Gisteren hebben wij het bed alvast maar zo opgemaakt met plastic enzo voor als ik moet bevallen. Helemaal volgens het boekje. Maar nou werd me vriend zo gek van het lawaai van dat plastic! En het was boven natuurlijk nou ook nog zo warm dus toen hebben we maar op de bank geslapen.. Hoe doen julile dit? Vanaf wanneer maken julile het bed zo op? Ik haal dat plastic er straks eerst maar weer af. Anders leg ik er wel een handoek onder van mocht me vruchtwater eruit komen.. We hebben een erg duur matras voor onze ruggen dus wil die wel goed houden,maar ja de nachtrust is ook heel belangrijk.. : : : : :
jaaaaaa... hier had ik ook last van! nu ik je verhaal lees herinner ik het me en het was ook zo ontzettend zweterig dat zeiltje..... ik heb het toen maar zo gehouden, de vk heeft mij verteld dat mocht je water breken in bed en het gaat met een plons (wat niet zo vaak gebeurd) en het komt op je matras, dan is het echt verziekt! maar ik zat net ff te denken... zou je niet die matjes eronder kunnen leggen... weet ff niet hoe ze heten... (kraammatrassen? ) die absorberen ook heeel goed en volgens mij kun je er gewoon een paar extra halen bij de etos ofzo. Je vk heeft er ook wat nodig wil je eventueel thuis bevallen....
Kun je niet die dingen op je bed liggen en daar vervolgens weer zo'n dun matrasje op? (hoe heten die dingen?) Misschien dat het dan minder kraakt en dan hoef je alleen dat bovendste ding weg te gooien. Geen idee hoor, ik zeg maar wat
ik heb het zeil in bed liggen vanaf week 37 of zo. en daar overheen een strandlaken. het kraakt nu bijna niet meer en ik heb geen last van de warmte. en je hebt toch een zeker gevoel dat als je vliezen breken, het opgevangen wordt daar een strandlaken en door het zeiltje. succes ermee en hopelijk slapen jullie vannacht weer heerlijk!
Ik had toen hetzelfde probleem, dreef zowat mijn bed uit! Heb toen een waterdichte molton gehaald bij de hema (je hebt ze ook bij andere winkels). Die kraken niet zo en zijn wat minder zweterig, maar ze zijn wel volledig waterdicht.
Ik heb bij Ikea een matrasbeschermer gekocht. Deze heeft een waterdichte laag maar is toch ademend! Zit nu in de wasmachine dus ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar tijdens de intake van de kraamzorg werd het geadviseerd... Zeker nu met de hitte heb je niet zo'n zin in nog meer gezweet in bed... Succes Liefs Sams
zeil ligt op matras daaroverheen badlaken (grootste wat ik heb) daarover molton en hoeslaken, geen problemen sinds ruim 2 weken Tip van moltonzeil van de Hema kreeg ik ook van kz net als bovenstaande, maar ik beval ws toch niet thuis dus vond het zo wel mooi... succes
Ik had het bed rond de 36 weken klaargemaakt. Hadden een vuilniszak om het bed gemaakt en daarboven op van die kraammatrassen. Achteraf alles voor niets want het werd een ziekenhuisbevalling. Weet dus ook niet of het bed droog zou zijn gebleven haha.
op de verpakking van die kraammatrassen staat dt je ze 10 dagen voor de uitgerekende datum moet neerleggen. Ik zal straks even wat dingen gaan uitproberen. zodat we vanmiddag even kunnen slapen haha eerst straks maar even lekker afkoelen in de eemshaven!
ik heb dat zeil er na een uurtje al onder uit getrokken.. kon echt niet slapen dat vieze gezweet. de kans dat de bevalling begint met t breken van de vliezen.. en als je slaapt.. is gewoon klein.. dus ik heb gewoon zonder zeiltje geslapen.. en dat is nu 2x goed gegaan
hoi ik herken het kraken maar daar gelukkig geen last van met slapen (en ik heb hem onder het hoeslaken liggen) wel ontzettend warm idd met dit weer misschien kun je idd er een strandhandoek bovenop leggen of misschien van die wond matten ofzo weet je wel.. die ze ook vaak gebruiken bij hechtingen enz.. misschien kun je ook elke nacht een kraamverband (wel extra kopen dan) in doen zodat het ergte vruchtwater daarin trekt en dan kun je ook gelijk zien wat voor kleur het heeft..
Ik heb inderdaad ook goede verhalen gehoord over die van de ikea, natty glimm ofzo. Die is er teminste ook voor een 2 persoons matras. Maar inderdaad....hoe groot is de kans dat je vruchtwater breekt terwijl je op bed ligt. Maar goed ik wil toch thuis bevallen dus lijkt me zowiezo wel handig.
dan zal ik morgen even bij de hema gaan kijken. ik heb altijd rare dingen dus je zal bij mij wel zien dat me vliezen breken terwijl ik op bed lig en anders als ik net even het dorp in ben,haha maar ja ik moet het bed ook wel goed hebben omdat ik ook thuis wil bevallen. Ik heb nu eerst het plastic er af gehaald en heb nog even lekker geslapen vanmiddag.
Ik had ook een matras beschermer van de Hema. Super ding! Ik had hem onderop gelegd. Daarover heen een molton en toen een hoeslaken. Het was niet zweterig. En ik heb het altijd warm s nachts, maar had er dus geen last van. Mijn vliezen zijn 's nachts gebroken in bed
Ik heb een matrasbeschermer van de ikea. Super ding. Niet warm ofzo. En ook geen gekraak. Ben benieuwd of het ook alles tegenhoud. Maar denk het wel.