Hoi, Ik ben sinds een paar dagen verkouden, waardoor ik waarschijnlijk ook benauwd ben, heb ook een paar dagen flink moeten hoesten ,is nu wel zo goed al over. Nu raak ik dus al benauwd als ik alleen al aan het praten ben en net ging ik even een broodje smeren en toen moest ik alweer bij komen. Ligt de baby al zo hoog dat dat ook meespeelt in de benauwdheid? Groetjes, Marlous
het wordt alleen maar erger als ik na zolder moet lopen voor de was dan moet ik even gaan zitten als ik daar aan kom want dan heb ik het ook zo benauwd kom doordat je hard sneller moet gaan pompen hij moet jou en je baby zuurstof geven
Die benauwdheid heeft inderdaad wel met je zwangerschap te maken... - je hebt 1,5 liter meer bloed in je lijf, dus je hart moet hard klussen om dat rondgepompt te krijgen - ondanks het vele bloed daalt toch je Hb vaak wat (ook al heb je dan niet altijd bloedarmoede) - de baarmoeder duwt je hele buikinhoud omhoog, waardoor je middenrif hoger komt te staan en er minder plek voor je longen is om goed uit te zetten En nu moet je natuurlijk ook nog bijkomen van je verkoudheid! Als je neus dicht zit, zou ik ff zoutwater-neusspray gebruiken anders. Liefs Monique
ik heb er nu ook last van heb het bij de vorige zwamgerschap niet gehad kan best bij de verkoudheid horen
Het is inderdaad kortademigheid....maar poehee...net gedoucht en moet gewoon bijkomen... moet vanmiddag voor een (eenmalig) consult naar een gyn, zal het eens aan hem vragen... als dit zo blijft kan ik mijn borst nog nat maken...zit al ademhalingsoefeningen te doen...Neussprayen doe ik al...zal idd wel een combi zijn van zwangerschap en verkoudheid... Thanx voor de antwoorden!