Vechtsport en beebwens

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dragonfly, Oct 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hoi,

Ik heb deze vraag ook op het forum gesteld. Daar zei iemand dat ik de vraag misschien beter hier kon stellen dus vandaar.

Ik zit op een vechtsport en het gaat er best ruig aan toe. Gisteravond weer trainen en toen waren we bezig met verwurgingen, messteken en slaan. We mogen alles doen om los te komen (slaan, haar trekken, knietjes geven enz.) en rollen dus regelmatig over de grond. Het kan dus gebeuren dat je een elleboog, voet, knie oid. in je buik geplaatst krijgt.
    Ik zit nu een week voor mijn nod. Gisteravond toen ik thuis kwam vroeg ik me ineens af of het allemaal ook kwaad kan.
    Ik bedoel, het zou kunnen dat er op dit moment een innesteling plaats vind. Ik weet dat wanneer dat zo zou zijn de vrucht nog heel erg klein is nog en goed verpakt zit in je lichaam, maar kan dit invloed hebben op?
    Kan iemand me hier iets over vertellen?

Groetjes Fly

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Fly,

wou, dat klinkt wel heel echt allemaal zeg!
    je hoeft niet bang te zijn voor de bevruchting en zwangerschap, binnenin jou is alle sgoed beschermd. Zodra je echter zwanger bent en je baarmoeder komt boven je schaambotje zou ik zeker stoppen met deze sport, dat is ongeveer bij 12 weken. Tot die tijd loop je geen extra risico.

Mirjam

3. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Oke, dus ik kan voorlopig gewoon blijven sporten. Blij te horen dat het geen kwaad kan. Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Fly

Share This Page