Hallo verloskundige, Even een verhaal hoor, maar zit er een beetje mee. Ik heb al zolang ik mij kan heugen veel last van buikpijn, ik heb pds en ben lactose intolerant. Ik ben nu 17 weken zwanger en heb sinds donderdag vreselijk buikkrampen, alsof ik heel nodig naar de wc moet. Soms komt er wat en soms niet. Ik merk dat ik die krampen ook vooral krijg als ik wat eet of drink. Heb niet de hele dag buikpijn,maar komt en gaat. Donderdag begon het heel erg en merk nu wel dat het iets minder gaat worden. Maar vandaag had ik net ineens dunne en een beetje gelige ontlasting.. Ik heb welleens gelezen dat dit een zwangerschapskwaal zou kunnen zijn. Ik was bang dat het de baby was,maar we hebben haar ( een meisje) gister weer gezien en alles ziet er ok uit. Dus ben er nu wel van overtuigd dat het echt mijn darmen zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de laaste tijd slecht eet, weinig groente enz, krijg het niet weg. Ik drink wel voldoende. Moet ik mij zorgen maken om de buikkramp en de gele ontlasting??? Groetjes
Hoihoi, Waarschijnlijk worden je darmklachten versterkt door de zwangerschap en omdat je darmen zo geprikkeld zijn neemt het ws niet altijd goed de voedingstoffen op uit je ontlasing waardoor de kleur anders is. Je kan voor de zekerheid even overleggen met je huisarts. Probeer in ieder geval wel weer gezond te gaan eten! Goed voor je kindje maar ook voor jou en je darmen! Imke