Benaderd voor 2e plaatsing pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Manolito, 8 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja omgang met ouders (al hebben wij een hele goede band met papa) vind ik het lastigste van dit alles. En dan meer gedrag naar ons toe zeg maar. Want wij houden een gepaste afstand en reageren eigenlijk nergens negatief op. Dat is niet aan ons. Maar dreigementen en alles. Zo moeilijk.

    Kan nu ook komen door mijn zwangerschap :roflmao:
     
  2. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113

    Gedrag van biologische ouders komt wel binnen.
    Zeker.
    Bij onze eerste plaatsing was moeder zeer vijandig.
    Altijd dreigen, kleineren en grof.
    Ze heeft zelfs geprobeerd om een huis te huren schuin tegenover ons.
    Daar hebben we, samen met jeugdzorg en de voogd, een stokje voor kunnen steken.
    Dat kan echt niet.
    Maar altijd provoceren.
    Met de omgangen ook altijd net even over de grenzen heen van voogd en begeleiding. (We hadden omgang met 2 man begeleiding omdat moeder wilde kidnappen)
    Ik zei laatst nog tegen m'n man; toen het meisje nog bij ons woonde kwam ik moeder geregeld tegen. Nu nooit meer. Ra ra hoe kan dat?
     
  3. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje! Heftig ook zeg :confused: dat huis ook o_O
     
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Ja, belachelijk he?
    Het kind had zo vanuit haar slaapkamer bij haar moeder in de keuken kunnen kijken.
    Ze had haar moeder daar gezien tijdens buitenspelen.
    Kwam helemaal overstuur thuis met de mededeling dat moeder daar ging wonen.
    Nou.. dacht het ff niet.
     
  5. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik heb het topic vol interesse gelezen, zo mooi en knap dat jullie dit doen! Ik ken de andere kant vooral uit mijn werk en vind het fantastisch wat jullie als pleegouders doen!! Hoop dat J geen last krijgt van de verstoorde bezoekregeling en heerlijk kan genieten van de rust en liefde bij jullie in het gezin!
     
    Manolito vindt dit leuk.
  6. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.882
    3.851
    113
    Vrouw
    Hoe is het met jullie?
     
  7. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Ik heb dit topic een tijdje gevolgd, heb in mijn werk ook met zulk soort situaties te maken en ik zou toch willen adviseren om dit alles (over de ouders bijv) niet op internet te zetten. Buiten dat het één kant van het verhaal is, hebben ook zij en het kindje recht op privacy.
     
    velena en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.289
    922
    113
    Vrouw
    @Relax maar wie weet nou over wie dit gaat?? Het is toch fijn dat TS een plekje heeft waar ze af en toe kan ventileren?
     
  9. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Je zou die ouders zijn.. hoe zou jij dat vinden?
    Of je zou het kind zijn en dit over 10 jaar teruglezen. Het is best herkenbaar voor betrokkenen.
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Dan moet je over 10 jaar een topic op een forum teruglezen waarbij je geen enkele link hebt (want ze herkenbaar is het helemaal niet) om daar naar te zoeken. Ik vind het persoonlijk ver gezocht :oops:.
     
    Kitty89 vindt dit leuk.
  11. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Dat mag hoor. Ik niet en ik wilde het toch gezegd hebben. Want je weet nooit wie er wel of geen link met dit forum hebben.
     
  12. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Dat mag natuurlijk ook.
    De link naar een forum kan er inderdaad wel zijn. Ik bedoel vooral dat ik nooit 10 jaar oude tipics tegenkom en lees. Soms kom je met een bepaalde zoekterm bij hele oude topics uit maar dan moet je wel ergens specifiek op zoeken zeg maar, en zulke specifieke zoektermen zijn niet echt in dit topic aanwezig. Daarnaast vind ik dat er altijd respectvol gepraat wordt over dingen. Er worden soms feiten genoemd, maar nooit iemand te kakken gezet of veroordeeld. Meer als voorbeeld van gedragingen die moeilijk voor een kind of pleegouders kunnen zijn.
     
    Manolito, Eli05, zwaaistaart en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Even een update;
    Het gaat hier erg goed.
    We krijgen allemaal onze draai weer in het nieuwe ritme.
    Het nieuwe is er wat af voor de meiden, dus zij gaan meer hun eigen ding doen weer.
    J. heeft de eerste periode de nodige onregelmatige nachten gehad maar dat trekt nu wat bij.
    Kortom allemaal erg tevreden.
     
    toch3, Oilell, Zuul en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.201
    1.033
    113
    Super zeg!! Echt heel fijn dat het zo goed gaat met jullie en dat jullie het mannetje zo'n fijne plek kunnen bieden. Komt moeder nu wel op de bezoekafspraken?
     
    Manolito vindt dit leuk.
  15. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.289
    922
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen
     
    Manolito vindt dit leuk.
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Dat staat even oplossen schroeven.
    Ze is nu 1x niet geweest.
    Ondertussen heeft ze woonruimte weten te regelen zodat ze niet meer bij moeder in hoeft te wonen.
    Voogd had het er over dat ze druk met verhuizen gaat dus wellicht de komende keer niet door kan gaan om die reden.
    We gaan het zien.
     
  17. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.201
    1.033
    113
    Ja, maar gewoon afwachten en haar de ruimte geven. Hopelijk voor het mannetje komt er toch nog iets stabiels op gang uiteindelijk maar voor nu is het wat het is
     
  18. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Klopt hoor.
    We gaan ook niet lopen trekken.
    Gelukkig merken we aan J. tot nu toe geen verschil of hij haar wel of niet ziet qua gedrag.
    Dat is fijn.
    Tijdens omgang is hij ook niet gefocust op haar eigenlijk.
    Zij ook niet op hem.
    Ze heeft laatst van het uurtje, 20 minuten zitten bellen met iemand. .tja.. jeugd denk ik dan maar.
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Oeh lijkt me heeeeeel lastig. Het zal bij haar horen, er is niet voor niets gezocht naar een veilig huis en gezin voor hem. Maar het is niet voor te stellen, dat jij zo van jullie kinderen houdt en voor ze wil zorgen en dat zijn biologische moeder daar zo anders in staat uit onkunde, bizar :(. Ik heb zoveel respect voor jullie, want naast zorgen voor jullie mannetje (en dames) moet je hier ook je weg in vinden en dat zal vast niet altijd makkelijk zijn.
     
  20. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Klopt, het geeft veel gemengde gevoelens.
    Bij de meiden hebben we dat nooit gehad, en zullen dat ook niet krijgen, dus ook wel weer nieuw.
    Aan de ene kant is inmenging van biologische ouders niet makkelijk, omdat het vaak kinderen uit balans brengt.
    Sommige kinderen kunnen heel erg in tweestrijd staan hierdoor.
    Aan de andere kant, een moeder die vecht voor haar kind, vind ik erg mooi en erg natuurlijk.
    Gelukkig zijn ze hier nog te klein om dat allemaal bewust mee te krijgen.
     

Deel Deze Pagina