Mijn baby is nu ruim 6,5 maand en krijgt bij de oppas de eerste fles met wat pap er door. Eerder rijstebloem (omdat hij veel drinkt en ik t nauwelijks kon bijbenen met kolven ). En nu gewone pap. Maar ik weet niet wat de juiste hoeveelheid zou moeten zijn? Hij drinkt in de fles zon 200 cc daar, moedermelk. Maar met pap er door dus wat minder maar wat geven jullie je baby qua hoeveelheid aan pap ongeveer? Hoeveel melk en hoeveel schepjes pap?
Ik was ook eigenlijk van plan geen pap te geven maar denk wel dat t prettig is zo de dagen dat ik werk en hij vindt t ook lekker. Ik moet toch kolven voor twee flessen en wanneer 1 fles daarvan als pap gegeven wordt is dat wat voedzamer. Ik geef ook wat fruit en eind van de dag wat groente
Wat bedoel je met pap? Ik ken alleen pap van rijstebloem (verhouding 200 ml melk + 10 gr rijstebloem)
Ik geef hier Bambix pap fijne granen als ontbijt, wel uit een bordje. Doe dan gewoon 200cc melk (wat hij normaal in z'n fles krijgt) + 6 schepjes pap. Wordt dan een redelijk vol bord, maar dat krijgt hij bijna leeg. Maar tis eigenlijk net als met andere voeding, je biedt het aan en kijkt gewoon wat ze opeten geven ze zelf prima aan.
Ik bedoel idd granen pap. Hier verkopen ze geen Bambix maar ik heb dan nu van Hero, 6 granen. En ik wil het met moeder melk geven maar dat blijft vrij vloeibaar. Met lepeltje is dus niet echt handig en vind t op zich ook niet heel nodig want hij heeft nog wel zuig behoefte en krijgt al twee andere hapjes met lepel (fruit en groente). Mijn zoontje geeft t nooit zo goed aan vind ik dus was benieuwd naar wat anderen geven qua hoeveelheid
Ik moet zeggen dat ik me afvraag hoeveel tijd dat kost voor mijn werk. Ze krijgt nu rond 6 uur de fles. 200cc. Dit drinkt ze vaak niet eens in 1x op. Wel wil ze de fles echt graag om die tijd. Ook op onze vrije dagen wordt ze rond 6 uur wakker. Ik ben bang dat ik haar dan nog eerder wakker moet gaan maken en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik ben niet echt bekend met pap maken van moedermelk, maar je zou eventueel wat meer dan die 6 schepjes kunnen doen? Hoe deed je dit met de rijstebloem? En je kunt er natuurlijk ook een papfles van maken, alleen zul je dan even moeten uittesten hoeveel schepjes je dan nodig hebt. In elk geval minder dan als je een bordje zou maken.
Hier geen pap meer omdat zl niks om geeft v Maar bij rijstebloem deed ik eerst bv koken. Anders bleef inderdaad vloeibaar. Maar als je eerst kookt dan dikt het wel in met de rijstebloem. Misschien is dit ook zo bij de granen? (Mocht je tzt toch met lepel willen gaan geven kun je dat nog proberen) Vaak staat op de doos toch hoeveelheid? Melk/lepels graan? Missvhien dat proberen en kijken wat hij opkrijgt.
Ik gaf idd ook rijstebloem maar dat was dunner (geen vezeltjes) dus dat ging gewoon prima in z'n gewone fles (hij drinkt uit avent natural speen 2). Was vrij vloeibaar. Ik heb nu een pap speen gekocht dus denk dat ik die morgen even ga testen want dan ben ik toch vrij. En qua hoeveelheid.. Denk dat ik maar dan de 180 melk blijf doen zoals voorheen en dan 4 lepels granen. Op zich als hij t uit de fles drinkt hoeft t natuurlijk ook niet dik te zijn. RoIn: pap is geen must hoor dus als jij het niet handig vindt zou ik t gewoon niet doen en kun je ook een broodje/korst aanbieden .. Ik doe t ook meer voor bij de oppas en thuis geef ik t niet. Wil dan thuis over twee weekjes ofzo ook met wat brood beginnen . Dan beginnen met korst? Of gewoon stukjes brood
Dochterlief kreeg rond die leeftijd pap van 200ml melk + 10 melkschepjes Bambix. (Papfles 200ml + 5 melkschepjes Bambix)
Het is niet erg neem ik aan om meer bambix/poeder pap toe te voegen aan de melk dan op de verpakking staat? Hier bij de hero staat er 4-5 eetlepels bij 150-180 cc melk. Maar met moedermelk blijft t dan nog vrij vloeibaar. Kan ik dan gewoon meer schepjes toevoegen of is dat te zwaar voor een kindje die net aan pap begint?
Ik heb wel eens begrepen dat pap niet zo goed bindt met moedermelk, blijft vaak vrij vloeibaar. Ik zou niet veel meer extra pap toevoegen, grote kans dat je kindje last krijgt van krampen of verstopping o.i.d. Ik zou het anders toch gewoon uit de fles geven.
Heb nu net die speciale pap spenen van avent natural gekocht maar dat gaat toch een beetje te hard! Misschien dan maar in de gewone speen een klein gaatje maken ofzo met een schaartje?
Ik woon ook in spanje en geef ook Hero. Hier krijgt ze dat 's avonds in haar flesje: 240cc water + 8 schepjes melkpoeder + 3 schepjes pap. Soms geef ik ook 210cc water + 7 schepjes + 3 schepjes pap. Hangt er van af of ze veel of minder gegeten heeft overdag.
Ik geef bambix fijne granen pap als ontbijt. 180 ml + 6 scheppen en 2 eetlepels pap (10gr ongeveer). Hij laat dan meestal 20cc staan ongeveer. Uit een difraxfles met L speen.
Mijn dochter krijgt door de fles opvolgmelk van 210+7 2,5 a 3 eetlepels pap. Fijn granen heb ik. Voorheen rijstebloem, maar nu dus de andere. Ik doe het Door de eerste en laatste fles