Witte afscheiding, trouwdag??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Momof3, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Dames, ik lees erg vaak over witte afscheiding...
    Heb hier zelf ook last van,knetter wordt ik ervan!!

Over 6 weken ga ik trouwen en ik wil niet steeds naar de wc moeten (onder begeleiding ivm jurk etc) en inlegkruisjes mee te slepen.
    Kan ik die dag een tampon in doen tegen de afscheiding?

Andere ideeen zijn ook welkom??

2. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tampon lijkt me geen goed idee. Volgens mij heb je dan kans op infectiegevaar omdat je geen bloed verliest. Dan kun je beter maandverband kiezen, dat vangt veel op en hoef je dan ook niet vaak te verwisselen. Maar geloof mij, van de stress ga je toch al vrij vaak naar de wc hoor op die dag ;)

Weet je zeker dat je geen schimmelinfectie hebt bij zoveel witverlies?

Ik heb ook veel witverlies tijdens de zwangerschap, maar ik draag gewoon katoenen ondergoed. Als het weer vervelend veel wordt gebruik ik Molkosan van Dr. Vogel. Dat is erg zuur en hersteld de zuurgraad daar beneden weer, waardoor het witverlies bij mij minder wordt en ik gewoon een dag met een katoenen onderbroek door kan.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Dé boosdoener (bij mij in elk geval) zijn van die broeierige synthetische wegwerpinlegkruisjes. Ik kan er echt niet tegen en ben overgestapt naar wasbare inlegkruisjes. Met één inlegkruisje kan ik gerust de hele dag doen, zonder dat ik er last van krijg of dat het vies aanvoelt. Omdat het ademt, ontstaat er ook minder afscheiding.

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik zou gewoon een tampon gebruiken hoor.
    Gebruik ze nu ook.
    Ik heb er ook wel eens een topic over gemaakt.
    Vindt inlegkruisjes echt te ranzig heb ik trouwens nooit gebruikt.
    Doe nu af en toe een tampon in, en na een paar uurtjes (2 tot 3 uur) verwijder ik hem hoef dan de rest van de dag niks meer te grbuiken.
    Klinkt misschien raar maar bij mij werkt het als een spons 1 keer een tampon gebruiken en de rest van de dag geen last meer van afscheiding.

Ik ben iemand die zich snel vies voelt dus dan vind ik een tampon een goede oplossing :)
    Natuurlijk moet je het niet 24 uur per dag doen maar af en toe kan het (volgens mij) heus geen kwaad ;)

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Tamponnen worden echt afgeraden als je zwanger bent, het is net zo goed een bacteriebron ern dat zo dicht bij de baarmoeder... Ik zou dan inderdaad maar voor een katoenen inlegkruisje gaan.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou dan gaan voor maandverband, dan hoef je niet telkens naar de wc. Tampon zou ik niet doen.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Maandverband gaat helemaal broeien. Serieus, ik denk dat je met de aanschaf van twee katoenen inlegkruisjes heel blij zult zijn. :)

8. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Ik ken het, en het gaat vooral om het 'natte' gevoel daar beneden. Dat hou je ook met een maandverbandje, maar wellicht ff naar de huisarts. Ik heb regelmatig een vaginale schimmel dus wie weet jij ook. En als die weg is, is het waarschijnlijk minder.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    waar koop je die?? Werken die ook als je heel hard niest en wat urine verliest(jaja t is weer feest hier;))???

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Je kan toch een eenvoudig katoenen slipje aan doen, das altijd beter dan zo'n (veel te dure) zijde die gaat broeine. Verder was ik me dagelijks met lactacyd. Je voorkomt de afscheiding natuurlijk niet, maar wel lekker fris gewassen. Mocht je die dag toch veel last hebben, hebben ze ook 'opfris' tissues van lactacyd. Ben je toch even geholpen.

Ik houd zelf zowiezo niet van inleggers...gaat altijd broeien en plakken, vind ik erger dan een '' vies'' slipje. dan verschoon ik liever vaker per dag van slipje..

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat wordt toch echt aFgeraden als je al last hebt hoor, krijg je juist infecties van.
    Zou ook een katoenen broekje aan doen. Ik heb t ook gehad is geen fijn gevoel. Veel plezier op je trouwdag!

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik heb t toch over katoenen slipjes..

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    lactacyd bedoeld ze denk ik

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou ook een katoenen slipje nemen en een paar reserve in je bruidstasje voor als hij (te) nat wordt.
    Enne, naar het toilet kun je makkelijk zelf hoor! Hoepel in de lucht, jurk erin en gaan met die banaan. Ik had een vrij lange sleep en zelfs daarmee kon ik het alleen.

15. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    #15 piri piri, 23 apr 2012
    Laatst bewerkt: 23 apr 2012
    Wat een kul ... Nooit van gehoord, gebruikt al 15 jr, heb dr nog nooit wat van gehad, mijn vriendinnen ook niet...
    Wel zo fris

Lactacyd - FAQ, Do

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik zal morgen eens gaan kijken in de stad!

Mijn jurk krijg ik niet in mijn eentje omhoog dus heb wel hulp nodig hahahaha
    Ja het is niet dat het de hele dag door eruit stroomt ofzo. Maar wel iets meer dan normaal.

Lactacyd heb ik zelf geen geweldige ervaring mee.

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Mijn gyno die raadde lactacyd af!

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat bedoelde ik Umm. Ik heb t zelf nooit gebruikt hoor maar de gyn, vk en de ha raadde het toch echt af.

19. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Mijn dokter raadde dat af.

Zijn advies: katoenen ruime ondergoed (dus niet te strak, hoeft niet te slobberen natuurlijk), niet te strakke broeken aan (daar zondig ik wel eens hoor!). Voordeel op de trouwdag heb je een jurk aan dat scheelt!

Gebruik panties tot over je knieeen ipv van een panty met broekje!

Inlegkruisjes verergeren de geurtjes inderdaad, ik probeer het een beetje te vermijden om te gebruiken. Tenzij ik echt even niet anders kan.

20. Kiwii

Kiwii Bekend lid

6 apr 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lactactyd is zwaar overbodig idd. Ons goedje daar beneden is van nature gemaakt om de zuurgraad in balans te houden, lactacyd, zeep, en die zooi verstoord het alleen maar met het gevolg dat de kans op een vaginale schimmelinfectie toeneemt. Alleen water is meer dan voldoende!

En ik zou een maansverandje of inlegkruisje gebruiken.

Deel Deze Pagina