@papaver, nou ik weet gewoon niet hoe ik moet reageren. Bedankt!! Jij klinkt ook als een erg leuke meid. @Wen, thx, jij moet het ook geloven he als ik het tegen jou zeg haha. Succes bij de kappert @sushidelight, graag gedaan. Leuke nickname, ben je van chinese/thais/indische afkomst? Of houd je gewoon van shushi? haha @Mamazeyad, niet soms moeilijk om mee om te gaan, zijn jaloezie? Ik snap het wel hoor als er telkens zo over je vrouw gepraat wordt, komt dat ook bedreigend over. Mijn man ging vroeger nog de strijd aan met de (meestal buitenlandse) mannen die dan in zijn ogen net ff te ver gingen bij mij. Maar dat heeft hij opgegeven haha. Vraag me af of dat een goed of slecht teken is...
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee Ik ben ook bij mijn huidige baan aangenomen omdat ik zo'n knappe meid ben haha! Dat roept mijn baas dus altijd. Ik heb ook regelmatig van die dingen gehad en op mijn stageplek een aantal jaar geleden werd mij ook een baan aangeboden maar dat kwam omdat de baas mij wel zag zitten. Maar ik had al wat verhalen over hem gehoord dus heb bedankt voor die baan! En zo zijn er nog wel wat dingen. Ikzelf heb er geen problemen mee en voel me gewoon vereerd als mensen mij een mooie meid vinden. Maar ik ben mondig genoeg om er wat van te zeggen mocht het me niet zinnen! Denk als je jezelf wat zekerder opstelt dat je dat ook uitstraalt en dat mensen zich misschien meer inhouden.
Je bent idd een mooie meid maar doe er je voordeel mee. Ik had het vroeger wel toen ik nog jong en überslank was Dan belde het uitzendbureau me met de vraag of ik dat blonde meisje was met die blauwe ogen en dan had ze allemaal "representatieve" baantjes voor me en dat vond ik alleen maar leuk om te horen
Ja VROEGER (nu geen "last" meer van) had ik dat ook maar gebruikte het gewoon positief, ego boosten dus, en je charmes in de strijd gooien. Ik lees hier dat je redens "zoekt" om ermee te kappen en AD omdat je je te knap voelt en hierdoor in de "problemen" raakt daar is AD niet echt voor bedoeld lijkt me. Het lijkt me dat je ontzettend onzeker bent ondanks je goede uiterlijk en dat je daaraan moet werken en niet zomaar opgeven omdat het even tegenzit, moeten "lelijke" mensen dan ook maar kappen overal mee omdat ze gepest worden of het even niet mee zit, zo werkt het leven niet. Maak er iets positiefs van zou ik zeggen, werk aan je zelfvertrouwen en zet eens wat door (DAT maakt je tot wie je bent nu geef je ze steeds gelijk door er mee te kappen want dat hoort bij het stereotype wat ze van je denken) Dus laat ze gewoon een poepje ruiken!
Overigens nog even: je bent niet depressief. Depressie is iets totaal anders dan met bepaalde aspecten van je leven niet gelukkig zijn en weinig zelfvertrouwen hebben, en anti-depressiva zijn dan ook totaal de oplossing niet. Die helpen ook alleen maar bij echte depressie.
ownee depressie heef tmet iets anders te maken niet met uiterlijk. Ik gaf die voorbeeld alleen om te zeggen dat de dokter zelfs beoordeeld op uiterlijk en zegt dat ik niet depressief eruit zie snapje
Als je zo op je werk wordt aangesproken, dan spreek je daar iemand toch op aan of dien je meteen een klacht in! Door niks te zeggen of het weg te lachten, geef je niet bepaald je grenzen aan.
