Benauwd gevoel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MoederK, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Sinds een paar weekjes heb ik een benauwd gevoel als ik op mijn rug lig.
    Weet dat dit normaal is (kan zijn) met dit termijn.
    Heb het alleen ook als ik op mijn zij lig (links of rechts) en ook als ik half rechtop ga zitten blijft dat rotte gevoel.
    Soms ook als ik gewoon rechtop zit. Een raar drukkend gevoel.
    Vroeg me al af of dit laatste ook met eten te maken kan hebben. Heb nl net (17.30u) gegeten en nu blijft dat beklemmende gevoel er terwijl ik rechtop zit.

Ik hoop dat de kleine snel meer in gaat dalen en dat het dan weg gaat maar zijn er nog tips??

Heb helaas erge bekkenproblemen waarbij ik ook iedere 3 uur helemaal plat moet liggen (en niet lang kan zitten/staan/lopen) maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet. Slaap hierdoor natuurlijk ook erg slecht maar dat hoort ook wel weer bij de laatste loodjes hè ;)

Iemand ervaring mee??

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoi,

Ja ik heb het ook hoor! Alsof je heel diep adem moet halen om voldoende zuurstof te krijgen.. Het is echt een rot gevoel. Mijn kleintje is al ingedaald maar het gevoel blijft wel bij mij, al is het wel minder als ik zit. Maar liggen is echt een drama idd. Kun je bv je hoofdeinde van je bed niet wat omhoog zetten of bv. een extra kussen/handdoek onder je eigen kussen leggen? Ik slaap al een paar weekjes met het hoofdeinde omhoog maar heb een verstelbaar bed dus dat is gemakkelijk gedaan natuurlijk.
    En kleinere beetjes eten, wat vaker verdeeld over de dag. Zou je daar iets aan hebben zodat je wel normaal kunt zitten?
    Het hoort er idd gewoon bij, net wat je zelf zegt! Maar het blijft lastig! Succes!

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heb ook al een week of vier een benauwend gevoel op de borst en 's nachts kan ik soms van de benauwdheid niet in slaap komen, heb dan echt het gevoel dat er een olifant op mijn borst zit. De kleine zit bij mij heel hoog, is een flinke (en lange) jongen en wil helaas nog niet echt indalen.

4. MRH

MRH Nieuw lid

26 nov 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het de laatste tijd ook vaker, maar ik merk dat het te maken heeft met de houding van baby. Soms beweegt hij en dan voel ik me een stuk "lichter".

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Had ik ook heel erg bij de vorige zwangerschap. Wat hier heel lekker was en mij hielp met slapen vooral was een kussen onder mijn linkerzij. Dan slaap je half/half, dus niet plat op je rug en niet helemaal op je zij. Misschien heb je daar wat aan?

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh en als het echt extreem is moet je even aan de bel trekken ivm trombose he, daar kan je ook flink benauwd van zijn(wil je niet bang maken maar soms is het handig om dingen even uit te sluiten).

7. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Dankje voor de reacties. Ga eens wat uitproberen.
    Morgen weer naar vk, dus misschien heeft ze ook nog tips

Deel Deze Pagina