschijning... Maar ik vind de opmerkingen ed richting jouw iets overdreven.. :)

2. sushidelight

sushidelight Niet meer actief

ja volgens anderen er goed uit te zien bedoel ikk

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kijk en dat dat vermoede ik al je vind je zelf het niet waard of wel?

Meis natuurlijk ben jij het waard om gewoon mooi te zijn zo als je bent.
    En het allerbelangrijkste vind ik altijd persoonlijk!

Wat uit eindelijk telt is je innerlijk het uiterlijk is altijd schone schijn.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Komt beetje raar over ook door het poppetje wat je er achter hebt gezegd.

5. sushidelight

jaa innerlijk is belangrijker vind ik ook

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Aah ik begin erg nieuwsgierig te worden ! Hopelijk ga je me accepteren als vriend haha ben echt benieuwd hoe je eruit ziet

7. sushidelight

ja ik heb je allang geacepteerd, ik zie er normaal uit

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Meid, niet onzeker over jezelf worden hoor. je mag er zijn. ik denk alleen wel dat je iets moet doen met je gevoelens want het is niet goed om door je uiterlijk depressief te worden (of heb ik dat verkeerd gelezen en komt het niet door je uiterlijk)

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb je ook maar een vriendschapsverzoek gestuurd want ik ben nu ook wel super nieuwsgierig..

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    #90 Wachtende, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Dit klinkt meer als een probleem tussen je oren dan je uiterlijk hoor. Denk niet dat je de enige bent die opmerkingen over haar uiterlijk krijgt, denk dat veel vrouwen dat wel krijgen hoor. Denk dat je er zelf veel waarde aan hecht. Onzekerheid ? Misschien is het ook onbewust iets in je gedrag/houding wat iets anders uitstraalt dan wat jij zou willen.

Op werk trek ik ook gewoon mijn grens. Als ze te ver gaan of te handtastelijk worden ben ik heel duidelijk. Dat werkt veel beter. En dan ga ik echt niet rondlopen met de gedachten dat ik mijn werk niet goed doe en dat het om mijn uiterlijk gaat. Ik weet dat ik mijn werk goed doe...en dat mannen ook nog eens positief zijn...daar word ik niet verdrietig van hoor.

Zoek een therapeut waar je je wel goed bij voelt daar heb je veel meer aan.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Oohdat wist niet haha ik dacht dat ik een bevestiging zou krijgen ofzo van zp dat ik geaccepteerd was haha

Maar je ziet er indd leuk uit hoor ! Maar ik ben het wel eens met de rest dat je misschien iets met je gevoelens
    Moet doen

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb je gezien! Als ik eerlijk ben vind ik je er ook normaal uit zien..:)

Ik vind je absoluut niet lelijk! Voordat ik straks verkeerd begrepen word!!

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Even volledig offtopic hoor: Minaa ik kan niet stoppen naar je avatar te kijken - wat een adorable baby!

Ontopic: heb je niet gezien TS, maar of mensen je serieus nemen als collega/stagiair is toch voor het allergrootste deel gedrag!

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat is lief! Dankjewel:)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zo snel hoefde je mn tip nou ook weer niet op te volgen

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hahaha!
    +1 :D

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zie je wel dat je er goed uitziet, geloof je me nu wel haha:D

Maar wat kunnen mensen toch onbeschoft zijn.
    Weet je wat ik dan weer storend vind, als je opmerkingen maakt over iemand die er minder mooi uitziet, dan pikt niemand dat.
    Maar iemand die mooi is, die moet niet zeuren als er wat gezegd wordt.

Lijkt me echt vreselijk als je steeds opmerkingen krijgt en niet serieus genomen wordt. Hoe oppervlakkig kunnen mensen zijn zeg.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet mee eens!

Ik had een collegaatje, die was jong, klein, had een hoog stemmetje en was altijd heel vrolijk en vriendelijk (maar niet overdreven). Ze had managementambities, maar werd door de omgeving niet serieus genomen. Ik heb heel nauw met haar samengewerkt en weet dus dat ze het zeker in zich heeft... Ze kan goed organiseren, mensen beïnvloeden, denkt logisch en realistisch en heeft nog meer zeer goede eigenschappen. Maar ook ik moest daar in het begin doorheen prikken, want ze kwam over als een naïef meisje. Ik heb haad dit later ook verteld, toen ik inmiddels wist dat ze een sterke zakenvrouw in zich had. ;)

Maar mijn punt is: Ze kwam dus over als een klein kind (even heel lullig gezegd). Had ze haar gedrag veranderd van vriendelijk naar pittig, dan zou ze overgekomen zijn als een kleine keffer.

Ik doe nu even heel erg onrespectvol, maar als ze dit leest, weet ze wel hoe (goed) ik over haar denk. ;) Ik wil alleen duidelijk maken dat bijna iedereen die haar voor het eerst zag, meteen een bepaald vooroordeel had, gebaseerd op haar uiterlijk. En zij heeft 2x zo hard moeten knokken om serieus genomen te worden, dan iemand die zakelijkheid uitstraalt van zichzelf...

Zelfde met knappe vrouwen op hoge posities. Ik denk dat ruim te helft denkt dat ze zich omhoog ge****t heeft, ergo dat ze het niet zelf had gekund met haar eigen intelligentie en kunde, ergo dat ze eigenlijk niet capabel is voor de job. Die moet zichzelf dus extra bewijzen voor iedereen, terwijl men bij een 'normaal' persoon op dezelfde positie eerder denkt: Nou, die heeft het goed voor elkaar!.

Snap je wat ik bedoel?

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

@LadyXochi: maar dan heb je het over iemand die niet alleen een bepaald uiterlijk heeft, maar ook nog een stem erbij, die het plaatje wel heel compleet maakt. Dan wordt het ook wel lastiger ja.

@TS: ook niks ten nadele van jou, maar je bent een hele normale mooie meid. Je bent niet lelijk, maar ik vind je ook niet ongelovelijk knap ofzo. Gewoon, mooi, zoals er zoveel rondlopen.
    Ik blijf dus bij mijn vorige post, dat jouw ervaring dat anderen je alleen maar op uiterlijk beoordelen, vooral uit jouzelf moet komen en gebaseerd is op het eenzijdig onthouden van juist die ervaringen, en het wegschrappen van de andere ervaringen die er simpelweg ook moeten zijn, omdat je simpelweg niet ZO knap bent, dat je werkelijk het risico zou lopen dat mensen je enkel nog op je uiterlijk zouden beoordelen.

Therapie zoeken dus, leren jezelf te accepteren voor wie je bent en leren anders te gaan denken over gebeurtenissen in je leven.

20. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik denk dat het probleem vooral zit bij het feit dat je het allemaal maar toe laat.

Ik herken het namelijk heeeel erg! En ik zie er gewoon normaal uit vind ik hoor. Nu ik een maatje meer heb heb ik er geen last meer van maar daarvoor wel. Zelfs 3 keer tot aanranding gegaan voor ik er tegenin durfde te gaan. Zolang je er niet tegenin gaat gaan ze er vanuit dat ze gelijk hebben.

Mijn tip dus:

Werk aan jezelf. Dat is de belangrijkste stap.

Deel Deze Pagina