dat heb ik ook als mensen naar me kijken word ik heel onzeker. ik heb dan ook zoiets van laat me met rust! (nou moet ik wel zeggen dat ik positieve aandacht krijg van buitenlandse mannen en dat dat soms wel fijn is voor mijn zelfvertrouwen.) maar ik denk dat veel mensen ergens een onzekerheid (de een vind zichzelf te mooi, de ander te lelijk, te dik, te dun enz) over hebben en zich daardoor laten belemmeren maar je ben natuurlijk zelf verantwoordelijk in hoe verre je dat toe laat.
Ik heb niet alle reacties gelezen en val hier vast mee in herhaling, maar TS, probeer je hoofd een beetje hoog te houden. Complimentjes krijgen over je uiterlijk is (helaas) gemeengoed en je moet, in het bijzonder als je een mooie jonge vrouw bent, juist iets meer haar op je tanden hebben dan een man. Het is triest, maar het is zo. Als je serieus genomen wil worden, laat dat dan merken uit je houding, je kleding, de intonatie van je stem. Niet giechelen of onderdanig worden als iemand denkt jou even iets te mogen zeggen over je mooie gezichtje. Nooit iemand anders laten vertellen wie jij bent of hoe je zou moeten zijn. En geloof me, dan kan je de voordelen inzien van je mooie verschijning. Het is nou eenmaal zo dat deze wereld je in de eerste plaats op je uiterlijk beoordeelt maar als je dat kan wegstoppen door bijvoorbeeld een professionele, zekere uitstraling (op je werk), zelfzekerheid in het algemeen en dat je goed laat merken dat je weet wat je wilt, zul je merken dat je serieus wordt genomen en ga je zelf je uiterlijk niet meer als een "burden" zien.
Ik heb ook nooit gezegt dat je zei dat het niet kan. @noenoe, Ik ben ook benieuwd maar heb nog geen reply gehad...
Als vrouw moet je al minimaal 2 x zo hard werken om serieus genomen worden. Je moet niet alleen harder werken maar je moet ook meer resultaat neerzetten. Als mooie vrouw geldt dit nog 2 x of meer... Niet alleen moet je je bewijzen in een mannenwereld maar ook ten opzichte van de vrouwen. Er is maar één ding wat je kunt doen: het gewoon doen! En dat loont! Je wordt beter betaald, je wordt uiteindelijk hoger ingeschat en je wordt meer gewaardeerd... maar je moet het wel eerst doen
Jij voelt je geplaagd door je mooie uiterlijk... Meid, laat je niet plagen! Juist door in die "slachtofferrol" te kruipen, trek je het alleen maar nog meer aan. Ik weet dat het niet leuk is om altijd de aandacht te trekken met je uiterlijk, het gevoel te hebben dat er altijd wel iemand naar je kijkt, maar je moet toch echt proberen je er voor af te sluiten. Neem desnoods een arrogantere houding aan. Aardig zijn, maar koel. Direct, recht door zee. Ik weet niet hoe "open" je zelf bent, maar hou op met altijd iedereen aan kijken als je door een drukke straat loopt. Door oogcontact te vermijden op zulke momenten stoort het je ook niet als er naar je gekeken word, want je ziet het niet. Als je niet altijd aardig wilt zijn, doe dat dan ook niet. Dan ben je maar een bitch, kan het jou wat schelen! Als jij het gevoel hebt dat je uiterlijk je belemmert in het vervullen van je dromen in het leven qua werk, dan doe je echt iets fout. Dat klinkt hard, maar JIJ laat je op je kop zitten. Als je rij instructeur met je gaat zitten flirten, zeg je er wat van, of vraag je om een andere. Ga naar een vrouwelijke psycholoog, zeg tegen je leraar dat je het erg onbeschoft vind dat hij aan je capaciteiten betreft je opleiding twijfelt. Je zult met een (extreem) mooi uiterlijk altijd getest worden, mensen willen kijken hoe ver ze kunnen gaan, of ze je kunnen "kraken". Jaloezie, nieuwsgierigheid, versieren, wat voor redenen dan ook. Hou op met er zoveel mee bezig zijn en laat je niet in een hokje plaatsen. Je bent (hoop ik voor je) namenlijk nog veel meer dan je uiterlijk!
