wie heeft er ook galstenen gehad???

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mommy1983, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb vanaf week 13 van de zwangerschap last van galaanvallen maar steeds konden ze niets vinden of werd er in de verkeerde richting gezocht. Vorige week werd ik bij de HAP nog naar huis gestuurd met dat ik een buikgriep had en ik maar een paracetamol moest nemen.

Die week had ik 3 aanvallen en zaterdag was het weer zover. Weer naar de HAP en nu werd ik gelijk opgenomen.
    Op de echo waren vel galstenen te zien. Nu moet me galblaas verwijderd worden.
    Ik heb gisteren een MRI gehad om te kijken of er galstenen in de galwegen zitten dara krijg ik vandaag de uitslag van.

Wie heeft er ook de galblaas laten verwijderen?? Hoe lang moet je herstellen van de operatie en heb je er vel last van??

Ik zit namelijk nog in me verlof en ik wil gaan genieten van de kleine i.p.v hier in het ziekenhuis bed te liggen.
    Ik baal zo erg dat dit me nu overkomt.
    Gelukkig mag de kleine bij me blijven en lig ik op de kraam afdeling das weer een geluk bij een ongeluk want eigenlijk zou ik naar een andere afdeling gaan en zou ik de kleine en me vriend maar 2 uurtjes per dag mogen zien.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Meld zich..

Afgelopen najaar dat hele feest doorgemaakt. Ik had een steentje klem zitten in het galkanaal, dus dat moest er snel uitgehaald worden (ik werd geel en alvleesklier ging ontsteken). Die hebben ze er met een slang door mijn keel uitgehaald.
    Na die ingreep moest ik nog 1,5 dag blijven, maar dat was vooral voor de waardes van die alvleesklier. En een beetje voor het wennen aan eten.

Omdat er nog veel stenen in mijn galblaas te zien waren, en omdat mijn alvleesklier blijkbaar makkelijk meegaat moest de galblaas er snel uit. Dus 2 weken na de 1e ingreep onder het mes gegaan.
    Het was een kijkoperatie, en ging verder prima. De dag zelf had ik even flink last (luchtbellen in mijn buikholte), de dag erna mocht ik in de avond naar huis. Dus ik ben van woensdagochtend tot donderdagavond in het ziekenhuis geweest. Dat was ook een normale termijn bij kijkoperaties, 1a2 dagen blijven. Maar echt veel kun je dan thuis niet. De eerste paar dagen was schoonmoeders in huis, want ik kon echt niet veel. Vooral het tillen van de kleine (15kg) was gewoon geboden. Op de 6e dag ben ik voor het eerst alleen thuis geweest. Dat ging prima, al maakte mijn zoontje een beetje misbruik van de situatie. Maar de basisdingen zoals eten maken ging prima.
    Met dag 8 heb ik hem voor het eerst getild omdat het niet anders kon. Daarna eigenlijk weinig tot de nacontrole. Op dag 14 de nacontrole, en daar ben ik gewoon heengefietst. Voelde me toen ook prima. Ik merkte echt elke dag dat het met sprongen vooruit ging..

In jou geval zit je natuurlijk met een kleintje dat nog niet kan lopen, dus daar zul je misschien wat hulp bij nodig hebben. Maar als de ingreep verder simpel verloopt zou je na 1a2 nachten slapen wel weer thuis kunnen zijn. Als het een volledige buikoperatie moet worden dan zit je eerder aan 5-7 dagen ziekenhuis helaas. En ook een langere herstelperiode.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap (was 32 wkn) ook galkolieken gehad. Gelukkig heb ik het uit kunnen zingen tot na de bevalling en ben pas 3 maanden na de bevalling geopereerd.. nu 4 weekjes geleden. De operatie is goed gegaan en mocht de volgende dag alweer naar huis. Helaas moet mijn lichaam wel heel erg wennen zonder galblaas maar het is op zich goed te doen.
    Mocht je meer willen weten dan kan je me altijd pb-en.

Deel Deze Pagina