Ik mag ook niet klagen vind ik zelf...ben best tevreden met hoe ik eruit zie (akn natuurlijk altijd beter ) maar ik heb er ook vaak m'n voordeel mee gedaan. Net zoals hierboven zekerder opstellen en het onderste uit de kan halen voor jezelf!! Sterkte en succes!! Liefs
@luna ik ben halfbloed turks nederlands en sushi delight heb ik omdat er tijdens het aanmaken van mijn nicknme sushi reklame kwam
Zal wel het zelfde probleem zijn als ik had maar dan met dat ik er veel jonger uit zag als dat ik was. Op mn 24ste vroegen ze hoe oud ik was toen ik met mijn kersverse zoontje een boodschap deed. Want ze vond me wel erg jong voor een kind. Bleek ze dus te denken dat ik 16 was En toen dat zoontje 4 was en mn 2e er ook al bij was (en ik ondertussen 28 was) en we ons huis verkochten heb ik een mevrouw aan de deur gehad die vroeg of mijn moeder thuis was want ze wilde het huis bezichtigen (zonder makelaar erbij en dat was dus niet de bedoeling!!). Heb haar verteld dat ik dat van hier af niet kon zien. En zo nog wel vaker van die dingen. Ben dus ook nooit serieus genomen op consultatie bureaus, dokters, werk. Maar ook toen ik nog op school zat niet. Alles werd gebagatelliseerd of in twijfel getrokken. Als ze me iets vroegen gingen ze het steevast daarna aan iemand anders navragen. Als ik met mn moeder ergens liep en een vraag stelde omdat ik bvb in een winkel ofzo een product wilde kopen dan keken ze mn moeder aan en vertelde haar het antwoord! Echt ik zou willen dat ik die tijd terug kon krijgen maar dan graag met t mondje wat ik nu heb Herinner me wel een keer dat ik wel voor mezelf opgekomen ben en dat was op de huishoud beurs. Ik was geïnteresseerd in een product en wederom kreeg mn moeder het antwoord en de uitleg. Heb haar netjes uit laten praten en toen ze mn moeder vroeg of ze het product zelf wilde bekijken (weet niet meer wat het was) heb ik gezegd nee dankje want je kan me ook niet als volwaardig persoon behandelen door MIJ het antwoord te geven inplaats van mn moeder als IK wat vraag. En heb mn moeder daarna mee gesleurd (die protesteerde want ik wilde dat ding toch?) Wat voelde dat goed zeg! En ik denk dat als je hier zo'n last van hebt en niet 20 jaar ermee wilt klooien en je toekomst nog verder wilt laten beïnvloeden er door dat je inderdaad wat mondiger zal moeten worden en moet leren opkomen voor jezelf en wat jij denkt en wilt. Dat je met die opleiding gestopt bent omdat ZIJ vonden dat je er te goed uit zag is natuurlijk van de zotten (net zo stom als ik vroeger toen ze mij vertelden dat een opleiding voor mij weg gegooid geld was omdat ik toch ging trouwen en kinderen krijgen en dan thuis zou blijven....) Kom op voor jezelf en je toekomst meid. En leer gebruik maken van je looks. Dat mag net zo goed als dat anderen doen met hun kwaliteiten!
ik het begin was het heel erg maar het word steeds minder gelukkig. ik mocht in het begin toen we net getrouwd waren bijvoorbeeld geen baan hebben waar mannen in werkte. mijn man heeft het eigenlijk ook een beetje opgegeven maar ik denk niet dat dat een slecht teken is. nu als er iemand naar me kijkt ofzo dan zegt hij: ja mannen die niet kijken hebben gewoon geen ogen (hij weet gewoon precies de juiste dingen te zeggen). wat grappig dat jij precies het zelfde hebt met buitenlandse mannen, vind jij het niet vervelend? toen ik net getrouwd was vond ik het wel heel erg vervelend omdat me man zo jaloers was maar nu is het alleen maar goed voor me zelf vertrouwen
als eerste wat vervelend zeg dat je zo behandeld wordt en niet serieus wordt genomen. als advies kan ik zeggen, attitude veranderen. je houding is denk ik ook nog eens open naar mensen waardoor ze jouw zien als makkelijk toeganbaar en dat je wel in bent voor hun ideeen. maar als je probeert een wat stuggere houding nemen , afstandelijk zijn. je grenzen aan geven. t is toch wel heel erg als jij iedere keer moet stoppen met iets doordat andere niet normaal met je om kunnen gaan. dat van die therapeut bah! dat is toch wel echt heel erg zeg. een proffesioneel iemand die je in vertrouwen neemt die je vertrouwen op die mannier zo schaadt. daarmee zal ik idd ook gestopt zijn direct. maar wat andere zeggen idd een vrouwelijke therapeut nemen. maar ook kan je lijkt me een klacht indienen over die man. dat kan toch gewoon niet wat hij doet. het is een hulpverlener!
Ik herken wel wat je zegt. Volgens mij worden mensen die in het hokje 'knap' vallen ook veel meer beoordeelt op het uiterlijk. Zo heb ik dus altijd dat mensen constand maar vinden dat ze iets moeten zeggen over mijn uiterlijk. Zoals je ziet er goed uit vandaag, je haar, dit dat.. Soms ben ik dat zwaar zat, ik bedoel je bent meer dan uiterlijk alleen. Ik heb daardoor ook altijd het gevoel dat ik constand bezig moet zijn met mijn uiterlijk doordat anderen er constand op aan het letten zijn. Nog zoeen leuke bijkomstigheid is dat ik online vaak af word geschildert als een faker omdat ik volgens hun 'knap' ben en er schijnbaar niet meer knappe mensen bestaan? Ik heb zelfs een keer gevraagt 'oke, en als ik een lelijke foto had geplaatst had je het dan wel geloofd?' en het antwoord was nog ja ook. Wat een gekkigheid... Bij mijn dochter begint het ook al, oh wat een mooie meid, die word vast model later. Ik vind het echt een compliment maar je kan meer met looks dan model worden natuurlijk en in de mode werken... Er bestaat ook nog is zoiets als een leuke persoonlijkheid of een goed set hersenen.
