Vis eten tijdens zwangerschap.. HELP!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rammel, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hoihoi!

Ja sorry, maar daar ben ik weer :).. Het is allemaal erg nieuw voor me! ;)
    Maar ik heb gisteren een lekkere makreel op de markt gehaald. Verse dus, niet die in vacuüm. En 2 haringkoninkjes (dat zijn gerookte harinkjes MMMMMMM!!).
    Maar toen vroeg ik mij ineens af of ik dat wel mag eten in mijn toestand ;). Op internet lees ik overal over vacuüm verpakte vis dat dat niet zo goed is. Maar verse vis van de markt dan?? Mag dat wel? Uiteraard eet ik het niet zo vaak, hooguit 1 keer in de 2 maand. Maar vind het zoooooooo lekker :D:D.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Als het vers gerookt is en niet daarna vacuum verpakt geweest en bewaard! Dat moet je dus voor de zekerheid aan de marktkoopman vragen de volgende keer en zeggen dat je zwanger bent.

En die makreel, ook gerookt? Of vers en rauw om te bakken. Dat laatste mag nl wel, omdat je het dan gaat verhitten voordat je het eet.

Je zou denken dat het op de markt altijd vers zou moeten zijn, maar dat is echt niet altijd zo. Bijv een prachtig stuk "verse tonijn", dat ook als zodanig wordt verkocht en waar de visboer ter plekke een mooie plak voor je van snijdt, is meestal vacuumverpakt geweest ivm transport en houdbaarheid. (Alleen is dat niet erg omdat je het nog gaat bakken voordat je het eet, tenminste, als je er geen sashimi of sushi van maakt.)

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Bedankt voor je antwoord! De makreel is gerookt.
    Hmmm... Nou weet ik eigenlijk nog niet wat ik moet doen. Ik dacht dat vis altijd heel gezond is, maar dat is dus niet altijd zo. Morgen staat die man weer op de markt, dus zal eens gaan vragen.

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
  5. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Thanx!!!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt het zelfs beter 1 x per week eten! Juist hartstikke gezond joh. Visboeren gebruiken trouwens bijna altijd GASverpakkingen en dat is niet hetzelfde als vacuümverpakt.. en kan je gewoon eten.
    Het is allemaal een beetje paniekvoetbal dit... de kans dat je iets oploopt is gewoon heel klein. Onthou... geen vacuümverpakte vis eten en alle andere vis: GEZOND en gewoon DOEN!

Oja, ook nog een beetje oppassen met roofvissen...

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    en garnalen dan??dat mag zeker niet?en zalm?

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja, tvers dus wel! Vis is heeeeeel gezond en ZEKER tijdens de zwangerschap!
    Eigenlijk mag je idd alles van de visboer wel hebben en alleen oppassen met vaccuumverpakte zalm, haring, paling uit de supermarkt (op die kartonnetjes). Garnalen zitten weer anders verpakt. Blikjes zijn weer prima en als je het verhit, dan mag vaccuum ook weer wel (bijv. door de pasta)
    Geniet ze!

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb laatst bij de visboer gevraagd om een gerookte makreel,
    Hij kon mij toen vertellen dat de makreel tegenwoordig helemaal niet meer gerookt word maar gestoomd. En dit geldt voorbijna ALLE visboeren (markt).
    Er word gewoon een rooksmaakje aan toegevoegd, ditzelfde geldt voor vleeswaren in de supermarkt.

ik eet wel gewoon makreel en zoute haring van de visboer, maar wel opletten niet teveel en tevaak.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    En anders neem je lekker een lekkerbekje bij de visboer ipv gerookte vis dan weet je zeker dat het wel goed is :)

Deel Deze Pagina