26 weken zwanger, borstkanker

Discussion in 'Zwangerschap' started by Julia36, Jul 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Julia36

Julia36 Lid

Apr 11, 2012
    49
    0
    0
    Hallo, ik ben al een tijdje niet actief geweest maar merk dat ik nu de behoefte heb mijn verhaal te vertellen.

Afgelopen maandag ontdekte ik een knobbeltje in mijn borst. Ik dacht dat het een melkklier zou zijn maar wilde het zeker weten dus naar de HA. Die stuurde me naar het ziekenhuis. Afgelopen vrijdag echo gehad (mammografie mag niet ivm zwangerschap) en toen kreeg ik te horen dat de kans reëel is dat ik een kwaadaardige tumor in mijn borst heb!

Hier ben ik ontzettend van geschrokken. Er zijn twee biopten afgenomen en aanstaande dinsdag krijg ik daar de uitslag van....

Ik leef tussen hoop en vrees. Het ene moment denk ik; nee, ik heb geen kanker.... Dat kan echt niet. Het volgende moment huil ik zonder te kunnen stoppen in de angst mijn nu nog ongeboren kindje niet op te zien groeien....

Ik vind op internet erg weinig informatie over borstkanker tijdens de zwangerschap. Weet iemand waar ik moet zoeken?

Groetjes Julia

2. firsttime

firsttime Fanatiek lid

Aug 1, 2012
    1,137
    0
    0
    Amsterdam
    O jeetje wat heftig. Ik heb er geen ervaring mee maar wilde je even heel veel sterkte wensen!

3. willow23

willow23 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ik ken wel iemand van een ander forum die het wel heeft gehad!

je mag me wel pben als je wil...

heel veel sterkte.....

4. diene

diene Bekend lid

Dec 4, 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Oh wat erg! Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je dinsdag goed nieuws krijgt.

5. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik wil je ook even heel veel sterkte wensen!

6. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

May 31, 2010
    1,108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Wat heftig....
    Veel sterkte..
    Ze kunnen gelukkig veel tegenwoordig mocht het zo zijn..
    Dus hou moed...praat er met je dierbaren goed over!!
    X

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Heel veel sterkte. Hoop dat je goed nieuws krijgt of anders dat je er heeeeel vroeg bij bent!

8. Rodaina

Rodaina Bekend lid

Mar 9, 2013
    609
    48
    28
    Oei heel veel sterkte en ik hoop voor je op goed nieuws!

9. mappel

mappel Niet meer actief

Och wat heftig....
    Gelukkig nooit zelf meegemaakt!

Inderdaad er is heel veel mogelijk op het moment, en waarschijnlijk ben je er gewoon op tijd bij, want anders had je wel eerder hulp gezocht toch?

Hou maar vast aan de gedachte dat wat er ook uit komt, er veel mogelijk is tegenwoordig, maar het zal wel heel zwaar voor jullie zijn.

Oprecht, heel veel sterkte

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat vreselijk! Ik wil je heel veel sterkte toewensen, en ik hoop op goed nieuws.

11. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

Jan 20, 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Sterkte meid hoop dat je dinsdag een goede uitslag krijgt! Mijn duimen draaien wat is het toch oneerlijk !

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Jeetje wat een rottijd voor je zo met die onzekerheid...
    Wil je heel veel sterkte wensen...

13. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Wat lijkt me dit een vreselijke tijd voor je... Die spanning is vast ondraaglijk! Heb zelf het niet meegemaakt, maar heb wel als moeder in spanning gezeten toen ze dachten dat mijn dochtertje van toen 2,5jaar (nu4jaar) een hersentumor had... Vreselijke spanning...

Probeer positief te blijven... Las tijdje terug dat er steeds minder mensen sterven aan kanker, en dat de verwachting is dat het over een paar jaar alleen nog maar een chronische ziekte is! Vooral de cijfers omtrent borstkanker zijn enorm positief gestegen!

14. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    owjee wat heftig!

veel sterkte gewenst! hopen op goed nieuws!

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mijn eerste reactie toen ik alleen al de titel las was: neee.
    Gadverdarrie, ik hoop heel erg dat t niet kwaadaardig is.
    Heel veel sterkte, wat een pokketijd wachten. Ik duim voor je!

16. Julia36

Julia36 Lid

Apr 11, 2012
    49
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!
    Ik denk dat ik er inderdaad snel bij ben aangezien ik het maandag pas heb gevoeld en elke maand zelfonderzoek doe. Maar het feit dat de afwijking al 2,8 cm was maakt dat ik bang ben voor evt uitzaaiingen.
    De radioloog was erg negatief en sloot obv de echo een melkklier, een cyste en een goedaardige tumor uit. Hij zei letterlijk; dan blijft een kwaadaardige tumor over. Ik ben me nu serieus aan het voorbereiden op het slechtste nieuws dat ik kan krijgen.

Gelukkig kun je tijdens je zwangerschap geopereerd worden en zelfs chemotherapie krijgen. Dat maakt dat ik er rustiger onder wordt. Maar het idee dat er straks anderen in mijn omgeving zijn (zoals bijv de buurvrouw) die mijn kindje langer en beter zal leren kennen dan ikzelf maakt dat ik ontzettend verdrietig wordt!

Maar ik probeer positief te blijven tot ik het zeker weet... Je hoort wel vaker dat dat soort dingen niet kloppen...

Dank voor jullie steun! Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Julia

17. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik blijf je volgen. Wat een situatie zeg! Ik snap heel goed dat er gedachtes door je hoofd gaan maar probeer ze te sturen. Ik bedoel, ga er niet gelijk vanuit dat anderen je kindje langer zullen kennen. Tegenwoordig is er erg veel mogelijk. Probeer positief te blijven. x

18. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Ik wil je ook even onnoemelijk veel sterkte wensen..
    Hopelijk dinsdag alsnog goed nieuws..

19. liesje30

liesje30 Lid

Jun 1, 2013
    93
    0
    0
    Heel erg veel sterkte, wat verschrikkelijk naar. kan alleen maar hopen voor je dat het niet kwaadaardig gaat zijn.
    nogmaals HEEL ERG VEEL STERKTE

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat ontzettend heftig zeg!
    Ik kan me voorstellen dat er allerlei scnario's door je hoofd gaan en dat je leeft tussen hoop en vrees.
    Heb je steun aan je partner, hoe is het voor hem?
    Heel veel sterkte in deze verschrikkelijke wachtmodus en straks met de uitslag. Hopelijk is het goed te behandelen!

Share This Page