thanx voor alle goede adviezen en jeetje wat een nieuwsgierige aagjes haha heb heel wat vrienden verzoekjes gekregen chai jij hebt gelijk dat bedoel ik nou
sushidelight, hoe oud ben je? Je gevoel komt mij wel een beetje bekend voor toen ik jonger was, een jaar of 20. Niet dat ik gek werd van alle 'complimentjes', maar ik voelde me altijd wel ontzettend bekeken overal. Ik werd ook heel snel rood als ik moest spreken in gezelschap, ook niet echt de manier om serieus genomen te worden. Maar later zakte dat af, toen ik zelfbewuster werd en meer durfde te vertrouwen op mijn kunnen en mijn gevoel. Nu heb ik nergens last van. Verder merk ik zowaar een 'cultuurverschil' de mannen in België kijken, naar mijn ervaring in de afgelopen maanden, meer en openlijker naar vrouwen dan mannen. Ook de oudere en zelfs heel oude mannen, die schromen zelfs niet te knipogen. Zelfs nu ik heel duidelijk zwanger ben komen er veel blikken over straat. Ik dacht dat het een soort 'taboe' was om zo naar een zwangere vrouw te kijken
Ik zal wel de enige zijn maar ik moet eigenlijk een beetje lachen om dit topic.. ik kan nooit zo goed tegen mensen die zeggen dat ze zichzelf zo knap vinden. Ik moet daar altijd een beetje om lachen. Het komt er nu heel rot uit en ik bedoel het echt niet zo rot maar goed, moest het toch even kwijt.
Je hebt er denk ik heel veel aan als je het meisjesachtige (lees: stil en verlegen en lief zijn) achter je laat. Een mooie vrouw die weet waar ze staat en wat ze wil, zal zich nooit zo benadeeld voelen als jij. Het heeft echt met attitude te maken. Laat je niet gekmaken, door niemand.
ik kan me best voorstellen dat je het vervelend vind dat je wordt bevooroordeeld op je uiterlijk want dat is wat er eigelijk gebeurt. waarschijnlijk denken de mensen er helemaal niet bij na dat je dit vervelend vind omdat ze je waarschijnlijk in hun ogen eigenlijk een compliment geven. helaas kunnen hun niet weten dat jij je er helemaal niet prettig bij voelt en het je juist onzeker maakt. ik denk dat dit iets is wat ook niet snel zal veranderen tenzei je er opeens als een grijze muis uit zal gaan zien maar dat lijkt me toch ook niet de bedoeling, je hoeft je echt niet te gaan verbergen omdat je gewoon een mooie meid bent! het enige wat ik je kan zeggen is om dat soort opmerkingen te negeren en er verder gewoon niet bij na te denken, ene oor in andere oor uit, natuurlijk makelijk gezegd maar meid probeer je zelf er over heen te zetten want het is zo jammer als opmerkingen van mensen je leven zo bepalen, en houd in je achterhoofd dat de meeste mensen niet door hebben dat je het niet leuk vind en het dus ook niet bewust doen om je te kwetsen. ps ik zou wel een klacht indienen over die therapeut want dat kan echt niet hoor!
Ik vind je inderdaad wel erg mooi hoor! @Darlagirl, als iemand echt zegt dat hij zichzelf super mooi vindt kan ik dat ook niet zo waarderen maar TS heeft een probleem door haar uiterlijk en geeft aan het zelf ook lastig te vinden dus dit komt op mij niet zo over. Het is ook gewoon een erg mooi meid. Ik vind het wel raar dat mensen zichzelf niet mooi mogen vinden. Ik heb het vaak juist wel door als mensen zichzelf mooi vinden en zeggen dat ze dat niet vinden en een "valse bescheidenheid" hebben.
Ik vind je ook erg mooi sushidelight! Mooier dan de 'gemiddelde' vrouw zoals sommige meiden hier laten overkomen Maar nogmaals, het is geen reden om je zo te laten behandelen door anderen! Beste wat je kunt doen is inderdaad meer zelfvertrouwen proberen te krijgen en een beetje mondiger worden.. maar dat laatste moet ook net in je zitten natuurlijk.