Heb je ook een vriendschapsverzoek gestuurd want ben wel erg benieuwd!! Verder vind ik het vervelend voor je dat je zo benadeeld wordt, maar ik denk dat je met meer zelfvertrouwen en hoop zou kunnen veranderen! Therapie is misschien wel een goede oplossing, maar zoek een andere psycholoog . Ik zou inderdaad ook een vrouw zoeken. Sterkte en succes!
Dit is precies wat ik dacht! Je hebt mensen die makkelijk te intimideren zijn en mensen die niet makkelijk te intimideren zijn, maar dit heeft niets met uiterlijk te maken, maar het ligt wel voor de hand om daar gebruik/misbruik van te maken. Zou jij heel onhandig zijn, dan zou dat een onderwerp kunnen zijn, ben je heel dik kan dat het weer zijn, etc.... Door jouw ervaring zul je waarschijnlijk het idee krijgen dat iedereen zo naar jou kijkt en zo'n opmerking van zo'n arts of psych kan dan ineens heel verkeerd op jou overkomen. Neemt niet weg dat jij je er erg rot onder kan voelen, maar ik denk dat je bij een therapeut moet aangeven dat je je geïntimideerd voelt door iedereen en dat je daarvan af wilt...
Tja, toen ik jonger was en in een bedrijf werkte waar ik dagelijks zo'n 100 vrachtwagenchauffeurs op weg hielp, was mijn standaard bijnaam 'schoonheid' geworden Ik vond het prima, hoor, want een schoonheid ben ik echt niet, maar ik ben wel erg vriendelijk en qua innerlijk best een mooi mens, denk ik, dus ik heb altijd maar aangenomen dat ze het daarom zeiden. In het begin voelde ik me wel wat ongemakkelijk als mannen me zo aanspraken, maar na een paar keer flink blozen wende het vanzelf en nu mis ik het nog wel eens, hahahaha! Probeer hulp te zoeken, want zoals je dit nu ervaart is echt niet realistisch. Ik heb je foto niet gezien, maar ik denk dat er maar weinig mensen zó geweldig mooi zijn dat het hun dagelijks leven zo enorm belemmert...
Ik denk ook dat het je leven wel kan belemmeren. er is zelfs een hele show over geweest bij dr phil. ik ben zelf nu zwaarder dan ik wil zijn en het belemmerd me in veel dingen door mijn onzekerheid maar ik ben natuurlijk zelf diegene die zich laat belemmeren.
alleen als je dat zelf toelaat, als je gewoon iets positiefs ervan maakt en je eigen ding doet (en gewoon lekker schijt eraan hebt dus) dan hoeft dat niet hoor, ik zie mezelf niet als vreselijk mooi ofzo maar had geen klagen , ben ook regelmatig voor model gevraagd, ik vond al die aandacht wel leuk, ik gebruikte het voor mijn eigen bestwil. Als je alles in het negatieve draait en er zelf mee gaat zitten dan belemmert het je leven wel maar wie doet dat dan? precies, jijzelf.
Dat vind ik echt zo intressant wat je daar zegt. Want dat geld dus ook voor mensen die dan zogenaamd indat zogenaamde hokje van 'knap' vallen. Doordat je constand word beoordeelt op je uiterlijk word je echt uiteindelijk onzeker. Omdat je constand maar het gevoel hebt dat je aan dat plaatje moet blijven voldoen van hoe mensen je zien. Bij mensen die als knap worden gezien valt ook veel sneller een minpuntje op. Net als wanneer je overgewicht hebt je gewicht constand maar overal tersprake kan komen. Ik ben zelf juist super onzeker wat betrefd mijn uiterlijk. Mijzelf belemmert het in de zin dat ik nietzo heel graag alleen ergens loop. Mannen worden al snel opdringerig en er zijn al wat stalkers versleten en ik ben pas 23. Soms ben ik maar 2 schappen bij mijn vent vandaan en dan begint het gezwijmel alweer, zo leuk isdat helemaal niet. De laaste keer dat ik naar de tandarts ging liep ik buiten en een vent begint gewoon keihard te roepen 'Je ziet er goed uit man houden zo he!!'. Allemaal heel leuk en aardig maar ik vind het beklemment en een beetje griezelig, 'laat me toch met rust' denk ik dan. Ik heb soms zelfs wel eens tegen me vriend gezegt misschien moet ik maar met een burka gaan lopen. Het is zelfs ooit zo erg geweest dat ik niet zonder ipod naarbuiten ging omdat ik gewoon aldat commentaar niet wou horen. En zo knap ben ik volgensmij niet eens. Het is maar net hoe je in de smaak valt, wat de een middelmatig vind of zelfs lelijk vind de ander mooi. Maar mijn ervaringen zijn wel heel anders dan die van de ts, het heeft kwa banen alleen maar in mijn voordeel gewerkt eigenlijk. Dat vind ik eigenlijk wel heel oneerlijk.