Valse start... hoe vaak?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Evelieveling, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zoals de titel zegt...

    Ik heb nu 7! keer een valse start gehad. Begint met voorweeën, daarna komen stevigere weeën en echt met regelmaat en een flinke piek. Het stopt niet als ik ga douchen of in bad ga... het wordt erger.
    Maar na zo'n 10 uur in totaal stopt het steeds weer.

    Ik ben dan compleet gesloopt, vooral mentaal.

    Urine is zo vreselijk vaak gecontroleerd, het komt niet van een blaasontsteking.
    De hele boel is verweekt en er is al wat ontsluiting.

    Hoe vaak kan dit in totaal gebeuren?
    En hoe lang laat een verloskundige je zo doormodderen?

    Heb nu meerdere keren een inwendig onderzoek gehad. Ben aan de ctg geweest bij de gyn om alles te controleren en alles is goed.
    Krijg dan weer een slaaptablet (oxazepam) mee om bij te slapen.

    Maar mentaal is dit zo zwaar. Ik heb zo het idee dat ik faal, dat mijn lichaam dit niet kan.

    Kan je op zo'n moment, als je al 40 weken zwanger bent, verlangen van je verloskundige dat ze je helpt?
    Ik kan echt niet meer op het moment. Enige wat ik nog kan doen is janken...
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Evelieveling,

    ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Het is heel vervelend, maar de ene vrouw heeft hier dus veel meer mee te maken dan de andere zwangere vrouw. Je lichaam is zich enorm goed aan het voorbereiden, zo moet je het zien. En wat je nu hebt gehad, scheelt straks echt weer bij de echte bevalling. Waarom de vk niets doet, is omdat een natuurlijke bevalling beter is dan een ingeleide bevalling. Daar zitten vaak een hoop nadelen aan, want als het lichaam nog niet klaar is voor de bevalling kan inleiden ook lang duren en de kans op een kunstverlossing is verhoogd.
    Vandaar dus, helaas. Maar zorg dat je als je het weer hebt, meteen in een warm bad gaat zitten voor op zijn minst een half uur of onder een warme douche gaat zitten, dan weet je vaak wat eerder of het echt is of weer voorwerk.
    Heel veel sterkte met wachten en ik hoop met je mee dat het niet lang meer duurt.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Bedankt voor je reactie!
    Maar inmiddels weet ik hoe het komt.

    Madam lag mooi ingedaald, alleen met haar aangezicht omhoog en wat schuin in het bekken.
    Daardoor was de druk op de baarmoedermond niet optimaal en ging alles dus op deze manier.

    Vrijdagmorgen begonnen de weeën, vrijdagmiddag werd het serieuzer, 's avonds + 's nachts echt serieus. Zaterdagmorgen was ze er nog steeds niet. Via een injectie in mijn been (pethidine geloof ik) werd ik rustiger en zette het meer door. We kwamen tot 9 cm. Maar door stiekem meepersen werd het randje groter... en verdween er een stuk ontsluiting. Wist niet eens dat dit kon. We zaten opeens op 7.
    Toen een ruggeprik en wee-opwekkers.
    Na 4 uur met deze goedjes zat ik nog steeds op 7 cm. Dus het is een keizersnede geworden.

    Een uitputtinsslag, maar ons mooie meisje is er!
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Ben blij voor je dat je eindleijk bevallen bent en wat een bevallingsverhaal. Maar je hebt het hem toch mooi geklaard hoor, alleen hadden jullie een beetje hulp nodig! Geniet er lekker van, rust maar goed uit en geef d'r maar een dikke kus.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina