beebje heel weinig voelen bij 27 weken zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chantal1508, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

Jun 3, 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo,

Hier een ongeruste zwangere.

Ben 27 weken zwanger en voel mn beebje nog maar heel weinig:( is dat normaal? als ik iedreen om me heen hoor voelen ze hun beebje veel.

Wel heb ik de placenta aan de voorzijde liggen, maar kan toch niet dat ik met 27 weken de kleine nog zo weinig voel.

er zitten wel dagen tussen dat ik haar wat meer voel. ben zo onzeker en bang,
    kunnen jullie mij antwoord geven?

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hoi!

ik lees even met je mee. ben net zo ver als jij. bij mij is het precies hetzelfde met de placenta enzo en de ene dag meer als de andere. maak me er niet zo heel druk om want heb baby vorige week nog gezien op de echo en alles was prima maar nogmaals lees toch even mee. maar voor jou nog geen echte geruststelling. maar volgens mij is het zo als je het maar sowieso elke dag voelt is het goed.

3. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik kan jullie er niet echt mee helpen.. bij mij ligt ook de placenta aan de voorzijde, maar ik voel de beeb juist heel veel bewegen (zo erg soms dat ik er slecht van kan slapen)...

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hoi Chantal!

Voel je je kindje opeens minder, of heb je het nooit zoveel gevoeld?

Aangezien jouw placenta aan de voorzijde ligt, is het normaal dat je je kindje veel minder voelt dan als je placenta aan de achterzijde ligt. De placenta dempt de bewegingen zeg maar.
    Verder is niet ieder kindje even beweeglijk. De een is een druktemakertje en de ander is heel rustig.
    Als het altijd zo geweest is, dan hoef je je daar echt geen zorgen om te maken. Het hoort dan waarschijnlijk bij jouw kindje en heeft zeker te maken met de ligging van je placenta.

Verder heb ik ook wel eens een paar dagen gehad dat ik mijn kindje opeens minder voelde dan daarvoor. Dit kan goed samenhangen met hoe ik me voel. Als ik wat ziek ben of gestresst of druk, dan is mijn kindje rustiger. Ook heb ik wel eens gelezen dat het kindje/je buik een groeispurt heeft en daar dus even meer energie naartoe gaat.

Zolang je nog iedere dag beweging voelt, gaat t echt goed hoor! En als je het niet vertrouwd, bel dan je verloskundige. Daar zijn ze ook voor.

5. Niet meer actief

Zeker als de placenta aan de voorkant ligt kan het zijn dat je je kindje ineens wat minder voelt... misschien is die op een manier gedraaid dat je hem niet veel kan voelen.
    Ook hoef je pas vanaf 28 weken je kindje echt elke dag te voelen..

Mocht je het niet vertrouwen gewoon even je verloskundige bellen!

6. Hoi Chantal,

Ik herken jouw verhaal heel erg! Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Maar toch voelde ik ons meisje bij 15 weken al! De laatste weken is het eigenlijk een stuk minder. Wel merk ik dat ze ook anders beweegt, voorheen waren het vooral schopjes en nu voel ik haar meer schuiven zeg maar. Eigenlijk voel ik haar alleen als ik lig, dus overdag als ik werk of iets aan het doen ben, dan voel ik haar vrijwel niet. Ik maak(te) me hier ook zorgen over, maar ik heb me er ook wel bij neergelegd. Vooral omdat het al een tijdje zo is en de echo's tussendoor goed waren. Ons kindje ligt wel in stuit, dus wellicht dat het mede daardoor te maken heeft?

Het is inderdaad zo dat je je kindje na 28 weken pas echt iedere dag moet voelen bewegen, maar zoals bij mij bijv (ben nu 30,2) voel ik haar eigenlijk alleen savonds, snachts en sochtends (als ik lig dus).

Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal. En inderdaad, bij twijfel of onzekerheid, altijd even bellen naar je vk!

Lfs Marjolein

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hier ook placenta aan de voorkant maar herken het niet

wat je kunt proberen is even op je buik te gaan liggen of half op je zij zodat de kleine wakker word en zal gaan reageren .
    zoniet bel je gewono de verloskundige even als je je zorgen maakt

8. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

Apr 19, 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    ik heb het ook gehad, bij alle twee de zwangerschappen, ik had mijn placenta ook voor liggen, en daar door heb ik beide kindjes tijdens de zwangerschap ook weinig gevoeld, voel je je elke keer onzeker en dan hall je je alles in je hoofd, ik herken het en het is echt mogelijk dat je ze minimaal voelt de schopjes, maar als het je echt niet lekker zit of je voelt je er niet prettig bij dan gewoon aan de bel trekken daar zitten ze voor.

Share This Page