Hallo! Een vraag... Ik ben juf op een basisschool en heb 2 groepen, samen 42 kinderen. Ben nu bezig met het uitzoeken van geboortekaartjes en het leek me leuk om de kids ook eentje te geven. Maar het wordt dan wel erg duur, met 42 kaartjes extra. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of andere leuke ideeën? Liefs
Ik was zelfstandig ondernemer en een hoop klanten leefden erg met mij mee en de geboorte van de baby, maar klanten zijn klanten en die kregen geen kaartje. Zelf zou ik ook geen kaartjes aan de leerlingen geven. Ik heb een leuke fotocollage gemaakt en daar het geboortekaartje ook opgeplakt en zo in de praktijk gehangen. Kon toch iedereen die interesse had daar op kijken. Misschien is dat een idee, kunnen ze dat in de klas ophangen en kun je een keertje langskomen met de baby en beschuit met muisjes, volgens mij vinden die kinderen dat al prachtig zat!
heey of je maakt van die uitdeelzakjes met daarin van die blouwe of roze schuimpjes stuk of 2 a 3 per zakje in dat doorzichtige foli zeg maar met daarom heen een lintje en daaraan zo een klein kaartje je kent ze wel denk ik ik zag ze op scholen heel veel voorbij komen namenlijk off idd gewoon beschuit met muisjes uitdelen hihihi kinderen hebben vaak meer aan snoepjes dan aan een kaartje he hahahah liefs ancie
Ja, of dat de vervangende juf een mand met schuimpjes/snoepjes ronddeelt en dan eventueel wat foto's laat zien met het geboortekaartje. Ouders van de kinderen vinden het vaak ook heel leuk om even te kijken, dus best een idee om een collage op te hangen in de klas, dan kan iedereen het even zien! 42 extra kaartjes vind ik persoonlijk wel erg veel..
Ja ik zou ook apart een goedkoper kaartje maken om het te vertellen aan de kinderen en dan kan je je geboortekaartje in de klas ophangen misschien. Dan is iedereen wel op de hoogte maar word het niet te duur.
Je kan ze ook zelf maken. Mooi papier om op te printen en aan de slag met de computer. heeft een vriendin gedaan en zag er prachtig uit!
Mijn man is leraar (groep 6) en wij geven geen geboortekaartjes aan zijn leerlingen. Er komt er wel eentje in de klas te hangen, denk ik. En als de baby een week of wat oud is, ga ik wel eens een keertje aan het eind van een ochtend een bezoekje aan de klas brengen, zodat ze hem kunnen zien. Ik ben ook zelfstandig ondernemer en vorige keer beviel ik net toen we een eindejaarsmailing gingen verzenden. Toen heb ik iedereen een kaartje meegestuurd met de mailing, omdat heel veel klanten ook heel erg meeleefden en geinteresseerd waren. Deze keer doe ik het, denk ik, niet, maar ik meld het wel in de volgende mailing, als laatste berichtje of zo, met een fotootje erbij.
Ik stuur 1 kaartje voor de hele klas. De vervangster zal dit vast op het prikbord hangen. Daarna stuur ik ook wat foto's.
Ik ben ook juf. Ik heb de vorige keer 1 geboortkaartje gedaan en toen van die zuigflesjes gespaard vanuit het ziekenhuis Met daarin blauwe snoepjes erin gedaan en daar een foto aan gehangen van de baby met naam enz. De kinderen hebben dan ook iets blijvends stond ook heel erg leuk. Misschien heb je er wat aan. Groetjes Daphne
Ik heb een kaartje met foto gestuurd toen ik net bevallen was. En na een paar weken ben ik met baby naar mn groep gegaan en heb getrakteerd (van die spekmuizen met een strikje eromheen geknoopt). Als je beschuiten te groot vindt kan je ook toastjes kopen (er zijn er volgens mij van haust die beschuitachtig lijken) en die dan bestrooien met muisjes.
Mijn zoontje kreeg van de juf een zelfgemaakt kaartje, gewoon tekst erin geplakt. Nou hij was de koning te rijk, het gaat maar om het idee.
Ik zag laatst ergens dat je ook lange vingers kan maken en die kan dopen in de muisjes. Je kan dan misschien het geboortekaartje scannen en eraan hangen. Een vriendin van mij had trouwens een heel leuk boekje uit de bieb met knutsel-traktatie-ideetjes. Misschien is dat wat?
Je kunt ook het kaartje scannen en dan zelf op papier drukken. Ik denk dat het voor de kindertjes ook wel leuk is om een foto van jezelf erbij te doen (met dikke buik?), want de juf herkennen ze natuurlijk het beste. Ook leuker voor later, dan weten ze vast niet meer wie dat baby'tje is, maar de juf herkennen ze nog wel! Veel succes ermee!
Ik ben ook juf en ik heb wel alle kinderen een geboortekaartje gegeven. Gewoon omdat ik het erg leuk vond en de kinderen waren er superblij mee. Op de grote hoop met kosten kon dit er ook nog wel bij
ik werk op een bso met 80 kinderen, en ik stuur 1 geboortekaartje naar de bso toe zodat ze het op de deur kunnen hangen. ik ga wel een poll openen voor de oudere kinderen: daarin kunnen ze aangeven op welke dag ze denken dat het geboren wordt en of het een jongen of een meisje is. degene(n) die het goed hebben of er het dichtstbij zitten krijgen iets lekkers.
ik heb als juf mijn hele klas een zelf gemaakt kaartje gegeven, foto gescand en tekst erbij hoe hij heet, gewicht ed en wanneer ik in de klas zou komen om hem te laten zien. Leuk resultaat en veel reacties. heb de kaart naar de kinderen hun huis adres gestuurd dus ze kregen echt post van de juf..
Waarschijnlijk gaan we onze eigen kaart ontwerpen en maken, dus dan zijn de kosten niet meer zo hoog. Ik vind het toch wel leuk om alle kinderen een kaartje te geven...