Vader zwaar bij geboorte baby ook?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Snoopy1983, Oct 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik heb even een vraagje waar ik een beetje mee zit. Mijn man
    woog 28 jaar geleden bij zijn geboorte 10 pond! (Zijn vader was ook een zware baby) nu ben ik bang dat mij dat straks ook te wachten staat. Mijn man is ook niet bepaald klein, 1.99 maar wel slank postuur.
    Ik ben tot nu toe 1 kg aangekomen maar dat zegt nog niets waarschijnlijk.
    Of moet ik meer kijken naar wat mijn moeder op de wereld heeft gezet qua gewicht?

Alvast bedankt!

Groetjes snoopy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Snoopy,

het gewicht wat jij aankomt in de zwangerschap zegt helemaal niets over het gewicht van de baby.
    Het maakt wel uit hoe zwaar jij was en hoe zwaar je man was bij de geboorte, dat heeft wel invloed.
    Maar het zegt lang niet alles, ook hoe lang je draagt is belangrijk (37 of 42 weken is een heel verschil in kindsgewicht). Of het een jongen of meisje is en het hoeveelste kind het is. Je kunt niets doen om het te beïnvloeden. Maar de kans dat je eerste kindje 10 pond weegt is erg klein hoor!

Mirjam

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Bedankt voor je antwoord. Mijn schoonmoeder had destijds ook zwangerschapssuiker wat pas veel te laat ontdekt werd dus daar zal het ook wel mee te maken hebben gehad neem ik aan?

Share This Page