Nu 29 weken zwangere en ik kan echt niet meer lekker zitten of liggen. Lang zitten krijg ik pijn in m'n rug. Liggen krijg ik t benauwd. Alsof de baby echt op je vaten drukt. Word er onrustig van, ben moe maar geen houding is nog lekker. Herken je dat? Vooral benauwd is vervelend. Draai maar beetje naar zij enzo .. Houding tips, iemand??
Ik heb het bij de eerste enorm erg gehad. Bij mij hielp Veel rusten heel goed. Dus gewoon gaan slapen op tijd savonds. Verder een grote fitness bal ook en ondanks benauwd zijn diep in de buik ademen.
Ja herkenbaar...kan ik niet veel aan doen. Heb vandaag ook nog eens erg veel kramp in mijn voeten erbij. T is bij mij gewoon uitzitten tot de bevalling. Kan niet wachten tot het zover is(op alle vlakken😅
Check! Ik heb er het minst last van als ik op m'n linkerzij lig. Dan is de doorbloeding optimaal. Ook slaap ik met een Voedingskussen. Afleiding, spelletje doen oid helpt soms ook, dan let ik niet zoveel op m'n ademhaling en gaat het beter. Maat blijft erg vervelend, hopelijk kun je wat met de tips
Oh ik herken het ook! Als ik last krijg moet ik maar gaan verzitten en dan 5 min weer haha. Met slapen lig ik op mijn linker zij met Voedingskussen, dan ligt het al een stuk beter! Verder heb jk ook geen tips..
Oja! Als ik op de bank lig, een kussen onder je voeten leggen zodat je benen wat omgaan liggen helpt bij mij ook een beetje!
Vriend word helemaal gek van mij. In bed liggen vind ik ook niet prettig, ga dan regelmatig even zitten, totdat ik van vermoeidheid in slaap val. En als we filmpje kijken op de bank, dta ik elk half uur wel even op om doelloos rond te lopen of ga op een andere stoel zitten. Maar als ik het negeer en eigenwijs blijf liggen of zitten, kan ie vervolgens een handje helpen omsat het te zeer doet in mn rug om zelfstandig van houding te wisselen.
Slapen met voedingskussen. Deel tussen mn knieen, onder buik door soort en de bovenkant "omarm" ik. Slaap ook slecht hoor maar op deze manier lukt t nog een soort van
Heel vervelend ja! Ik herken het ook.. Met slapen doe ik altijd een rechthoekig klein kussentje achter me rug, zodat ik half op me rug half op me zij kan liggen. Dat helpt wel iets met inslapen, daarna draai ik me vanzelf alle kanten op.. en me deken rol ik op tussen me knieën en buik. Ik vind mijn voedingskussen veel te hard..
Ja ik slaap ook met Voedingskussens en als ik met dan omdraai met het kussen en al ben ik echt reusachtig haha alsof je een vrachtschip ziet verplaatsen. Ik heb trouwens op m'n blog een winactie voor een babybelt .. Die helpt wel bij lopen en staan! Niet bij zitten maar t is al iets!!
Ik heb er ook last van. Ben nog niet zo ver, maar komt mogelijk door tweeling zwangerschap dat het nu al probleem is.. Gyn had mij slaappillen gegeven om 'spiraal te doorbreken', maar na praatje van apotheker over alle risico's deze natuurlijk niet meer in durven nemen. Wat een beetje helpt is een groot puffy play kussen (is nog wat dikker een kneedbaarder dan voedingskussen) en aan de andere kant nog een klein rol kussentje. Verder ligt vriend steeds vaker in logeerbed. We zijn heel gek op elkaar, maar het helpt ons beide. Hij kon niet goed slapen door mijn gedraai (en dat gaat niet bepaald rustig door die buik) en ik voelde me ook wat opgelaten als ik voor de tiende keer om wilde draaien. Ik kan nu draaien en om me heen slaan wat ik wil... In de weekenden slapen we wel meestal samen hoor... Heb ik ook een vraag hier omtrent: lees overal de risico's bij slapen op rechterzijde en de adviezen voor slapen op links. Alleen ik lig heel vaak niet lekker op links en als ik op rechts lig voelt dat beter (alleen gaan die risico's dan weer knagen...) Iemand bekend met dit probleem? Tips?
Ja ik heb weleens gehoord dat linker zijde beter is. Maar ik slaap ook op rechts vorige zwangerschap ook. Volgens mij kan t geen kwaad hoor.
Ik ben ook zwanger vsn een tweeling en had ook al snel last van deze klachten. Geen probleem om ook op je rechterzijde te slapen hoor. Lig ook regelmatig op de bank s nachts zodat manlief lekker kan slapen. 😃
Heel herkenbaar zucht! Ik kan zelfs niet eens op de bank zitten joh, krijg ik het al benauwd van....laat staan liggen! S nachts 3 kussens onder mijn hoofd en op mijn zijde liggen! Zodra ik op m'n rug terecht kom kan ik haast niet ademen! Ben bang dat we t voor lief moeten nemen dames